ایسنا نوشت: مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در کشور خلاء‌های جدی نسبت به حوزه زنان وجود دارد، گفت: زنان برای جبران این خلاء‌ها باید نقش موثر خود را ایفا کنند و نسبت به حوزه‌های کاری خود حساس شوند.

فهیمه فرهمندپور در دوره آموزشی "توان افزایی و ارتقاء مهارت‌های شغلی زنان مدیر و مسئول" استان کرمانشاه، اظهار کرد: سال گذشته تفاهم نامه‌ای در حوزه زنان و خانواده وزارت کشور در خصوص توانمندسازی زنان مدیر در سطح کشور به امضاء رسید که برگزاری این دوره در کرمانشاه در راستای اجرای این تفاهم‌نامه است.

وی با بیان اینکه با جدیت در راستای توانمندسازی و ارتقاء مهارت‌های شغلی زنان مدیر و مسئول در کشور حرکت خواهیم کرد، گفت: به همین منظور بیش از دو هزار نفر از زنان مدیر کشور تا پایان اردیبهشت‌ماه این دوره را خواهند گذراند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: بیش از 2200 زن در کشور برای شرکت در این دوره‌ها شناسایی شده‌اند که اولین دوره آن 15 بهمن ماه امسال در استان خراسان رضوی برگزار شد و تلاش داریم این دوره‌ها را در تمامی استان‌های کشور تا پایان اردیبهشت ماه برگزار کنیم.

فرهمندپور گفت: قرار بود این دوره‌ها از تابستان سالجاری شروع شود که به دلیل برخی از مشکلات با تاخیر شروع شد، لذا برگزاری این دوره آموزشی هیچ ربطی به بحث نزدیکی انتخابات ندارد و کار ما صرفا در خصوص مسائل فرهنگی، اجتماعی و اداری است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: در این دوره آموزشی سه عنوان در زمینه "سازوکارهای نقادی و اسناد بالادستی در حوزه زنان"، "نقش و سهم زنان در اسناد ملی و بین المللی" و همچنین "توانمندسازی حقوقی و عدالت محوری جنسیتی" تدریس و ارائه خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را افزایش کیفیت پست‌های مدیریتی توسط زنان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه تعداد مدیران زن از لحاظ کمیت قابل انتظار نیست، قصد داریم با برگزاری این دوره‌های آموزشی، کیفیت مدیریت توسط زنان را افزایش دهیم که این مسیر می‌تواند راه منطقی برای افزایش کمیت این قشر موثر جامعه باشد، زیرا افزایش کمیت و مهارت‌های شغلی زنان برای ما مهم است.

فرهمندپور هدف دیگر از برگزاری این دوره‌ها را حساسیت بخشی به زنان در حوزه‌های زنان عنوان کرد و گفت: زنان و بانوانی که پست‌های مدیریتی را می‌گیرند، آن انتظاری که از آنها در حوزه زنان می‌رود چندان قابل توجه نیست، لذا با برگزاری این دوره‌ها می خواهیم که زنان دارای پست های مدیریتی نسبت به حوزه کاری زنان در جامعه حساس شوند و بیش از پیش برای ارتقای این حوزه تلاش نمایند.

وی با بیان اینکه در کشور ما خلاء‌های جدی نسبت به حوزه زنان وجود دارد، گفت: زنان برای جبران این خلاء‌ها باید نقش موثر خود را ایفا کنند و نسبت به حوزه‌های کاری خود در بخش زنان حساس شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران هدف سوم از برگزاری این دوره‌ها را ایجاد موجی از توانمندسازی و توجه به توانمند نمودن زنان در کشور برشمرد و گفت: قطعاً با برگزاری 44 دوره آموزشی و حضور بیش از دو هزار نفر از زنان مسئول کشور موجی در وضعیت حوزه زنان ایجاد خواهد شد، لذا ما در برگزاری این دوره‌ها هدفی جز توجه به زنان نداریم.

وی افزود: در این دوره‌ها می‌خواهیم دانستنی‌ها و معلومات خود را در خصوص رویکرد متعارف در حوزه زنان بیش از پیش مورد مطالعه قرار دهیم و هدفی جز این نداریم. در این دوره آموزشی که برای زنان مدیر و مسئول کرمانشاه طی دو روز برگزار می‌شود مبتنی بر 37 ساعت آموزش مجوز دار می‌باشد که در سوابق کاری شرکت کنندگان لحاظ می‌شود.

به گفته مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، 12 ساعت از این دوره آموزشی به صورت سه نیمروز و تدریس مباحث توانمندسازی و 25 ساعت آن به شکل غیرحضوری خواهد بود.

وی گفت: زنان دارای پست مدیرکل یا معاون در دستگاه‌های اجرایی و همچنین زنان شاغل در دستگا‎ه‌های اجرایی به عنوان مشاور و کارشناسان شاغل در فرمانداری‌ها و فرمانداران و بخشداران زن مشمول شرکت در این دوره های آموزشی هستند.

فرهمندپور با اشاره به سه رویکرد متفاوت در مواجهه با جایگاه زنان، گفت: سه رویکرد در مواجهه با جایگاه زنان وجود دارد که اولین رویکرد آن دیدگاه سنتی نسبت به زن با مولفه‌هایی همچون باور به ناتوانی و فرودستی زنان در مقایسه با مردان، محدود سازی حوزه نقش آفرینی زنان، آسیب خیز دانستن هرگونه حضور اجتماعی زنان می‌باشد که این رویکرد هیچ ارتباطی به دین ندارد بلکه ریشه در سنت‌ها و حرف‌های کهن دارد.

وی دومین رویکرد در مواجهه با جایگاه زنان را دیدگاه مدرن مبتنی بر اندیشه‌های فمینستی عنوان و اظهار کرد: این رویکرد اعتقاد به برابری کامل و انکار مطلق نقش‌های جنسیتی دارد.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، گفت: آن رویکردی را که ما در مواجهه با جایگاه زنان قبول داریم رویکرد مبتنی بر رویکردهای دینی است که این رویکرد باور به کرامت عمومی انسان بدون هر گونه تمایز، پذیرش تفاوت‌های طبیعی موثر بر نقش‌ها و کارکردها و تعدیل دیدگاه برابر دارد.

۴۷۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 637033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =