وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با ۱۰ تا ۱۵ درصد پیشرفت به جایی نمی‌رسیم، گفت: عقب‌ماندگی‌های زیادی داریم و باید جبران مافات کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم اعطای تنديس و نشان امين‌الضرب به كارآفرينان برتر و تجليل از پيشكسوتان عرصه اقتصاد به مناسبت١٣٣ سالگی اتاق تهران اظهار داشت: كشور ما نياز به توسعه و پيشرفت دارد و اين كار را كسانی می‌توانند انجام دهند كه ظرفيت دارند. ٢٠٠ نفر از افرادی كه توان و قدرت مالی دارند، بايد جلو بيفتند  و اين كار را انجام دهند.

وی افزود: در حال تهيه طرحی هستيم و در اين راستا از اعضای اتاق می‌خواهيم اگر پيشنهادی برای رشد جهشی توسعه صادرات دارند، به ما اعلام كنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: درست است که در این سال‌ها کشور ما با پیشرفت‌های زیادی مواجه بوده و به سرعت هم در حال جلو رفتن است، اما ما نیاز به پیشرفت بیشتری داریم.

نعمت‌زاده با بیان اینکه با ۱۰ تا ۱۵ درصد پیشرفت به جایی نمی‌رسیم، گفت: عقب‌ماندگی‌های زیادی داریم و باید جبران مافات کنیم.

وی با تاکید بر این‌که باید با تکیه بر تولید و فناوری به دانش‌های نوین روز دسترسی پیدا کنیم، افزود: با دستیابی به دانش روز می‌توان به توسعه و پیشرفت دست پیدا کرد.

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به ارتباط نزدیک بین دولت و بخش خصوصی گفت: شورای گفت‌وگو در سطح استان‌ها و تهران همواره برگزار می‌شود و ارتباط نزدیکی میان دولت و بخش خصوصی وجود دارد.

نعمت‌زاده با اشاره به این‌که قدمت اتاق بازرگانی باعث افتخار و فخر است و خوشبختانه این موضوع در اتاق تهران مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: تشکل‌ها اهمیت زیادی دارند و همفکری و تبادل‌نظر بین تشکل‌ها و دولت بسیار با اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰۰ نخبه اقتصادی در اتاق بازرگانی که فکر و سرمایه دارند، می‌توانند باعث توسعه کشور شوند و ما نیز طرحی در این زمینه داریم. از شما می‌خواهیم تا فکر کنید که چه اقداماتی را می‌توان برای توسعه صادرات و تولید انجام داد.

 

35225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =