۰ نفر
۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
استاندار سمنان: میراث فرهنگی هویت ماست

استاندار سمنان گفت: میراث فرهنگی، هویت ما است و باید این هویت را حفظ و به آیندگان منتقل کنیم

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ،«محمدرضا خبار» در چهارمين كنگره تاريخ معماري و شهرسازي ايران با محوريت استان سمنان كه در دانشگاه آزاد اسلامي سمنان برگزار شد، افزود: ميراث فرهنگي متعلق به تمام مردم است و بايد حفظ شود.

وي با تاكيد بر اينكه در ساخت و سازها بايد به هويت تاريخي و هنر نياكان خود توجه كنيم، گفت: آثار باستاني و تاريخي، سازنده بخشي از هويت تاريخي هر كشور هستند.

استاندار سمنان با بيان اينكه قرآن مجيد ما را به استفاده از تجربيات گذشتگان دعوت مي‌كند، افزود: در معماري امروزي نيز بايد از تجربيات ارزشمند گذشتگان استفاده كرد.

كنگره علمي تاريخ معماري و شهرسازي ايران با محوريت استان سمنان توسط اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان و با همكاري ارگانها و مراكز آموزش عالي استان سمنان، از روز گذشته در سمنان آغاز به كار كرد و تا امروز(پنجم اسفند ماه) ادامه دارد.

حوزه‌هاي فرهنگي- طبيعي شهرها و روستاهاي تاريخي، منظر فرهنگي و منظر شهر تاريخي، سازه در تاريخ معماري و شهرسازي، باستان شناسي، معماري و شهرسازي، ميراث معماري و شهرسازي مدرن، ميراث آب و كشاورزي، ميراث فرهنگي ناملموس، راه هاي فرهنگي و عناصر وابسته از جمله محورهاي اين كنگره است.

از 50 مقاله ارسال شده به دبيرخانه كنگره، 18 مقاله براي ارائه و چاپ در كتاب كنگره انتخاب شد.

استان سمنان داراي بيش از يك هزار اثر تاريخي شناسايي شده است كه 718 اثر از اين تعداد در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =