علی رهبری، رهبر بین‌المللی ارکستر، در پیامی برنده شدن حسین پیشکار در مسابقات رهبری ارکستر در آلمان را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در بخشی از پیام تبریک علی رهبری به حسین پیشکار، رهبرارکستر جوان ایرانی به مناسبت پیروزی وی و کسب رتبه اول در مسابقه رهبری ارکستر در آلمان آمده است:

جناب آقای حسین پیشکار، مى‌بخشید که در گفتن تبریک به شما تعلل داشتم، تصور من این بود که حداقل مقامات مختلف مملکتی ازجمله مسوولین بنیاد رودکی، خانه موسیقی، دفتر موسیقی، انجمن به اصطلاح موسیقی، مسولین دولتی، مسولین وزارت فرهنگ و ارشاد و ... به شما تبریک خواهند گفت. واقعا که باعث خجالت است و من شخصا از این بی توجهی‌ها شرمنده‌ام و از شما پوزش مى‌خواهم.

کسب رتبه اول در مسابقات بین‌المللی رهبری ارکستر که یکی از مهمترین و مشکل‌ترین مسابقات هنری در رشته موسیقی است، برای اکثر کشورهای آشنا به این هنر، اهمیتی حداقل در سطح مسابقات جهانی ورزشی دارد و معمولا از این هنرمندان، چه قبل از مسابقه، برای آماده‌سازی، و چه بعد از آن، حمایت و پشتیبانی به عمل می‌آورند. برای مثال حمایت کشور ژاپن از اقای اوزاوا برای برنده شدنش در مسابقات بزانسون فرانسه و یا حمایت شخص آقای پوتین از والری گرگیف هنرمند روسی، به‌خاطر پیروزیش در مسابقه‌ای دیگر، و ده‌ها موارد مشابه آن، که لازم به نام بردن همه آن‌ها نیست.

متاسفانه در کشور ما، این هنر و ارزش بین‌المللی آن، برای مسولین موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد، که کارشان تماس مستقیم با هنر موسیقی است، امری ناشناخته است و اهمیت این هنر را درک نمی‌کنند، و یا اگر درک می‌کنند، ارزش آن را به مراتب پایین‌تر از رشته‌های دیگر مثلاَ رشته‌های ورزشی می‌دانند. به همین دلیل می‌شود گفت که اگر شما وزنه‌بردار بودید، و به جای بلند کردن چوب رهبری ارکستر، میله وزنه را بالای سر می‌بردید، درک آن برای مسولین موسیقی ما آسان‌تر و قابل هضم‌تر بود. البته قابل ذکر است که نام وزنه بردارهای ۶۰ سال گذشته کشور آلمان اغلب به فراموشی سپرده شده ولی نام استاد هربرت فون کارایان هنوز در دنیا می‌درخشد. با کمال تاسف این بی اعتناعی‌ها، که یا به علت بی سوادی و نادانی و یا به علت حمایت از دوستان داخلی انجام می‌شود، نه تنها شامل شما، بلکه شامل چندین هنرمند موفق ایرانی دیگر در خارج از ایران نیز شده است.

نگران نباشید، بنده اطمینان دارم که به زودی مسئولین هنری و موسیقی کشورهای بزرگ دنیا به سراغ شما خواهند آمد و از شما حمایت و از هنرتان استفاده خواهند کرد و هر قدمی هم که شما به عنوان ایرانی در هر کجای دنیا بردارید، باعث افتخار ملت هنر دوست ایران خواهد بود.

برای بنده و نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران نیز باعث افتخار است که شنیده‌ایم، حدود 12 سال پیش که بنده بعد از 30 سال به ایران بازگشتم و در تالار رودکی سمفونی شماره 9 بتهوون را تمرین می‌کردیم، شما در سن 17 سالگی به این تمرین ها می‌آمدید و با علاقه بسيار زيادى به آن ها گوش می‌کرديد.

برایتان سلامتی و موفقیت فراوان آرزو می‌کنم.»

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =