تابناک نوشت:

نتایج یک مطالعه آماری، حاکی از آن است که بیشتر نوجوانان علاقه‌مندند گوشی هوشمند آینده آن‌ها iPhone باشد. در عین حال، نشان داده شده‌ که در میان شبکه‌های اجتماعی، فیس‌بوک، که تا پیش از این در صدر جدول شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه نوجوانان بوده، اکنون جای خود را به شبکه‌های اجتماعی دیگر نظیر اینستاگرام داده است.

نتایج مطالعات آماری Taking Stock with Teens برای فصل پاییز، اینجا، حاکی از آن است که نوجوانان بیش از همیشه علاقه‌مند به گوشی هوشمند iPhone هستند. این مطالعه آماری هر شش ماه یک بار در مؤسسه تحقیقاتی Piper Jaffray انجام می‌گیرد.

۷۳ درصد از نوجوانان در این مطالعه آماری اشاره کرده‌اند که گوشی هوشمند آینده آن‌ها iPhone خواهد بود. این علاقه در ماه آوریل سال جاری میلادی برابر با ۶۷ درصد بوده است. همچنین در مطالعه اخیر ۶۷ درصد اشاره کرده‌اند که گوشی ‌آن‌ها iPhone است که این رقم نیز نسبت به ۶۱ درصد در ماه آوریل، حکایت از رشد چشمگیری دارد.

این در حالی است که ‌۱۹ درصد ‌نوجوانان گفته‌اند، گوشی هوشمند آینده آن‌ها از نوع اندروید خواهد بود که نسبت به رقم ۲۴ درصدی ‌ماه آوریل، حاکی از یک تنزل قابل توجه است؛ اما در خصوص تبلت‌ها، سقوط iPad و رشد علاقه به Surface مایکروسافت قابل توجه است.

۱۰ درصد‌ نوجوانان اشاره کرده‌اند که هم‌اکنون یک تبلت ویندوز ‌دارند و ۱۹ درصد گفته‌اند که تبلت بعدی آن‌ها یک تبلت ویندوز خواهد بود. آنان علاقه بیشتری به ‌داشتن یک تبلت ویندوز نسبت به یک تبلت اندروید در آینده دارند.

اما درباره شبکه‌های اجتماعی، نتایج این مطالعه حاکی از رشد فوق‌العاده و برتری شبکه اجتماعی اینستاگرام در میان نوجوانان است، ولی جالب توجه‌ترین آمار، مربوط به فیس‌بوک است که گویی در حال حذف ‌از لیست علاقه‌مندی نوجوانان است. در حالی که در ماه آوریل ۷۲ درصد ‌افراد مورد مطالعه، اشاره کرده بودند که از شبکه اجتماعی فیسبوک استفاده می‌کنند، این رقم در مطالعه اخیر به ۴۵ درصد کاهش یافته که یک سقوط اساسی را نشان می‌دهد.


این مطالعه آماری ‌روی ۷۲۰۰ نوجوان با میانگین سنی شانزده تا هفده ‌سال و از اواخر آگوست تا ۳۰ سپتامبر صورت گرفته است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    20 54
    حالت تهوع دست میده وقتی خبرهای چرت شما رو راجع به آیفون می بینم.
    • ۱۱۰۰ A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
      26 5
      ایفون چی کارتون کرده که این حرفارو میزنین همه تونم میدونین بهترینه
  • بی نام A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    52 5
    اونجا نوجوانان میرن آیفون میخرن اینجا ما جوونیمونو در حسرت خیلی چیزا یکیشم آیفون گذروندیم
  • وحید IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    31 0
    فیس بوک دیگه کسی نمیره من خودم 2 ساله نمیرم هرچی بچس ریختن اونجا...با این سعرت نيت و قیمت نجومی و فیلترینگ و بیکاری نمیشه نيت اومد
  • بی نام A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    44 2
    زنده باد 12 دو صفر ..
  • مجید NL ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    33 0
    با ورود فیسبوک جوونا به ارتباط با هم از طریق شبکه های مجازی علاقه مند شدند ولی الان دیگه به ارتباط با هم اگر چه مجازی هم علاقه ندارن.درست دارن از خودشون عکس بگیرن و بذارن تو اینستاگرام. به نظرم جوونا دارن به سمت فردگرای و تنهایی میرن
    • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
      20 2
      یعنی شما نمیدانید فیسبوک دوسال پیش اینستاگرام رو یک میلیارد دلار خرید ؟ الان اینستاگرام بخشی از فیسبوک هست
  • بی نام A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    16 11
    به نظرم بهترین شبکه اجتماعی گوگل پلاسه
    • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
      2 21
      موافقم