تسنیم نوشت:

وزیر جنگ اسرائیل از پرتاب یک ماهواره جاسوسی این رژیم برا ی نظارت بر فعالیتهای هسته‌ای ایران و دیگر دشمنانش در خاورمیانه خبر داد.
به نقل از دیلی تلگراف؛ مقامات دفاعی رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه از پرتاب یک ماهواره‌ جاسوسی خبر دادند که از طریق آن توانایی اسرائیل در نظارت بر رزمایش‌های ایران و گروه‌های شبه‌نظامی مخالف رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه افزایش خواهد یافت.

این ماهواره که "اوفک 10" نام دارد بامداد روز چهارشنبه گذشته از یک پایگاه هوایی در مرکز اسرائیل به فضا پرتاب شد. این جدیدترین نوع ماهواره‌های اسرائیل و آخرین ماهواره‌ای نیز به شمار می‌رود که طی 4 سال آتی به فضا پرتاب شده است. در حال حاضر اسرائیل 6 ماهواره در مدار زمین دارد.

موشه یعلون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ماهواره اوفک 10 باعث تقویت توانمندی‌های دفاعی اسرائیل شده و به ارکان دفاعی اجازه می‌دهد به شکل مناسبی با تهدیدهای دور و نزدیک مواجه شوند.

او ادامه داد: "ما به تقویت مزیت‌های تکنولوژیک و کیفی در برابر همسایگانمان ادامه می‌دهیم."

اسرائیل به دلیل نگرانی از برنامه هسته‌ای ایران سعی در تقویت قابلیتهای جاسوسی خود دارد. به گفته مقامات اسرائیلی این ماهواره قابلیت تصویربرداری ماهواره‌ای با کیفیت بسیار بالا از اهداف خاص را دارد.

این ماهواره با وزنی حدود 730 پوند در ارتفاعی بین 400 تا 600 کیلومتر حرکت خواهد کرد که هر چرخش آن حدود 90 دقیقه طول می‌کشد. این ماهواره وزن بسیار کمی دارد اما دارای قابلیت عکس‌برداری بسیار بالایی دارد و برای گرفتن تصاویر با کیفیت در تمام شرایط طراحی شده است.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    27 2
    بشین بچه سرجات چقدر وول میخوری؟ چه مرگته؟
  • معین IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    22 2
    با این کارا به جایی نمیرسن....