«خبرجنوب» نوشت: مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مدارس فارس از نظر فضاهای ورزشی جایگاه نابسامان و نامناسبی دارد.

مديركل آموزش و پرورش فارس گفت: علي رغم كمبود امكانات و سالن هاي ورزشي، دختران و پسران دانش آموز فارس با به دست آوردن 227 مدال ورزشي، نایب قهرماني مسابقات ورزشي را در سطح كشور از آن خود كرده اند.
حميد رضا آذري كه با همراهي معاون تربيت بدني و سلامت و نيز رئيس اداره تربيت بدني و فعاليت هاي ورزشي اين اداره كل به پرسش هاي خبرنگاران در رابطه با آغاز مسابقات مدرسه قهرمان و كانون قهرمان پاسخ ميداد، افزود: استان فارس از نظر فضاهاي ورزشي وضعيت نابساماني دارد، به گونهاي كه طبق آمارها فارس در اين زمينه بين 32 استان كشور مقام سيام را دارد كه جايگاه بسيار نامناسبي بوده و اين مساله مانعي براي رشد و شكوفايي دانش آموزان است.
وي افزود: در سه سال اخير براي ساخت فضاهاي آموزشي و افزايش فضاي سرپوشيده اقداماتي از جمله احداث استخر و ساخت دو مجموعه ورزشي در كازرون و فسا، ساخت مجموعه خيرساز بعثت، ساخت زمین هفت چمن مصنوعي، استفاده از دو درصد نفت و گاز، تجهيز سالن ورزشي آب باريك و ساخت مجموعههايي در شهرهاي آباده، جهرم، فيروزآباد و داراب در آينده اقداماتي انجام شده است. مدير كل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: همه دلسوزان جامعه بايد در نظر بگيرند كه تنها راه كمك به ورزش تربيت بدني، ورزش قهرماني و بالا بردن فرهنگ عمومي و ورزش همگاني، متوجه آموزش و پرورش است و برگزاري همين المپيادهاي ورزشي كه منجر به شادابي، كسب مهارت هاي اجتماعي و كارهاي گروهي و حتي ورزش قهرماني مي شود از همين مدارس آغاز مي شود. اين مسئول از رسانه هاي مكتوب و شبكه هاي اجتماعي دعوت كرد كه افكار عمومي را به سمت كمك به ساخت فضاهاي ورزشي سوق دهند.
در ادامه اين گفت و گو معاون تربيت بدني و سلامت اداره كل آموزش و پرورش فارس با اشاره به مسابقات طرح مدرسه قهرمان در استان گفت: اين مسابقات در دو مرحله نخست از 9 تا 23 اسفند و نيز مرحله دوم در نيمه اول ارديبهشت ماه در شيراز، فسا و پاسارگاد برگزار مي شود. محمد جعفري ادامه داد: اين مسابقات در 11 رشته، 8 رشته به صورت مدرسه قهرمان و 3رشته به صورت كانون قهرمان برگزار ميشود. رشتههاي مدرسه قهرمان شامل فوتسال، واليبال، بسكتبال، هندبال، شطرنج، تنيس روي ميز، بدمينتون و طناب زني است كه در سه دوره تحصيلي ويژه پسران و دختران برگزار مي شود؛ همچنين سه رشته ژيمناستيك، شنا و دو و ميداني در سه دوره تحصيلي ويژه دختران و پسران در قالب كانون قهرمان برگزار ميشود و فسا ميزبان رشته فوتسال سه دوره پسران و پاسارگاد ميزبان رشته بدمينتون دختران در سه دوره تحصيلي است، ساير رشته ها نيز در شهر شيراز برگزار مي شود. وي گفت: آموزشگاه علوم پزشكي شيراز عهدهدار پذيرايي از دانش آموزان دختر در رشته طناب زني است همچنين افتتاحيه اين مسابقات براي دانش آموزان دختر در سالن پورياي ولي ناحيه 3 و افتتاحيه مسابقات پسران 14 اسفند در شهرستان فسا برگزار خواهد شد.
جعفري در ادامه به آمار شركت كنندگان در مسابقات المپياد درون مدرسه اي در سال تحصيلي گذشته اشاره كرد و بيان داشت: در سال گذشته 68 درصد دانش آموزان در اين مسابقات شركت كردند که 3 هزار و 580 نفر دختر و 4 هزار و 640 نفر از پسران به مرحله مدرسه قهرمان و كانون قهرمان راه يافتند. جعفري مجموع شركت كنندگان در اين مسابقات را 9 هزار و 20 نفر ذكر كرد و گفت: منتخبين اين دوره در مسابقات كشوري كه در تابستان برگزار مي شود، شركت مي كنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =