دژاگه می گوید بهترین مربی برای ایران فقط کارلوس کروش است.

سعید اکبری:کارلوس کروش، ایران را ترک کرده و گویا این بار رفتن بازگشتی ندارد. شنیدن این خبر برای بازیکنان تیم‌ملی، برای آنها که پس از شکست مقابل بوسنی به خاطر خداحافظی کروش اشک ریختند، قابل باور نیست. اشکان دژاگه یکی از این بازیکنان است. برای او شنیدن اخبار اخیر درباره کروش و احتمال جدایی‌‌اش از تیم‌ملی، تلخ است.

اشكان بازيكني بود كه مربيان زيادي تلاش كردند به تيم‌ملي بيايد اما او به آنها پاسخ منفي داد تا سرانجام با حضور مربي بزرگي چون كارلوس كروش، نظرش را عوض كرد. اشكان به تيم‌ملي ايران آمد و از همان ابتدا ستاره بود‌؛ با زدن دو گل به قطر در ورزشگاه آزادي. كروش مسير زندگي اشكان را به شكل عجيبي عوض كرد تا مهرش به دل ميليون‌ها ايراني بيفتد. 
اين روزها اشكان اخبار جالبي از تمديد قرارداد كروش نمي‌شنود. او در قطر با العربي تمرين مي‌كند ولي شديداً پيگير وضعيت مربي پرتغالي و تيم‌ملي است. دژاگه در اين باره به خبرورزشي مي‌گويد: «شك نكنيد، بهترين كسي كه مي‌تواند به عنوان مربي روي نيمكت ايران بنشيند، كارلوس كروش است. او مربي بزرگي است و براي ما و تيم‌ملي زحمت زيادي كشيده است. حيف است كه ديگر كروش را كنار خود نداشته باشيم.»

اشكان با مربيان مختلفي كار كرده‌؛ تجربيات زيادي از كار با آنها دارد ولي مي‌گويد تجربه كار با كارلوس كروش برايش متفاوت است. از نظر اشكان او ويژگي مهمي دارد كه باعث شده تا تيم‌ملي ايران بتواند پيشرفت كند: «من در اروپا بازي كرده‌ام و در اينجا بزرگ شده‌ام. يك كار در فوتبال خيلي سخت است. اينكه شما به تيم نظر بدهيد و همه چيز را به‌دست بگيريد. مهمترين وظيفه يك مربي اين است كه تمام امور تيم را به‌دست بگيرد و همه چيز را كنترل كند. هركسي نمي‌تواند چنين كاري انجام دهد ولي كروش به طور كامل تيم ايران را در دست داشت و اميدوارم دوباره كنارمان باشد.

دژاگه مي‌گويد هر قدر از كروش تعريف كند، كم است: «او يك آدم حرفه‌اي است، تمريناتش حرفه‌اي است، اخلاقش حرفه‌اي است. كارلوس كروش از ايران يك تيم يكدست و منظم ساخت. ما يك تيم كامل بوديم و هستيم. الان وقت رفتن او نيست، الان وقتي است كه ما بايد تازه ثمره كارمان را بگيريم. مثل اين است كه محصولي كاشته​ايم.... الان تازه زمان آن است كه اين محصول را برداشت كنيم. كادرفني تيم‌ملي به نظر من بايد بماند. اميدوارم هر طور شده كروش كنار ما باشد و تيم‌ملي را تنها نگذارد. ما هم در آن صورت مي‌توانيم با كمك ايشان توقعاتي كه هست را در جام ملت‌ها برآورده كنيم.»

اشكان حرف‌هاي خود را اين‌طور تمام مي‌كند، با يك خواهش: «كروش كار بنيادي در تيم‌ملي كرده است. او تيم ما را مهندسي كرده و الان به عنوان مهندس كار، بايد بماند و كار را رونق دهد. اميدوارم كروش بماند چون خيلي زحمت ‌كشيده. اگر او بماند ما هم چيزهاي زيادي در ادامه راه ياد مي‌گيريم و مي‌توانيم توقعات را در جام ملت‌ها برآورده كنيم. من به عنوان يكي از بازيكنان تيم‌ملي خواهش مي‌كنم كه هر طور شده كروش كنارمان بماند.»

اشكان جدا از اين مسئله كمي هم درباره انتخاب العربي مي‌گويد. خيلي‌ها از انتقال او به قطر شوكه شدند‌؛ بازيكني كه فصل را فوق‌‌العاده با فولام تمام كرد و پس از جام‌جهاني‌ مي‌توانست در فوتبال جزيره بماند. اشكان درباره انتخاب العربي مي‌گويد: خيلي‌ها برايشان سؤال بود كه چرا اين تيم را انتخاب كردم و به قطر رفتم. من با تيم زير 21 سال آلمان قهرمان اروپا شدم. به عنوان يار ثابت با وولفسبورگ توانستيم قهرمان بوندس‌ليگا شويم. در ليگ‌برتر انگليس بازي كردم و سابقه بازي در ليگ قهرمانان اروپا را هم دارم. مي‌توانستم دوباره در يكي از تيم‌هاي متوسط ليگ‌برتر انگليس بازي كنم ولي تصميم گرفتم در اين سن و سال به پيشنهادي كه باشگاه العربي داده بود، پاسخ مثبت بدهم.»

 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    96 44
    مگه اون موقع که همه گفتیم اشکان نرو قطر تو گوش کردی؟
  • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    آهان یعنی اون نمونه احتمال داره شماها هم دیگه برای تیم ملی بازی نکنید ؟؟؟ اگه بخاطر کی روش بازی میکردین نه ایران بهتره که دیگه نیاین ...
  • هموطن A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    58 5
    تو کشوری که ترکیب تیم ملی رو توی دفتر فلان شخص میشنن و میچینن ، دیگه چه توقعی هست که فرق مربی خوب و بد رو براشون توضیح بدی یا نه....
  • سعید A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    29 68
    کدام محصول؟؟؟ این محصول شما را که آفت زده است
  • sanaz IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    68 14
    حرف دل مارو میزنی ولی کیه که بفهمه.یه عده که با کیروش اصلا کار نکردن و یا حتی تا حالا ندیدنش فقط ادعا دارن و نظر میدن البته بعدش هم ضایع میشن.خداییش کدوم از کسانی که تا حالا با کیروش کار کرده اومده گفته بده یا سطحش پایینه یا هرچیز دیگه ای.همیشه شاگردان یه نفر میتونن خوب راجبش نظر بدن فعلا هم که همه بازیکنای تیم ملی ازش راضین از صادقی و تیموریان و گوچی گرفته تا بختیار رحمانی که با اینکه خط خورد گفت تا الان فوتبال بازی نمیکردم یا همین منتظری که گفت غیرت کیروش از خیلی ماها بیشتره بعد یه عده از مربیان وطنیمون که الان تیم ندارن 6 تا تیم بردن دسته 1مثل مایلی کهن یا باشگاه خودشون یعنی داماش رو خراب کردن مثل عابدینی میان نظر میدن.
  • احسان A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    26 5
    سلام یه انتقاد داشتم ازتون چرا تو خبرای اصلی هیچ خبری از بازی های مهم جام جهانی بسکتبال و والیبال نذاشتین ؟ امروز تیم های ملی والیبال 15:30 با ایتالیا و بسکتبال 20:30 با برزیل بازی داریم یعنی اینا از لیگ برتر فوتبال و حاشیه های الکیش مهم تر نیست ؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    43 11
    او يك آدم حرفه‌اي است، تمريناتش حرفه‌اي است، اخلاقش حرفه‌اي است. كارلوس كروش از ايران يك تيم يكدست و منظم ساخت. ما يك تيم كامل بوديم و هستيم. الان وقت رفتن او نيست
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    43 10
    برگشتيم به دوران سلطان و ژنرال و امپراطور و چاله ميدون و برگشتيم به دوران بزن زيرش و همه بايد بفرستين رو سر علي دايي و از اين حرفها، دوران كسالت بار و حرص خوردن هاي مداوم شروع شد براي بردن مقابل بحرين و تركمنستان بايد خدا خدا كنيم فاتحه فوتبال خوانده شد برگشتيم به دوراني كه داماد قلعه نويي بايد تيم ملي ما رو ارنج كنه ... ممنون دستهاي پشت پرده ممنون مايلي كهن ممنون امير قلعه نويي ... تبريك و تهنيت بايد گفت به فوتبال ژاپن و كره جنوبي و استراليا و ازبك و عربستان سعودي و امارات و بحرين و مالديو ، تيمي كه پتانسيل قهرماني آسيا رو داشت ديگه نيست و نيست و نيست يعني لياقت يك مربي با كلاس جهاني رو نداريم و نداريم و نداريم ظرفيت ما همينهههههه
  • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    40 10
    اگر كارلوس كيروش نبود شصت روز پيش بايد بازي ازبكستان و آرژانتين رو توي جام جهاني از تلويزيون ميديدم و حرص ميخورديم و كلي غرور ملي نميداشتيم... كارلوس عزيز ميدانيم مشكل و زياده خواهي از طرف تو نبود ، ميدانيم مقصر اصلي امضا نشدن اين قراداد تو نبودي... هر جا هستي خوش باشي.. دوستت داريم و در قلب ما هستي... از طرف فدراسيون فوتبال جهان سومي ايران از تو معذرت خواهي ميكنيم درقلب ما هستي... بازي ايران آرژانتين بازي ايران كره جنوبي رو البته با سر مربيگري تو هيچ وقت فراموش نميكنيم با تو معناي فوتبال ناب ايراني و البته با كلاس جهاني رو فهميديم نسل جديدي از فو تباليست هاي ايراني رو به ما معرفي كردي
  • حسین A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    10 39
    متاسفانه هنوز خیلی از ماها توو جو نیمه دوم بازی با آرژانتین هستیم.بیاید یه خرده منطق بشیم.چرا باید اینهمه هزینه رو برای مربی بدیم ک کار خاصی برای ما نکرده.مگه کیروش چیکار کرد ک بقیه نمیتونن؟طبق آمار فیفا ضعیفترین تیم جام جهانی بودیم.ما حتی توو گروهمون هم آخر شدیم.در حالیکه تیمای بی نامی مثل کاستاریکا و الجزایر خیلی خوب بودن.اگه دلیل اینهمه حمایت صعودش ب جام جهایه ک ما با برانکو هم صعود کردیم اونم مقتدرتر.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    27 3
    آقای دژاگه شما هر چند لیگ برتر بودی بوندس لیگا بودی و با مربیان بزرگی کار کردی ولی از اقای کفاشیان خنده روی دومیدانی کار ما یا از جناب گودرزی کشتی گیر ما که در باره مربی حرفه ای کیست و رفتار و سکناتش چگونه است و باید باشد بیشتر نمی دانی و اطلاعات نداری .از دید اقایان مربی حرفه ای و خوب کسی است که سرشو بیاره پایین و اقایان هرچی خواستن بزنن تو سرش همین.
  • سامان A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    27 6
    واقعا او بهترین مربی برای ایران تا به امروز بوده، وقتی بازیکنی که تجربه کار با مربیان بزرگ و نسبتا بزرگ اروپایی رو داره این حرف می زنه و خواهش می کنه باید بهش اعتماد کرد و به خواهشش توجه بشه... امیدوارم کی روش برگرده و تیم دوباره زیر نظر او باشه...
  • علی زمانی IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    30 6
    آخه موتور گازی به این دست بازیکنا چی یاد بده؟؟؟؟؟اوت دستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟گللللللل هورا
  • دانیال IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    4 10
    به جای پرداخت مبالغ سنگین به مربیانی مثل آقای کی روش بیاییم یه زمین چمن مثل نیو کمپ یا همین کشورهای عربی مثل قطر داشته باشیم ببینید چه زیر ساختهای با کیفیت و مطلوبی دارن تو کل ایران فقط 1 دونه از این ورزشگاهها بزنید ....در این زمینه یکی از ضعفهای جمهوری اسلامی بعد انقلاب همین مسئله ی ساختن فضاهای ورزشی مدرن بود ....شاید استادیوم ورزشی ساخته شده ولی دوام وکیفیت خوبی نداشته ....