دنیای اقتصاد نوشت:

احمد دنیامالی دیگر عضو شورای شهر تهران به عنوان رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر که مطالعات امکان‌سنجی طرح انتقال فرودگاه به او سپرده شده است انتقال فرودگاه مهرآباد را در زمان کنونی منتفی می‌داند.
او در این باره  گفت: امکان‌سنجی انتقال فرودگاه مهرآباد به خارج از شهر تهران به انجام مطالعات عمیق و دوره‌ای نیاز دارد چون کار بسیار بزرگ و در سطح ملی است و ظرف چهار یا پنج سال آینده نمی‌تواند هیچ اتفاقی بیفتد. او افزود: امروز که ما با هم صحبت می‌کنیم امکان اجرای آن مردود است ولی حتما باید مطالعه عمیقی صورت بگیرد. اینکه فرودگاه پروازهای داخلی به فرودگاه پروازهای خارجی متصل شود خودش بحثی جداگانه است چراکه فاصله شهر با فرودگاه بین‌المللی زیاد است و این موضوع نیاز به کار کارشناسی دارد به اضافه اینکه منابع آن مهم است.
دنیامالی به حداقل منابع موردنیاز برای اجرای انتقال فرودگاه مهرآباد اشاره کرد و گفت: حداقل منابعی که می‌توان برای اجرای چنین پروژه‌ای برآورد کرد بین 10 تا 12 هزار میلیارد تومان است که در حال حاضر دولت توانایی تامین آن را ندارد و علاوه بر آن در حال حاضر به اندازه‌ای پروژه نیمه‌تمام در شهر وجود دارد که در اولویت کاری دولت قرار می‌گیرد.

پهنه پروازي مهرآباد، بزرگ‌ترين و گران‌قيمت‌ترين قطعه زمين موجود در تهران به‌حساب مي‌آيد كه با احتساب نرخ اراضي مسكوني، حدود 27 هزار ميليارد تومان ارزش دارد.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سالار IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    3 0
    سلام لطفا کلمه انتقل و قرودگاه تیتر بزرگ رو اصلاح کنید خیلی توچشمه
  • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    0 1
    حبرآنلاين شما پيگير فرودگاه قم باشيد كه اگه افتتاح بشه خيلي از فشار مهرآباد وامام خميني كم ميشه شايد بتونم بگم همه مسافرين خارجي كه به قم ميان مشهد هم ميرن كه مجبورن ازمهرآباد پرواز كنن با تكميل فرودگاه قم خيلي از ترافيك فرودگاهي وشهري تهران توي اون محدوده كم ميشه
  • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    0 2
    چه خوبه که شرکت پدیده این زمین رو بخره
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    3 0
    پهنه زمین فرودگاه مهرآباد مسگونی نیست و نباید باشد، فلذا ارزشی که شما از آن یاد می کنید نیز تخیلی است چون حتی در صورت جابجایی این فرودگاه نیز میبایست از زمین آن بعنوان فضای سبز عمومی استفاده شود. علی ای حال، تمام شهرهای بزرگ و جا افتاده دنیا از لندن گرفته تا استانبول، فرودگاهی در داخل مرز شهر مانند مهرآباد دارند و نباید اصرار بیهوده برای جابجایی این فرودگاه انجام داد. در ضمن، با هزینه ای بسیار کمتر، می توان یک خط آهن بین مهرآباد و فرودگاه امام کشید تا مشکل اتصال پروازهای داخلی و خارجی حل شود.