بازیگران و هنرمندان سینما و تلویزیون موفقیت اصغر فرهادی در کسب دومین جایزه اسکار برای فیلم «فروشنده» را تبریک گفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اصغر فرهادی برای دومین بار توانست جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را برای فیلم «فروشنده» دریافت کند.

او پیش از این برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» توانسته بود جایزه اسکار را کسب کند.

این موفقیت اصغر فرهادی واکنش های زیادی در میان جامعه ایران داشت و هنرمندان هم در صفحات اینستاگرام خود با تبریک به اصغر فرهادی به این موفقیت واکنش نشان دادند.

در ادامه برخی از این واکنش‌ها را می‌خوانید: 

پرویز پرستویی در راستای این موفقیت نوشت: «جایزه بهترین فیلم خارجی زبان در اسکار دوهزار و هفده اهدا شد به (فروشنده)ساخته اصغر فرهادی محصول ایران. تبریک به اصغرفرهادی وعوامل فیلم فروشنده،مردم و سینمای ایران، این دومین اسکاراصغر فرهادی است، امیدوارم قدردانش باشیم.»


ترانه علیدوستی هم با انتشار عکسی از خود و شهاب حسینی این موفقیت را به همه عوامل «فروشنده» و اصغر فرهادی تبریک گفت، او دراین باره نوشت:

««فروشنده»، یک سال و سه ماه پیش، گام های اول در پلاتویی تاریک.

تبریک به آقای فرهادی، فیلمساز افتخارآور برای دومین اسکارش، به شهاب عزیزم برای دومین فیلم اسکاری اش، به عمو فرید سجادی حسینی، به بابک کریمی و مینا ساداتی، مارال بنی آدم، مهدی کوشکی و عماد امامی.
تبریک به حسین جعفریان و گروه فیلمبرداری، به کیوان مقدم و سارا سمیعی برای صحنه و لباس. تبریک به مهرداد میرکیانی. تبریک به حسین بشاش و خاطره ی یدالله نجفی. تبریک به حبیب مجیدی. تبریک به هایده صفی یاری برای تدوین، به ستاراورکی برای موسیقی. تبریک به سام کوچولو که دلمون رو برد. تبریک به روزبه سجادی، سمیه میرشمسی، پریس گرگین و امین فنکال از گروه کارگردانی (که خیلی هوایم را داشتند)، تبریک به ثمین مهاجرانی و ساحل بیات در روابط عمومی. و تبریک به آقابهزاد که بی فنجانهای چای او این فیلم نمیشد این فیلم. از خوشحالی همه شما خوشحالم. فقط... جای عباس کیارستمی خالی.»

 

پیمان معادی هم با تبریک این موفقیت نوشت: «تبریک فراوان به مردم عزیر و شریف ایران.»

 

محسن تنابنده بازیگر، با انتشار عکسی از اصغر فرهادی نوشت: «در وانفسايی كه عده‌ای بد ريش كمر به نابودی سينما بستند تو بی ريش والبته باريشه بی هياهو وجنجال بار ديگر بر قله نشانديمان آخ كه خنديدن به ريش آنها از اين بالا چه كيفي دارد.»


فاطمه معتمدآریا هم با انتشار عکس فرهادی نوشت: «سلام و ارادت تبريك برای افتخار جاودانه تاريخ ... آرزو ميكنم چرخه جهان هميشه بر وفق مرادت بچرخد و ما هم كيف كنيم با شادی و ارزوي بهترينها.»

 

رضا کیانیان هم ویدئو دریافت جایزه اسکار را در صفحه خود به اشتراک گذاشت و نوشت: «سینمای ایران معادلات جهان را به هم می ریزد!تبریک به اصغر فرهادی. تبریک به مردم ایران. انوشه انصاری که به نمایندگی از اصغر فرهادی در مراسم اسکار حضور یافته بود با دریافت جايزه به نقل از فرهادی فرمان مهاجرتی ترامپ را محکوم کرد و گفت برای احترام به مردم کشورم در مراسم اسکار شرکت نکردم.»


رضا عطاران در واکنش به این موفقیت به نوشتن یک جمله بسنده کرد: «و بالاخره یه خبر خوب، تبریک»


بهرام رادان هم به هموطن بودن با اصغر فرهادی افتخار کرد و نوشت: «چه کیفی دارد هموطن تو بودن.»

بهنوش بختیاری هم در ستایش موفقیت اصغر فرهادی اینگونه نوشت: «هنر...میتواند هرچه فکر نژاد پرستانه است رابرهم بریزد...هنر قدرت ازبین بردن مرزها رادارد...برای همین است که میگویند شان هنرمند بالاست...‌هنر میتواند نام این سرزمین رو از خشونت و فقر و ترور و جهان سوم جدا کند.....تو این روزای سرد وسخت و پراز ریزگردهای اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و زیست محیطی...هیچ چیز برای من بیشتر از این نمیتونست حس خوب و شیرین افتخاربه اینکه ایرانیم بیاورد...وقتی بانو انوشه انصاری متن پراقتدارسزار سینمای ایران...آقای اصغر فرهادی رو میخونه....بگذار این خوش تیپها هرچه میخواهند بر زنان این کشور و مردان بزرگ سینمای ما بتازند...بگذار کلا بگویند کل هنر این مملکت ویران است و در این دکان رو ببندید و بروید....بگذار حالشان با همین افکار منفی و غیر دوستانه خوب باشد...الان دارن فکر میکنن خوش تیپا چی بپوشن ؟؟؟آقای فرهادی عزیز....تمام انرژی های قشنگ و مثبت جهان به سمت تو بادکه حس قند مانند افتخار را در دل تمام ایرانیان آب کردی....بهتون از صمیم قلب تبریک میگم و همچنین به ترانه...شهاب و دوست خوبم کاوه سجادی حسینی و مردم و سینمای مظلوم و نجیب و مهجور و صبور و مایوس ما....هنرفرهادی عرق ریزان روح این مرد تنها و سختکوش است...بانو انصاری و دکترفیروز نادری مرسی که ایرانی هستید...روح عباس کیارستمی شاددد....این بود مشت محکمی بردهان آمریکا....اسکار مبارکمون باشه بدون چسباندن صغرا به کبری....»

مهتاب کرامتی هم با انتشار عکسی از اصغر فرهادی نوشت: «تبريك به آقاى فرهادى عزيز، تبريك به همه عوامل فيلم «فروشنده»، تبريك به ايران زمين و تبريك به همه كسانى كه شادى و سربلندى مردم ايران ارزوشونه.»


مجید صالحی هم ضمن تبریک این موفقیت، پیام اصغر فرهادی را منتشر کرد و نوشت: «فيلم «فروشنده» برنده بهترين فيلم خارجى شد و آقاى اصغر فرهادى براى دومين بار اسكار گرفت، تبريك به اصغر فرهادى، تبريك به سينماى ايران، تبريك به همه ايرانيان.»


امیر جعفری هم به انتشار عکس اصغر فرهادی بسنده کرد.


سیدجواد رضویان هم دراین باره نوشت: «به نام حضرت حق، تبريك به شما خوبان هنردوست، تبريك به جامعه هنرى ايرانِ سربلند و درود به عايجناب اصغر فرهادى،

دومين جايزه اسكار براى فيلم «فروشنده» گواراى وجودتان، خدا قوت به عوامل فيلم «فروشنده» و توفيق روز افزون براى هنر و هنرمندان ايران عزيز.»

 

سحر دولتشاهی هم عکسی از اصغر فرهادی منتشر کرد و نوشت: «تبريك به آقاي فرهادي عزيز و همه عوامل فيلم «فروشنده». تبريك به سينماي ايران. تبريك به هموطنان عزيزم در هر كجاي دنيا كه هستند.»

صابر ابر هم با انتشار عکسی از فیلم «درباره الی» نوشت: «دعای مادرم را خدا شنيد، عاقبت به خير شديم

چند هفته پيش براي نمايشگاه اردشير محصص كه به تلاش هرمز همتيان در گالري دستان بر پا بود رفتم، مجموعه اي از كارهاي درخشان اردشير محصص كه در خانه هاي دوستانش بود و هرمز عزيز آنها را به امانت گرفته بود تا به نمايش بگذارد.

همينطور كه در گالري ميچرخيدم و كارها را ميديدم ، مهمترين چيزي كه ذهنم را درگير كرده بود ، اين بود كه در كنار بعضي از طراحي ها ، اسامي و جملاتي نوشته شده بود.

مثلا براي گلي عزيزم، طرحي كه براي بانو امامي نازنين بود.
يا مثلا در تاريخ فلان در خانه فلاني...
همانجا به اين فكر كردم كه چه حيف كه در آن دوران نبودم و نشد كه آقاي محصص را به خانه دعوت كنم و با هم قهوه و پاي سيب بخوريم و شايد بار دوم كه به منزلم تشريف آوردند و در حال گپ بوديم يك طرحي هم مي كشيدند و گوشه كاغذ مي نوشتند براي صابر جان! خيال كه گناه نيست. چند وقتي گذشت تا به گالري ثالث رفتم و مجموعه از مشق هاي ارتيست هاي مهمي را ديدم كه در كنار هم جمع شده بود ، تميز و ماه. آنجا هم پر بود از رفاقت.
مثلا نقاشي از ژازه طباطبايي كه زيرش نوشته شده بود
براي جواد خان بهترين رفيقم.منظور جناب مجابي عزيز دل بودند.
حالا چرا اينها را گفتم؟!
واقعيت اين است كه قرارهاي آن زمان و رفاقت هاي آن زمان با زمان من خيلي فرق مي كند! به دوران آنها كه نگاه مي كنيم چشممان پر مي شود از هر آنچه باعث افتخار است ، سيمين بهبهاني، محمود دولت ابادي، جواد مجابي، هوشنگ گلشيري، ايران دفتري، آييدين آغداشلو، گلي امامي و تا دلتان بخواهد! نه اينكه حالا نيست ! اما الان بيشتر سعي بر رفاقت است تا خود آن !انگار براي هم زندگي مي كردنند، هر كدام در كنار ديگري باعث بودند! باعث شدند! باعث شدند تا رفيقشان قدمي بلندتر بر دارد، خاك تن هم را براي هم تكان دادند ، در خوشحالي ها با هم و از ته دل خنديدند. به خدا از هر كدامشان پرسيدم همين بوده و بس! نه اينكه هيچ قهر و دادي نبوده! اما چيزي كه يادشان مانده خوشيست و ياد خوشي هم كم از خودش نيست. تمام نگرانيم اين بود كه بعد ها كه ميميرم و نيستم چه مي شود.... يعني اگر قرار شد در مرور اين مملكت نام من هم سهمي داشته باشد ،چه مي شود!؟من براي مهم شدن و مهم بودن زندگي نكردم ، اما براي انسان بودن سعي كردم و خواهم كرد، براي داشتن مهم ها سعي كردم و خواهم كرد، براي قرار گرفتن كنار آنها سعي كردم و خواهم كرد... اما من دوران سختي داشتم.»


لیلا حاتمی هم در واکنش به این موفقیت نوشت: «تبریک به اصغر فرهادی عزیز برای موفقیت «فروشنده» در اسکار 2017»


مهناز افشار بازیگر سینما هم با انتشار عکسی از اصغر فرهادی نوشت: «تبریک به آقای فرهادی عزیز و همه عوامل محترم فیلم «فروشنده» ‏تبریک به سینمای ایران و همه مردم شریف ایران.»


جواد عزتی هم در واکنش به این افتخار به انتشار عکس پوستر فیلم «فروشنده» بسنده کرد.


امیر آقایی هم با اشاره به سربلندی حاصل از این افتخار نوشت: «و دوباره، چه لذتي دارد دومين اسكار، اصغر فرهادي، سر بلندمان كردي، ديپلماسيِ هنر، همواره كارآمد تر است.»


رضا یزدانی خواننده موسیقی پاپ هم با انتشار عکس فرهادی نوشت: «تبريك فراوان به اصغر فرهادى عزيز براى دومين اسكار براى فيلم «فروشنده»... ممنون كه دوباره ايران و ايرانى رو سرافراز كردى...

اسم اصغر فرهادى با گرفتن دو اسكار كنار كارگردانهاى بزرگ دنيا مثل اسپيلبرگ، فرد زينه‌من، الخاندرو گونزالس ايناريتو، ديويد لين، كلينت استوود قرار گرفت...»


سعید آقاخانی هم در ستایش اصغر فرهادی نوشت: «ایران به وجودت افتخار میکنه.»


اشکان خطیبی هم با انتشار عکسی قدیمی از اصغر فرهادی نوشت: «شادباش به اصغر فرهادى و مردمى كه دلشان سخت گرفته است از اين همه نامرادى روزگار. خدا نگه دار خودت،قلم ت و فكرت باشد. اصغر فرهادى سال هاى دورتر.»


آتیلا پسیانی هم در همین راستا نوشت: «افتخار ما، تبریک به شما اصغر فرهادی بزرگ.»


حمید فرخ نژاد هم با انتشار ویدئو دریافت جایزه اسکار توسط نمایندگان فرهادی، نوشت: «تبریک به سینمای ایران، تبریک به ملت بزرگ ایران.»


احمد مهرانفر هم با انتشار عکسی از فرهادی نوشت: «من ديگه حرفي ندارم...فقط شما بگين اسكار مال كی بود؟»


ساره بیات هم در همین راستا نوشت: «تبريك به اصغر فرهادي عزيز و همه ملت ايران براى اين افتخار افرينى بزرگ.»


مهراوه شریفی نیا هم با انتشار عکسی از اصغر فرهادی نوشت: «بهار گاهى زودتر از راه مى رسد! تبريك به اصغر فرهادى 

و تشكر بابت حال خوبى كه به مردمِ ايران هديه كرد.»


نوید محمدزاده هم با تبریک به فرهادی نوشت: «تبريك به اصغر فرهادى عزيز.مبارك هممون.»


امیرمهدی ژوله هم عکسی از فرهادی منتشر کرد و نوشت: «آقای فرهادی شما ترکیب غریبی هستید از استعداد و پشتکار و هوش و هوش و هوش. شما نماینده سینمای ایران نیستید که سینمای ایران همین بالماسکه فجری بود که هفت و هفتی ها راه انداختند.

خانم انصاری و آقای نادری هم نمایندگان ایرانیان خارج از کشور نبودند که بفرمایید شامی ها و قاسم گلی ها بیشتر به ما میمانند.
این افتخار فقط نتیجه استعداد و پشتکار و هوش و هوش و هوش شماست.شما تنهایید آقای فرهادی که اگر تنها نبودید حال و روز امروز ما بهتر از اینی بود که هست.
مبارکتان باشد.مبارکمان باشید. با تشکر از ترانه علیدوستی.»


مهدی پاکدل هم درخصوص این افتخار نوشت: «صبح بخير، پنج سال پيش كه جناب فرهادى اولين اسكار خودشون رو گرفتند ما مشغول فيلمبردارى فيلم حضرت محمد با گروه ايتاليايى اين فيلم بوديم. ما در صحنه طبيعتاً كلى خوشحال بوديم و افتخار مى كرديم.

همكاران ايتاليايى‌مان هم از خوشحالى ما احساس خوبى داشتند و در ضمن فيلم جدايى را هم خيلى دوست داشتند. دوستان ايتاليايى ما مرتب به ما تبريك مى گفتند اما يك نكته را هم متذكر مى شدند كه ما در كشورمان فلينى داريم كه دوبار اسكار گرفته. ما دسيكا داريم ما برتولوچى داريم و... جناب فرهادى عزيز ازتون ممنونيم كه اينقدر زحمت مى كشيد و اجازه مى ديد از تيزهوشى و درايت جنابعالى ما هم سهمى داشته باشيم و به آن افتخار كنيم. از شما ممنونيم كه جواب سياست را با فرهنگ و هنر و خرد داديد. آقا حالا كه كَل افتاده ما منتظر سومى اش هستيم. دستان شما بيشتر از اينا هم جا داره.»

آزاده صمدی هم برای این موفقیت نوشت: «تبريك جناب فرهادى، بارها به اين سرزمين اعتبار بخشيديد، بارها دلهايمان را شاد كرديد، دست مريزاد به اين همه توانايى و هوشمندى، ما به داشتنتان مباهات مى كنيم، برقرار باشيد.»




سالار عقیلی هم با افتخار به کسب این جایزه نوشت: «غـيـر از هـنـر كـه تـاج سـر آفـريـنـش اســت، دوران هـيـچ مـنـزلـتى پـايـدار نـيـسـت، 
تبريك به جناب اصغر فرهادى عزيزمان، تبريك به ايران و تبریک به عوامل فيلم «فروشنده» برای دریافت اسكار ٢٠١٧.»


رضا صادقی هم در صفحه اینستاگرام خود درخصوص این موفقیت نوشت: «چه زيباست كه جهـان ما رو با هـنر و فرهـنگ و زيبايى ميشناسه .. ممنون از جناب فرهـادى و تبريك به ايشون و ملت ايران.»


آزاده نامداری مجری تلویزیون هم در واکنش به دریافت این جایزه نوشت: «يعني ميشه يه روز تو ميدون آزادی تهران همه جمع شيم و فيلم شمارو ببينيم و يكدل و بی هيچ تضادی كنارهم آروم بگيريم و شاد باشيم؟ تبريك. يه بارديگه خوشحالی رو بهمون هديه دادين. مباركتون باشه، يه ايران دوستون داره.»


علی معلم منتقد و تهیه‌کننده سینما هم درهمین راستا نوشت: «حسد چه می‌بری ای سست نظم بر حافظ، قبول خاطر و لطف سخن خدادادست/ تهنيت به اصغر خان و مردم ايران.»





باران کوثری هم درخصوص دریافت این جایزه نوشت: «مبارك، شايد هيچ وقت اسكار نقش به اين مهمى در نه گفتن به سياست هاى افراطى بازى نكرده بود. اسكار «فروشنده»، نشان داد جنگ دولت ها و سياست هاى بى منطق و ناعادلانه شون، نمى تونه ملت ها رو از هم دور كنه ... فرهادى حالا آدم مهمى است، نه فقط در سينما كه در تاريخ. مبارك مردم ايران كه هيچ وقت پشت سينما رو خالى نكردن و به عنوان يك افتخار ملى و راهى براى اثبات غرور در كنارصلح طلبى شون هميشه بهش باور داشتند، اصلا مبارك مردم هٓر دو كشور، اصلا مبارك مردم همه دنيا كه اين طور از ميدان ترافالگار لندن تا سالن دالبى لس آنجلس تا صفحه هاى توييتر و اينستاگرام در همه جا، حمايتشون رو از اين فيلم به عنوان نمونه يك اثر جهانى اعلام كردند . اين يك حركت مدنى بين المللى بود ، در تقبيح افراط و در ستايش هنر. اين جور است كه سينما، جلوتر از هٓر سياستى جلو مى رود و از هٓر اسلحه اى قوى تَر عمل مى كند. مبارك.»




عاطفه رضوی بازیگر تئاتر و تلویزیون هم ضمن تبریک این موفقیت نوشت: «تقسیم جهان به ما در برابر دشمنان ما توسط سیاستمداران افراطی، باعث هراس می شود و توجیهی ست فریبکارانه برای خشونت‌ها وجنگ. جنگ هایی که مانع بزرگی بوده اند برای رسیدن به دموکراسی و رعایت حقوق بشر در کشورهایی که مورد تهاجم واقع شده اند.

سینماگران می توانند با چرخش دوربین هایشان به مشترکات انسانی، کلیشه هایی که از ملیت ها و ادیان ساخته شده است را بشکنند و زمینه همدردی و به دنبال آن همبستگی مردمان جهان را فراهم کنند.همدردی چیزی ست که ما امروز بیشتر از هر زمان به آن نیازمندیم.
بخشی از پیام اصغر فرهادی در مراسم اسکار

افتخار، شوق، ذوق، شور و هر آنچه احساس خوب که بابت دریافت دومین اسکار توسط اصغر فرهادی به ما دست داده وصف کردنی نیست چرا که کلمات یاری نمی کنند.
اما شنیدن و رسیدن این پیام به گوش جهان توسط فیلمساز ایرانی در مهمترین رویداد سینمایی افتخاری مضاعف را برایمان آورد.
اصغر خان فرهادی آنچه عزت و بزرگی ست در جهان همواره بر تو ببارد که هر بار حضورت غرورآفرین است.

هنرمند دلش برای مردم جهان می تپد و شاید سیاستمداران کم هوش حق دارند که از هنر و هنرمند می ترسند. این افتخار بر تو، بر ما و بر جهان مبارک.»




ستاره اسکندری هم با انتشار کاریکاتوری این موفقیت را تبریک گفت و نوشت: «هنر بالاتر از سیاست آمد پدید.»




مهراب قاسم خانی هم در باره این موفقیت و کسب جایزه اسکار اینگونه نوشت: «چه کیفى داره صبح از خواب بیدار بشى و ببینى اصغر فرهادى دومین اسکار خودش رو هم گرفت و نه تنها به افتخارات شخصى خودش اضافه کرد، بلکه به پیشرفت سینماى ایران و معرفى بیشترش به جهان کمک کرد. خیلى خیلى مبارک باشه اصغر آقا و چه کیفى داره موفق بشى با گرفتن یه جایزه بزنى توى دهن ترامپ و کل سیاست هاى نژاد پرستانه و انواع و اقسام تند روى ها
 

و همینطور چه کیفى داره که با همون جایزه باعث بشى الان یه سرى طفلکى داخلى مجبور باشن تلاش کنن مطالبى رو آماده کنن با مضمون تکرارى «اسکار سیاسى» که ارزش موفقیتت رو بیارن پایین ولى بازم حرصشون خالى نشه

و بیشتر از همه چه کیفى داره که بعد از یه سال تمام که مجبور بودى یه مجسمه دراز رو توى کمدت بذارى که باعث بشه تعادل کمدت یه هم بخوره و زشت بشه، یهو جفتش برسه دستت که موفق بشى بذاریش اون طرف کمد و دکورت قرینه و قشنگ بشه.»



مینا ساداتی که خود در فیلم «فروشنده» بازی کرده بود، درباره این موفقیت نوشت: «سلام آقاى با شکوه. سلام آقاى قلب ایران. سلام آقاى اصغر فرهادى.
دوستى از خوزستان امروز به من گفت درست است که ما هوا براى تنفس نداریم آب براى نوشیدن نداریم برق براى دیدن نداریم اما در عوض اصغر فرهادى داریم که هم هواست هم چشمه است و هم زیباترین منظر ایران است براى تماشا کردن .آقاى فرهادى زیبا ، شما نماد تکامل و بقای فرهنگ معاصر ما هستید به تنهایى. من مینا ساداتى افتخار مى کنم در رکاب شما بودم در این مسیر دلپذیر.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
    21 3
    ليلا حاتمي اينستا نداره.
    • بی نام A1 ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
      1 0
      داره جانم. یک سر بزنی می بینی که امکان نداره غیر از خودش کس دیگری پشت این صفحه باشه
  • 7 A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
    18 4
    احتمالا فراستی جمعه میاد میگه اسکار مقواست..درنیومده افخمی هم میگه اره دیدی اصلا همشون 2تابعیتی بودند واز ایرانیا میترسیدن. مجبور بودن به فرهادی رای بدن...خخخخ
    • بی نام A1 ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
      1 0
      باید منتظر ماند و دید. البته فکر کنم ابتدا یک تبریک زورکی بگن و بعدش بکوبن
  • امیر IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
    4 29
    اسکار گرفتن ایران برای توده مردمی که زیر خط فقر زندگی می کنند چه فایده ای دارد ؟ 15 میلیون نفر محتاج دریافت بسته غذایی هستند این اسکار برای همان گورخوابها چه اهمیتی دارد؟
    • بی نام A1 ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
      2 1
      از دیوار سفارت رفتن چی؟ اون که فایده نداره هیچ ضرر هم داره
  • ناشناس IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
    8 12
    محسن خان کشوری مثل کره جنوبی میاد برای شخصیتهای افسانه ای خودش فیلم میسازه وکل دنیا صادر می کنه توهم میای فروشنده می سازی و خودتو اینطوری به دنیا معرفی می کنی . حسود نیستیم مبارکت باشه محسن خان
  • میرانی A1 ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
    2 1
    کسی مونده تبریک نگه؟؟
  • بی نام A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
    6 4
    درود بر هنرمندان ایران
  • هاشم IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
    6 7
    اسکار سیاسی/
  • کردستانی IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
    9 3
    برندگان جوایز مهم جهانی مانند اسکار و جایزه صلح نوبل مایه افتخار و مباهات هر جامعه ای هستند و باید تبدیل به نماد برای کشور شوند و همچنین داشتن هموطنانی مانند خانم انصاری و آقای نادری و مانند آنها مایه سربلندی است ولی افسوس
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
    1 1
    من خودم فيلم را نديده ام ولي واقعا اميدوارم اون طوري كه شنيده ام موضوع بي مايه اي نداشته باشد.
    • فاطمه A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
      0 2
      به نظرم تاریخ و فرهنگ و غزت مردم ایران خیلـــــــــــــــــــــــــــــــــی فراتر ازین بود که با این فیلم تو دنیا شناخته بشه،به نظرم فیلم بی محتوایی بود،پیامی برای بیننده نداشت،البته تنها پیامش این بود که در رو بروی ناشماس باز نکنید که در واقع همون داستان شنگول و منگول و حبه انگول بودهکه فکر نمیکنم همچین محتوایی ارزش اسکار گرفتن داشته باشه،بعلاوه،آقایون کارگردان بسیار مطرح تری نسبت به آقای فرهادی هستن،خیلی کاربلد تر و با تجربه تر،اینجا میرسیم به جنبه سیاسی اینطور مراسمات،کافیه چشمامونو باز کنیم،میشد فیلمی رو فرستاد که ارزش والای ایرانی رو نشون بده،نه اینکه تو روابط جنسی ایرانیارو خلاصه کنیم،که چی،که اسکار بگیریمچون احتمال میرفت این اثر اسکار بگیره فرستاده شد،چون موضوعش نزدیک بود
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
    0 0
    فروشنده فیلم خوبی نبود در میان آثار فرهادی اما از دیگر نامزدهای اسکار امسال بهتر بود.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
    0 0
    اسکار کیلویی چند؟؟؟