حکم ابقای ریاست ابوذر ابراهیمی‌ترکمان درسازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پس از تنفیذ مقام معظم رهبری، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد.

به گزارش خبرآنلاین شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست خود در تاریخ ۲۸ آذر ۱۳۹۵، به اتفاق آرا، ابقای ریاست ابوذر ابراهیمی‌ترکمان در این سازمان را برای دوره سه‌ساله دیگر تصویب کرد.

پس از پیشنهاد این شورا و با تنفیذ آن از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حکم ریاست مجدد ابراهیمی‌ ترکمان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ ۲۹ دی‌ماه ابلاغ گردید.

در این حکم آمده است: به استناد ماده ۱۴ فصل دوم اساسنامه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با توجه به سوابق علمی و تجربیات ارزنده اجرایی جناب‌عالی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی خارج از کشور به موجب این حکم برای مدت سه سال به عنوان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب می‌شوید.

امید آنکه با استعانت از خداوند متعال به بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، نیروهای کارآمد، فرهیخته و آشنا به مسایل بین‌المللی در اعتلای فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، گسترش مناسبات فرهنگی با ملل و اقوام مختلف به ویژه مسلمانان، تقویت و تنظیم مناسبات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها و سازمان‌های فرهنگی -بین‌المللی و برنامه‌ریزی فرهنگی تبلیغی برای ایرانیان خارج از کشور و پیروان اهل بیت (ع) و علاقمندان به فرهنگ و تمدن این سرزمین، موفق و مؤید باشید.

بنا بر اعلام این خبر، دکتر ابوذر ابراهیمی‌ترکمان پیش از این در دی‌ماه سال ۱۳۹۲ نیز به اتفاق آراء و با تصویب شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تنفیذ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و حکم وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انتخاب و منصوب شده بود.

وی دارای مدرک دکتری تخصصی در رشته حقوق خصوصی و تحصیلات حوزوی اتمام سطح و خارج فقه و اصول است.

مدیرکل حوزه ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها سال ۱۳۷۳، وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا سال‌های ۱۳۷۵ و ۱۳۷۶، وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد از سال ۱۳۷۶تا ۱۳۸۱، عضو شورای سردبیری مجله «در گستره فرهنگ بین‌الملل»، معاون اداره‌کل فرهنگی آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی، مدیرکل فرهنگی آسیا و اقیانوسیه این سازمان، رایزن فرهنگی در فدراسیون روسیه از اسفند ۱۳۸۶ تا شهریور ۱۳۹۲ از جمله سوابق اجرایی وی محسوب می‌شود.

ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، همچنین دو بار به عنوان رایزن نمونه در سال‌های ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹ انتخاب شده است.

از جمله آثار و تألیفات وی می‌توان به «لطیفه‌های قرآنی»، «حکایت ۳ شهر؛ در خصوص شهرها و مشاهیر اسلامی خراسان بزرگ»، «داستان دانشوران» به زبان روسی، «فدراسیون روسیه»، «آداب و رسوم مردم روسیه»، «راه رفتن با کفش‌های تولستوی»، «احزاب سیاسی روسیه معاصر»، «اسلام و مسلمانان روسیه»، «غیرممکن شدن اجرای مفاد قرارداد در حقوق ایران و انگلیس» و «تفاوت‌ها و همانندی‌های اتحاد جماهیر شوروی و فدارسیون روسیه» اشاره کرد همچنین بیش از یکصد مقاله علمی به زبان‌های فارسی، انگلیسی، روسی، ترکمنی و ترکی استانبولی، به قلم دکتر ابوذر ابراهیمی‌ترکمان در مطبوعات داخل و خارج از کشور به چاپ رسیده است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =