معاون محیط انسانی اداره کل محیط زیست همدان گفت: وضعیت کیفی هوای شهر همدان برای هفتمین روز متوالی برای گروه های حساس ناسالم و با آغاز تردد خودرو ها و تا ظهر امروز اکثر گروه ها را نیز در بر خواهد گرفت.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ عادل عربی، طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: طبق گزارش دریافتی ذرات معلق با قطر کمتر از 2/5 میکرون 121 میکروگرم بر مترمعکب و قطر 10 کیکرون 152 میگروم گرم بر متر مکعب ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کیفی شهر همدان طبق اطلاعات ثبت شده در پنج ایستگاه پایش آلودگی مستقر در شهرهای همدان، ملایر، نهاوند، اسدآباد و تویسرکان رصد می شود.


عربی افزود: وضعیت کیفی هوای شهر همدان تا ساعاتی پیش برای گروه های حساس ناسالم بود ولی هم اینک با افزایش اندک میزان آلودگی، مابقی گروه ها را نیز در بر گرفته است.

وی تصریح کرد: به گروهای حساس شامل بیماران قلبی و تنفسی، افراد سالخورده و خردسال توصیه می شود تا زمان بازگشت وضعیت هوا به حالت عادی از منزل خارج نشوند.

وی گفت: فاکتورهایی نظیر میزان دی اکسید نیتروژن، مونواکسیدکربن، دی اکسیدگوگرد، ذرات معلق و ازن زمان پایش وضعیت کیفی هوا سنجیده می شود.

لازم به ذکر است، شاخص کیفیت هوای سالم برای گروه های حساس 100 میکروگرم بر متر مکعب و برای عموم مردم بیش از 150 میکروگرم بر متر مکعب است.

در صورتی که غلظت هوا به بیش از 100 میکروگرم بر متر مکعب برسد این شرایط برای گروه های حساس ناسالم بوده و اگر غلظت هوا بین 150 تا 250 قرار گیرد در شرایط هشدار ، 250 تا 350 شرایط اضطرار و بیش از 350 میکرو گرم بر متر مکعب شرایط بحرانی آلودگی هوا محسوب می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =