۰ نفر
۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۹

ایرنا نوشت: دستیار بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی بیان کرد که شماری از مالزیایی ها با حمایت گروه تروریستی داعش با ادعای دفاع از مسلمانان روهینگیا در استان راخین در آنچه 'جنگ مقدس' نامیده می شود با دولت میانمار می جنگند.

به گزارش تارنمای 'مالزی دایجست'، 'ایوب خان مایدین' دستیار بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی گفت که در واقع، داعش با بهره گیری از مساله روهینگیا به عنوان یک سکو برای جذب اعضای جدید با هدف انجام اقدامات تروریستی استفاده می کند.

به گفته وی، گروه تروریستی داعش همچنین با انتشار آنلاین برخی از تصاویر سرکوب شدن روهینگیایی ها مردم را برای همراه شدن با این گروه تروریستی اغوا می کند.

این مقام مقابله با تروریسم مالزی در نشستی تحت عنوان 'تهدید داعش برای آگاهی جوانان' گفت: در عین حال، ما اطلاعات امنیتی در اختیار داریم که احتمال نقش داشتن اندونزیایی ها در فعالیت های تروریستی در کشورشان را نشان می دهد.

'ایوب خان' تصریح کرد که نزدیکی میانمار به مالزی یک فرصت برای داعش است تا نفوذ خود در راخین را افزایش دهد.

به گفته وی، مالزی در مقایسه با سوریه به میانمار و جنوب فیلیپین نزدیک تر است. اکنون استان راخین به تازه ترین مقصد برای انجام فعالیت های تروریستی تبدیل شده است.

بنابر اظهارات این مقام مقابله با تروریسم مالزی، در حال حاضر و پس از 'محمد واندی محمد جدی' که در ماه آوریل در سوریه به هلاکت رسید، همچنان چهار مالزیایی در سوریه به طور فعال در تلاش برای جذب اعضای جدید از این کشور هستند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    1 0
    سکوت و انفعال جامعه بین المللی و بی تفاوتی کشورهای اسلامی به استثنای ایران و ترکیه که صدای رساتری در اعتراض به مصیبت مسلمانان میانمار داشتند و محموله غذایی و دارویی برای آنها ارسال نمودند قطعا فضای جدیدی برای داعش که در عراق و سوریه در حال افول و اخراج هستند بوجود آورده است تا سوار بر موج احساسات مسلمانهای تحقیر و سرکوب شده برمه که دیگر چیزی هم برای از دست دادن ندارند ولایت شرق داعش را تاسیس کنند و نفس بوداییان صلح طلب و از مرگ گریزان را به شماره اندازند