میزان نوشت: ضعف مداوم تقاضای جهانی و نگرانی مقامات چینی از وقوع جنگ تجاری پس از روی کار آمدن دولت ترامپ موجب شد تا صادرات چین در سال ۲۰۱۶ برای دومین سال متوالی کاهش یابد.

ضعف مداوم تقاضای جهانی و نگرانی مقامات چینی از وقوع جنگ تجاری پس از روی کار آمدن دولت ترامپ موجب شد تا صادرات چین در سال ۲۰۱۶ برای دومین سال متوالی کاهش یابد.

 رویترز در گزارشي نوشت، ضعف مداوم تقاضای جهانی و نگرانی مقامات چینی از وقوع جنگ تجاری پس از روی کار آمدن دولت ترامپ که بر چشم انداز تجاری این کشور در سال 2017 سایه افکنده موجب شد تا صادرات چین در سال 2016 برای دومین سال متوالی کاهش یابد.

در طی یک هفته آینده، رهبران چین خواهند دید که آیا دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا به وعده های انتخاباتی خود عمل می کند و در روز نخست کاری اش در کاخ سفید، پکن را به عنوان کشور دستکاری کننده ارزش ارز معرفی خواهد کرد یا نه. ترامپ همچنین وعده داده که تعرفه های بالایی بر کالاهای وارداتی از چین به آمریکا وضع خواهد کرد.

تحلیلگران معتقدند، حتی اگر دونالد ترامپ به صورت فوری اقدام قاطعی در برابر چین اتخاذ نکند، ترس از وخامت روابط تجاری و سیاسی آمریکا و چین احتمالا بر میزان اعتماد صادر کنندگان و سرمایه گذاران در نقاط مختلف جهان سایه خواهد افکند.

بزرگترین کشور تجاری جهان روز جمعه آمارهایی تیره و تار منتشر و اعلام کرد که میان صادراتش در سال 2016 میلادی 7.7 درصد کاهش یافته است. میزان واردات چین نیز در سال گذشته 5.5 درصد افت داشته است. این دومین کاهش پیاپی صادرات سالانه چین و بدترین سال از زمان بحران مالی جهانی 2009 تاکنون به شمار می رود.

بر اساس اعلام سازمان گمرک چین، با توجه به روی کار آمد دولت دونالد ترامپ و دیگر تغییرات مهم سیاسی که موجب کندی رشد صادرات چین به دلیل اتخاذ سیاست های حمایت گرایانه در کشورهای وارد کننده خواهد شد، امسال تجارت خارجی چین برای بهبود وضعیت خود سال دشواری را پیش رو خواهد داشت.

هوانگ سونگ پینگ، سخنگوی گمرک چینن به خبرنگاران گفت: «روند ضد جهانی شدن در نقاط مختلف جهان در حال پررنگ تر شدن است، و چین بزرگترین قربانی این روند است.» 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
    1 0
    آمریکا کالاهای با کیفیت و ارزون چین رو میخواد وارد نکنه ولی یه عده از ما بهترون کانتین کانتین جنسای اشغال و بنجل چینی رو وارد ایران میکنن....یه سوال تو چین یه هتل 50 طبقه رو تو 6 هفته میسازن ولی آزاد راه تهران شمالو تو 6 سال هیچی جلو نبردن چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
    0 0
    بهتر ، مگر آمریکا از پس چین بر بیاید . تا چینی ها اینقدر جنس بنجل تولید نکنند . به نظر من اقتصاد چین باید نابود شود .