ایرنا نوشت: ماری لوپن، راست‌گرای افراطی و یکی از بخت‌های پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف عنوان کرد که از جمله اهدافش 'فروپاشی نظم اروپایی' است.

لوپن که بارها از 'فریگزیت' (طرح خروج فرانسه از اتحادیه اروپا)، دفاع کرده است، در گفت‌وگویی با دیلی تلگراف که روز پنجشنبه منتشر شد، تصریح کرد: 'این مردم هستند که در مورد سرنوشتشان تصمیم می‌گیرند. شما نمی‌توانید یک کشور را به انجام کاری که مغایر با منافعش یا علیه روند دمکراتیک هست، مجبور سازید.'

نامزد 48 ساله حزب راست افراطی جبهه ملی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه گفت که از برگزیت به‌عنوان یک 'سلاح نیرومند' در کارزار انتخاباتی‌اش استفاده خواهد کرد.

وی گفت: 'فرانسه قلب سیاسی اروپا شمرده می‌شود و لحظه‌ای که ما اتحادیه اروپا را ترک کنیم کل آن دچار فروپاشی خواهد شد.'
مارین لوپن، همچنین ضمن حمایت از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، گفت هر گونه مجازات این کشور به دلیل خشم از برگزیت اقدامی 'بی‌ربط ' خواهد بود.

وی عنوان کرد: 'نقطه مجازات یک کشور چیست؟ این بی‌معناست مگر اینکه فکر کنید که اتحادیه اروپا یک زندان است و شما اگر از آن فرار کنید بایستی محکوم شوید. '

مارین لوپن همچنین عنوان کرد: در صورت پیروزی در این انتخابات اقدام به بازسازی روابط آسیب‌دیده پاریس و لندن خواهد کرد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پیش‌ازاین بابیان اینکه بارأی مردم انگلیس در همه‌پرسی 23 ژوئن 2016 میلادی به خروج از اتحادیه اروپا تابوی برگزیت شکسته شده ، وعده داده است که در صورت پیروزی در انتخابات همه‌پرسی شبیه همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در فرانسه برگزار خواهد کرد.

وی تصریح کرده است که مردم فرانسه باید این فرصت را داشته باشند که ' برای رهایی از بردگی و باج‌خواهی فن‌سالارهای مستقر در بروکسل' رأی دهند و حاکمیت را به کشور خود بازگردانند.

در همین حال به نوشته روزنامه دیلی میل در روز پنجشنبه براساس نتایج نظرسنجی جدید صورت گرفته در فرانسه مارین لوپن احتمالا با کسب بیش از 26 درصد از آرا می‌تواند در دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است در ماه آوریل برگزار شود، پیروز شود.
این روزنامه افزود: اما براساس نظرسنجی یاد شده، 'امانوئل ماکرون' رهبر حزب'در حرکت' با کسب 62 درصد آراء در مقابل 38 درصد آرای ماری لوپن در دوره نهایی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پیروز خواهد شد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 637110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =