کی‌روش همیشه از رونالدو برایمان حرف می زند

هافبک دفاعی تیم‌ملی می‌گوید مردم می‌فهمند چه کسی از سر دلسوری برای تیم ملی انتقاد می کند و چه کسی به دنبال تسویه حساب شخصی است.

سعید اکبری-خبرآنلاین؛سعید عزت اللهی در سن 20 سالگی چیزهای زیادی تجربه کرده است. از گلزنی در پلی آف لیگ قهرمانان اروپا بگیرید تا بازی در این تورنمنت معتبر و یک سال فوق العاده در تیم ملی. او حالا حتی بخواهد به لیگی مثل لیگ انگلیس هم برود، هیچ دغدغه ای ندارد چراکه در 100 درصد بازی های ملی در یک سال اخیر حضور داشته است. سعید در سال جام جهانی می خواهد یکی از مهمترین تصمیمات فوتبالی اش را بگیرد و از روسیه به لیگ دیگری برود. او میهمان کافه خبر بود و درباره آینده اش حرف هایی زد. عزت اللهی همچنان درباره تیم ملی و شرایط آن توضیحاتی داد.
رضایتنامه دستم است
قرار داد من با باشگاه روستوف تمام شد و با آنها تسویه حساب هم کردم. در حال حاضر تسویه حساب و برگه رضایتنامه دستم است و می توانم به هر لیگ و باشگاهی که دوست دارم بروم. البته باید با قربان بردیف مربی خودم هم صحبت کنم. او سال گذشته هنگام عقد قرارداد به من گفت نمی دانم یک سال دیگر در روستوف باشم یا نه پس قرارداد یک ساله امضا می کنیم و پس از آن اگه به تیم جدیدی رفتم با من بیا. منتهی من به این نتیجه رسیده ام که سبک فوتبالی ام زیاد به لیگ روسیه نمی خورد و می توانم برای پیشرفت بیشتر به لیگ دیگری بروم.
لجبازی بود
به خاطر تمدید نکردن قراردادم، در روستوف نیمکت نشین شدم. نمی دانم شاید این مسئله یک جورهایی لجباری بود. دوست داشتند من قراردادم را تمدید کنم ولی وقتی این کار را نکردم به بازیکنانی میدان دادند که می دانستند در تیم هستند. در این مدت چیزهای زیادی یاد گرفتم و برایم تجربه خوبی شد. سختی های زیادی در روسیه کشیدم و خدا را شکر با تمام خوبی ها و بدی هایش برایم تمام شد.
بعید است در روسیه بمانم
چند پیشنهاد خوب از روسیه دارم ولی بعید می دانم در این لیگ بمانم. از لیگ های دیگر هم پیشنهادهایی هست ولی هنوز رسمی نیست و منتظرم دعوتنامه به دستم برسد. باید این پیشنهادها را کامل بررسی کنم. البته فعلا فصل نقل و انتقالات فوتبال اروپا شروع نشده است و نمی تواند به تیمی بروم ولی خودم دوست دارم هر چه زودتر تکلیفم روشن شود. دراین مدت خودم به صورت انفرادی تمرین می کنم تا از نظر بدنی کاملا آماده باشم.


با جهانبخش حرف زدم
جهانبخش درباره هلند با من صحبت کرده است. ما خیلی دوستان نزدیکی هستیم. او در لیگ هلند موفق است و برایش آرزوی موفقیت می کنم. فوتبال علیرضا در این مدت خیلی پیشرفت داشته است و امیدوارم این روند را ادامه بدهد. راستش او با من صحبت کرد و گفت می توانی با این سبک بازی در لیگ هلند موفق باشی. خیلی مشاوره خوبی داد ولی همانطور گفتم هنوز هیچ چیز مشخص نیست.
برایشان عجیب بود یکساله بستم
چند وقت پیش بود که روستوفی ها از بستن قرارداد یک ساله با من پشیمان شده بودند و می گفتند کاش با تو بیشتر می بستم. برای خیلی ها عجیب است که من چطور با روس ها یک ساله بستم. در لیگ این کشور معمولا با جوان ها قرارداد سه ساله امضا می کنند منتهی خواست خدا بود که من یکساله ببندم.
مشکل فوتبال روسیه
یکی از ضعف های بزرگی که در لیگ روسیه دیدم، عدم اعتماد به بازیکنان جوان است. برایم عجیب است که چطور نزدیک به جام جهانی هنوز آنها به جوان ها اعتماد ندارند. دلیل این بها ندادن را نمی دانم. وقتی فوتبال یک کشور به جوان ها بها بدهد، قطعا موفق تر خواهد بود. بازیکنانی من ، سردار و میلاد که به روسیه رفتیم، توانستیم نشان دهیم که بها دادن به جوان ها مخصوصا جوان های فوتبال روسیه به نفع خودشان است. برایم عجیب است که هنوز دنبال با تجربه ها هستند و شاید به همین دلیل فوتبال شادابی ندارند. بازیکن جوان وقتی در سیستم باشد، عطش فوتبال بازی کردن دارد. همین باعث پیشرفتش می شود. روس ها باید راهکاری برای استفاده بیشتر از این جوان ها پیدا کنند. به نظرم در تیم ملی روسیه هم باید تغییر نسل صورت بگیرد. ژرکوف با 35 سال سن هنوز دارد برای تیم ملی این کشور بازی می کند. همین چیزها باعث می شود جوان ها سرخورده شوند.
زنیت پول خرج می کند
حضور در لیگ روسیه از نظر مالی برای فوتبالیست ها خوب است. اگر شما در تیم های بزرگ هم حضور داشته باشید می توانید پیشرفت کنید. الان باشگاه زنیت که از بزرگترین تیم های روسیه است، از نظر مالی واقعا شرایط خوبی دارد و پول خرج می کند. آنها بازیکنان با کیفتی هم به خدمت گرفته اند.


با کسی خصومت ندارم
یک بار علیه منتقدان تیم ملی حرف زدم که بعضی ها به من گفتند تند رفتی ولی من دلیل داشتم. این هم به خاطر آن بود که واقعا ناراحت شدم و احساس کردم انتقادها از سر دلسوری نیست و می خواهند با کسانی که در تیم ملی هستند تسویه حساب کنند. به خاطر همین مصاحبه کردم. البته من کلا کم مصاحبه می کنم و زمانیکه این کار را انجام دهم، حرفم را می زنم و واقعیت را می گویم. امیدوارم کسی از دستم دلخور نشده باشد. من با هیچکس خصومتی ندارم و در آن مصاحبه هم اسمی از کسی نیاوردم ولی مردم واقعا می فهمند چه کسی از سر دلسوزی برای تیم ملی مصاحبه می کند و چه کسانی دنبال تسویه حساب شخصی هستند.
چرا درباره اتلتیکو نمی گویند دفاع اتوبوسی؟
اصلا این حرف ها را قبول ندارم که می گویند تیم ملی اتوبوسی دفاع می کند. یادم نمی آید که رسانه های اسپانیا برای اتلتیکو مادرید نوشته باشند که اتوبوسی دفاع می کند. این تاکتیکی است که تیم های بزرگ دنیا هم از آن استفاده می کند و اینتر همین شکل قهرمان اروپا شد. تیم های اول دفاع می کنند و بعد حمله می کنند تا گل بزنند. این خیلی مهم است یک ساختار خوب دفاعی داشته باشید که ما در تیم ملی ایران داریم. اصلا این حرف ها را هم قبول ندارم که می گویند تیم ملی ایران موقعیت نمی سازد و کار هجومی نمی کند. در هر بازی ما معمولا 4،5 موقعیت صد در صد گل داریم. اینها جزو موقعیت های گل به حساب نمی آید؟!
کی روش برایم مثل پدر بود و هست
کارلوس کی روش خیلی به من کمک کرد، خیلی زیاد. او مثل یک پدر برایم بود و هست. 6 ماهی که به دلیل مشکل itc در روستوف بازی نکردم، ایشان به تیم ملی دعوتم کرد و نمی دانید چقدر از نظر روحی کمک کرد. در آن دوره چون در روستوف بازی نمی کردم شرایط روحی خوبی نداشتم ولی آقای کی روش از من حمایت کرد.
کی روش درباره رونالدو حرف می زند
کی روش خیلی وقت ها درباره کریس رونالدو برایمان حرف می زند. می گوید او با تمرین زیاد به اینجا رسیده است. برایمان از تمرینات کاشته زنی او تعریف می کند. کی روش همیشه یک حرف می زند که کاملا درست است. می گوید در تمرین هر شکلی باشید، در بازی هم همان شکلی خواهید بود.


کی روش می گوید لذت ببرید
کی روش همیشه به ما می گوید از فوتبال لذت ببرید. به جوان ها هم این جمله را خیلی می گوید. مدام روی این اصرار دارد. مثلا اصلا ما را در زمین محدود نمی کند. اصلا نمی گوید چرا فلان کار را در زمین انجام داده ای؟ همیشه حمایت می کند و این به ما انگیزه می دهد. این مسئله باعث شده تا جوان های تیم پیشرفت زیادی داشته باشند.
مشاوره درست برای جوان ها
فکر کنم مشکل جوان های فوتبال ایران نیست که در ایران بازی می کنند و خارج از ایران نمی روند. ببینید یک بازیکن اگر بخواهد هر جایی می تواند پیشرفت کند. اولین و مهمترین چیز، خود بازیکن است. او باید مشاوره درست بگیرد. شما خودتان می دانید که مسیر فوتبال چقدر فراز و نشیب دارد. همیشه باید حوادست به موقعیت خودت باشد. باید عاشق حرفه ات باشی و به خاطر آن زندگی کنی. مطمئن باشید در این صورت موفق خواهید بود. همیشه باید حواست به همه چیز باشد و گاهی یک لغزش کوچک ممکن است رویاهای شما را خراب کند.
رفتارش عجیب بود
گلر تیم ملی سوریه واقعا رفتار عجیبی در زمین داشت. من نمی دانم چرا فیلم کره ای می سازند، به راحتی می تواند یک بازیگر خوب برای چنین فیلم هایی باشد. یا دفاع راست شان. طوری جامپ می زد که انگار تیر خورده است. از طرفی روی پای بازیکنان ما تکل های وحشتناکی می رفت ولی داور اخراجش نکرد. آن زمین هم که اصلا زمین فوتبال نبود و کل کادر فنی نگران بود که بچه ها مصدوم نشوند. واقعا afc لطف کرد و دو امتیاز ما را سوزاند. ولی خدا آن بالا ناظر همه چیز است.

 

252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 612770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =