خبرگزاری صدا و سیما نوشت: سازمان ملل متحد اعلام کرد بیش از 52 هزار نفر ماه ژانویه بر اثر درگیری در سودان جنوبی فرار کردند و اغلب به اوگاندا پناه بردند.

به گزارش  خبرگزاری فرانسه، ­سازمان ملل متحد اعلام کرد بیش از 52 هزار نفر ماه ژانویه بر اثر درگیری در سودان جنوبی فراری شدند و اغلب به اوگاندا پناه بردند.

بر اساس این گزارش، آداما دینگ Adama Dieng مشاور ویژه سازمان ملل متحد برای جلوگیری از نسل کشی اعلام کرد، این افراد اغلب از ساکنان شهرهای واقع در جنوب جوبا پایتخت هستند و بسیاری از آنها از قتل عام غیر نظامیان، تخریب خانه ها و خشونت های جنسی خبر دادند.
وی در بیانیه ای اعلام کرد سالوا کر، رئیس جمهور سودان جنوبی وعده داده بود به این خشونت ها پایان دهد و صلح برقرار شود اما ما همواره درگیری و خطر اعمال بی رحمانه را شاهد هستیم.

این مشاور ویژه سازمان ملل به ویژه به اوضاع منطقه کاجو - کجی Kajo-Keji اشاره کرد که غیر نظامیانی که از آن فرار کردند درباره خشونت های گسترده ابراز نگرانی کردند.

سودان جنوبی، نوپاترین کشور جهان سال 2011 استقلال خود را اعلام کرد اما دسامبر 2013 با جنگی داخلی رو به رو شد که به کشته شدن دهها هزار نفر و آواره شدن سه میلیون نفر منجر شده است.

در این کشور بحران انسانی بعد از چهار سال جنگ داخلی فاجعه بار است و بیش از شش میلیون نفر (حدود نیمی از جمعیت کشور) به کمک فوری نیاز دارند. سازمان های بشر دوستانه احتمال می دهند شمار این افراد در طول سال 20 تا 30 درصد افزایش یابد.

نیروی صلحبانی سازمان ملل متحد روز یکشنبه بعد از چند بار تاخیر وارد سودان جنوبی شد.

52312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 633920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    2 0
    وقتی این باد تو کلتون بود که اگر مستقل بشید همه چیز درست میشه و بهشت میشه این میشه نتیجه اش وضعتون از قبل هم بدتر شد،اگر سعی می کردید مطالبات اجتماعیتون را از سودان بگیرد وضع به مراتب بهتری داشتید
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
    2 0
    وقتی به حرف رهبران استقلال طلبتان گوش کردید این میشه نتیجه اش ان ها فقط برای این که به قدرت برسند و از منابع کشور استفاده کنند شما را تشویق به استقلال کردند وگرنه اصلا به فکر شما نبودند الان هم سر منافع مالی و قدرت به جان هم افتادند که این وسط شما قربانی میشید