بوکس لرستان حمایت ویژه می خواهد/ انتخاب رییس هیات بزودی

لرستان از دیرباز یکی از قطب‌های اصلی بوکس در کشور بوده و در طول سال‌های گذشته شاهد حضور تعداد زیادی از بوکسورهای لرستانی در رده‌های مختلف تیم ملی هستیم

علی عبداله زاده-خبرانلاین لرستان : لرستان از دیرباز یکی از قطب‌های اصلی بوکس در کشور بوده و در طول سال‌های گذشته شاهد حضور تعداد زیادی از بوکسورهای لرستانی در رده‌های مختلف تیم ملی هستیم. بسیاری از کارشناسان بر این عقیده‌اند که جوانان لرستانی دارای ظرفیت بالایی در رشته‌هایی همچون بوکس بوده و در صورت برنامه‌ریزی مناسب می‌توان شرایط را برای کشف استعدادها در این رشته ورزشی مهیا کرد. گواه این ادعا هم کسب جایگاه و مقام توسط بوکسورهای لرستان در اغلب دوره‌های برگزار شده مسابقات بوکس در کشور بوده است. با این وجود در 4 سال گذشته با توجه به روند رو به نزول بوکس در استان و به خصوص در رده بزرگسالان نه رشدی را شاهد هستیم نه دفاع از جایگاه واقعی این رشته در استان. در آخرین دوره مسابقات کشوری نیز یکی از ضعیف‌ترین نتایج تاریخ بوکس لرستان رقم خورد و حتی ورزشکاران گروه اعزامی نتوانستند هیچ مدالیراکسبکنند. بسیاری از کارشناسان و فعالان این رشته معتقدند؛ علاوه بر ضعف مدیریتی در این رشته رزمی،‌چالش اساسی بوکس لرستان مربوط به عدم پشتوانه‌سازی برای رده سنی بزرگسالان در سال‌های گذشته است. به بیان دیگر پس از نسل طلایی بوکس لرستان پشتوانه‌ای برای این رشته در استان ایجاد نشد و اکنون با کمبود بوکسور حرفه‌ای در رده بزرگسالان مواجه هستیم.به هر حال اکنون رشته بوکس به هیچ عنوان در شرایط مناسبی قرار ندارد و در صورتی که مسئولان ورزش استان چاره‌ای اساسی برای این رشته نیندیشند بی‌شک در آینده‌ای نزدیک ورزش لرستان فقدان یکی مهم‌ترین ظرفیت‌های ورزشی را شاهد خواهد بود.

بوکس حمایت ویژه می‌خواهد
سرپرست هیات بوکس لرستان رشته بوکس را یکی از اصلی‌ترین ظرفیت‌های ورزشی استان مطرح می‌کند که نیازمند حمایت‌های ویژه و زیرساخت‌های قابل قبول است.
«فرهاد دیناروند» می‌گوید: به دلیل عدم پشتوانه‌سازی اکنون در رده بزرگسالان با روزهای اوج خود فاصله داریم و نتایج قابل قبولی نیز به همین دلیل کسب نمی‌شود.
وی ادامه می‌دهد: با این وجود در رده‌های سنی پایه همچون نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید اقدامات خوبی صورت گرفته و مدال‌های زیادی نیز توسط ورزشکاران این رده برای استان کسب می‌شود.
عدم پشتوانه‌سازی
دبیر هیات بوکس لرستان نیز با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته این رشته ورزشی در رده بزرگسالان با افت شدید مواجه بوده است، اظهار می‌کند: دلیل اصلی بروز چنین مشکلاتی را باید عدم پشتوانه سازی مناسب دانست. در سال‌های گذشته آن‌گونه که باید و شاید روی موضوع پشتوانه‌سازی در این رشته کار نشده و استعدادهای ورزشی این رشته در کنار قهرمانان سابق بوکس تربیت نشده‌اند.
«حمیدرضا عوض‌پور» ادامه می‌دهد: تیم بوکس لرستان در آخرین دوره مسابقات قهرمانی کشور موفق به کسب مدال نشد و در رده نامناسبی قرار گرفت که این موضوع به هیچ عنوان با ظرفیت‌های بوکس لرستان همخوانی ندارد. نمایندگان لرستان در بوکس در سال‌های نه چندان دور همواره در رتبه‌های برتر کشوری قرار داشته‌اند و باید این دیار را به عنوان یکی از قطب‌های اصلی رشته بوکس بدانیم.
عوض‌پور بیان می‌کند: البته با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ماه‌های گذشته شاهد موفقیت تیم‌های پایه استان در مسابقات مختلف هستیم، به نحوی که در رده نونهالان و نوجوانان، لرستان مقام اول کشوری را به خود اختصاص داد. همچنین در رده امید و جوانان نیز چندین بوکسور لرستانی در تیم‌های ملی حضور دارند، اما در رده بزرگسالان مشکلات زیادی وجود دارد که امیدواریم در سال‌های آینده و با رشد بوکسورهای پایه لرستان شاهد پشتوانه‌سازی در این رشته پرافتخار استان باشیم.وی با اشاره به لزوم حمایت همه‌جانبه از بوکس می‌گوید: اگر خواهان بازگشت بوکس لرستان به روزهای قدرت خود هستیم باید مسئولان حمایت‌های ویژه‌ای از این رشته انجام داده و منابع مالی مناسبی در اختیار هیات بوکس استان قرار دهند. اکنون در تمامی شهرستان‌های استان ظرفیت‌های ویژه‌ای در رشته بوکس وجود دارد و بی‌شک با حل و فصل مشکلات می‌توان در میان مدت شاهد بازگشت به دوران اوج بوکس لرستان بود.

کمبود تجهیزات و امکانات
عوض‌پور بیان می‌کند: لرستان دارای خانه بوکس است اما کمبود امکانات و تجهیزات شرایط استفاده کامل از این مرکز ورزشی را مهیا نکرده است. انتظار داریم با حمایت مسئولان و فدراسیون بوکس امکانات مورد نیاز ورزشکاران برای این مجموعه مهیا شود.وی می‌افزاید: حدود 800 ورزشکار زیرمجموعه هیات بوکس استان هستند و این تعداد ورزشکار ظرفیت مناسبی برای بوکس بوده که باید با برنامه‌ریزی هدفمند این مهم را محقق کنیم. به هر حال بوکس لرستان همواره دارای ظرفیت‌های بسیار ویژه‌ای است و مطمئناً در صورت برطرف شدن مشکلات کنونی و همچنین حمایت مسئولان می‌توان آینده درخشانی را برای این رشته پیش‌بینی کرد.

حاشیه سازی مانع پیشرفت بوکس
مدیرکل ورزش و جوانان استان به همشهری می‌گوید: از همان ابتدا رشته بوکس مورد توجه قرار گرفت و در همین راستا خانه بوکس لرستان در یکی از استانداردترین مجموعه‌های استان احداث شد.«علی‌یاور عزیز‌پور» مانع اصلی در رشد این رشته ورزشی را مشکلات مدیریتی عنوان می‌کند و می‌گوید: در گذشته این رشته با مشکلات مدیریتی مواجه بوده و به دلایل مختلفی شاهد حاشیه‌سازی‌هایی برای آن بودیم. متأسفانه کسانی که به هیچ عنوان دغدغه توسعه و پیشرفت بوکس را نداشته‌اند برای این رشته حواشی درست کرده و مانع توسعه آن شده‌اند.
این مسئول ادامه می‌دهد: در همین راستا در آینده نه چندان دور انتخابات هیات بوکس استان برای انتخاب رئیس برگزار می‌شود تا شاهد سامان‌دهی وضعیت این رشته باشیم.
مدیرکل ورزش و جوانان با اشاره به کسب نتایج ضعیف نماینده لرستان در مسابقات کشوری، عنوان می‌کند: به هر حال در این مسابقات نتایج خوبی کسب نشد، اما این موضوع به معنی شرایط نامساعد این رشته نیست چرا که در رده‌های سنی دیگر شاهد کسب موفقیت‌های زیادی نیز هستیم.
عزیز‌پور می‌افزاید: برای حضور تیم لرستان در مسابقات کشوری اداره کل ورزش و جوانان سهم خود را پرداخته و انتخاب مینی‌بوس برای سفر تیم نیز بنا به نظر متصدیان این رشته بوده تا بتوانند تیم را در هر شرایط مکانی جابه‌جا کنند. کسب نتیجه ضعیف بوکس در مسابقات کشوری به هیچ عنوان ارتباطی به سفر تیم با مینی‌بوس نداشته است. این مسئول تاکید می‌کند: بوکس لرستان از دیرباز جایگاه بسیار ویژه‌ای در کشور داشته و قهرمانان لرستانی نیز افتخارات متعددی را برای کشورمان کسب کرده‌اند.
ساماندهیهیاتبوکسدرماههایآینده
«علی‌یاور عزیز‌پور» مدیرکل ورزش و جوانان لرستان بر ساماندهی هیات بوکس استان در ماه‌های آینده تاکید می‌کند و می‌گوید: اداره کل ورزش و جوانان با وجود اینکه تنها وظیفه تأمین زیرساخت‌ها برای رشته‌های ورزشی را بر عهده دارد، برای تجهیز و تأمین امکانات نیز اقدامات زیادی انجام داده؛ این در حالی است که امکانات و تجهیزات باید توسط هیات و فدراسیون‌های مربوطه تأمین شود. اکنون مهم‌ترین نیاز بوکس لرستان پرهیز از حاشیه‌سازی و ایجاد آرامش در این حوزه است و ما نیز از هر گونه اقدام در جهت توسعه این رشته استقبال می‌کنیم.
طبق گزارشاتی که به خبرورزشی رسیده شنیده می شود افرادی در صدد نامزدی برای احراز پست ریاست این رشته پرافتخار هستند که چندان سبقه مدیریتی و اجرایی در این ورزش را ندارند و تعداد زیادی از قهرمانان و کارکشته های بوکس استان مخالف ورود افرادی هستند که نمی توانند کمکی به توسعه بوکس در استان کنند بهرحال باید منتظر ماند تا مجمع انتخابات هیات برگزار شود و دید که آیا بوکس به افرادی کاربلد و آشنا به امور ورزشی بخصوص ورزشی های پر حاشیه ای همچون بوکس می رسد یا خیر؟!!

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =