۰ نفر
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۰

رئیس‌جمهور ترکیه در ارتباط با دستگیری عامل حمله تروریستی به یک باشگاه شبانه در استانبول، تأکید کرد از این پس هرکسی در این کشور اقدامی بکند، سزای آن را خواهد دید.

به گزارش خبرآنلاین، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز طی سخنانی در مراسم افتتاحیه دسته جمعی ساختمان های خدماتی سازمان تأمین اجتماعی این کشور در آنکارا گفت: "از این پس هرکسی در این کشور اقدامی بکند، سزای آن را خواهد دید. در مرزهای یک کشور قانونمند همه چیز زیر نظر خواهد بود. دستگیری عامل حمله تروریستی اورتاکوی نشان دهنده مفهوم است".


وی گفت: گروه‌های تروریستی اهداف مشترکی دارند. آنها درصدد تهدید یکپارچگی ترکیه و ایجاد مانع بر سر راه تحقق اهداف سال 2023 ما هستند، اما قادر به انجام این کار نخواهند شد. ان شاءالله اهداف 2053 و 2073 کشورمان را نسل‌های بعدی تحقق خواهند بخشید.

هیچ مریضی از بیمارستان رانده نخواهد شد. اگر کسی چنین کاری انجام دهد با ما طرف است. امنیت اجتماعی تنها یکی از تحولات عظیمی است که در ترکیه رخ داده است. اگر افراد دارای توانایی مالی، وام در اختیار کارآفرینان و سرمایه‌گذاران قرار ندهند با ما و دولت مواجه خواهند شد.

اینکه یک روز گروه تروریستی (پ.ک.ک) به استانبول حمله می‌کند و روز دیگر داعش، اتفاقی نیست. بدون تردید و با دلیل می‌توان گفت که افزایش سریع قیمت ارز در بازار نیز اتفاقی نبوده و هدف آن ایجاد نگرانی میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و تضعیف اقتصاد کشور است.

برخی از سخنان من خشنود نمی شوند؛ می گویند شما به عنوان رئیس جمهور چنین اظهاراتی را عنوان نکنید! مگر می شود؟ من مسئولیت دارم. مطالبات مردم موقعی که به ما رأی دادند چه بود؟ از حقوق ما دفاع کنید. ما نیز وظیفه دفاع از آنها را داریم. من کسانی را که از پول خود استفاده غیراخلاقی می کنند به عنوان تروریست های اقتصادی یاد می کنم. تصیف دیگری برای این کار وجود ندارد.

تعویق در عملیات سوریه و عراق به خیر و صلاح مردم این دو کشور نیست، دیگر نمی‌توان این حقیقت را کتمان کرد که نیت آنها زمینه سازی برای ایجاد یک موج بزرگتر تروریستی که کشور ما را نیز در بربگیرد، است. واکنش‌های عجیب آنها پس از ورود ترکیه به میدان، نشانگر برهم خوردن این بازی است.

همانطور در سال 2013 میدان را به افراد بی‌فرهنگ در پارگ گزی واگذار نکرده و به عاملان کودتای حقوقی در جریان 17-25 دسامبر مسامحه نشان ندادیم، به کسانی که در انتخابات محلی، سراسری و ریاست جمهوری قصد ضربه زدن به داشتند، فرصت ندادیم، کودتاگران 15 ژوئیه را نیر با کمک ملت شکست دادیم. همانطور که اجازه ندادیم تا آرزوی دشمنان برای ایجاد یک منطقه تروریستی در مرز ترکیه در سوریه برآورده شود، تله‌های اقتصادی و نقشه‌های آنها در عراق و سوریه را نیز خنثی خواهیم کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =