ایسنا نوشت: درحالی که این روزها بحث نسخ میلیاردی پزشکان داغ شده، معاون رفاه اجتماعی وزیر رفاه به ابعاد تازه تری از این ماجرا پرداخته است.

احمد میدری در واکنش به انتشار خبری مبنی بر نسخه پیچی شش میلیارد تومانی یک پزشک عمومی، اظهار کرد: ما آمارهای بالاتر از این رقم را در نسخ تعدادی از پزشکان داریم؛ پزشکی داشتیم که طی حدود یک سال 37 میلیارد تومان برای ما هزینه‌تراشی کرده و نسخه نوشته است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که مسئولیت نظارت بر نسخ بر عهده کیست، گفت: وزارت بهداشت حدمجازها را تعریف نکرده است. ما شماره نظام پزشکی و نسخه هایی که پزشک نوشته است را داریم و به بیمه‌ها داده ایم. اطلاعات کامل داروهای تفاهم‌نامه‌ای هم مشخص است. بیمه ها کارنامه‌ای به پزشک می دهند و اگر مقادیر بالایی دارو در نسخ نوشته باشد باید برود و توضیح بدهد.

میدری در خاتمه افزود: بیش از یکسال است که سامانه جامع رفاهی در حال جمع آوری اطلاعات است و قبلا امکان چنین تحلیل‌هایی کمتر وجود داشت اما اکنون در صدد تقویت نظارت‌ها و رصد دقیق‌تر هستیم تا جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی و هدررفت منابع را بگیریم.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
    9 2
    نسخه ای که تجویز میشود سقف مشخصی دارد که حتی به سی هزارتومان هم نمی رسد .واگر مبلغ نسخه بیشتر باشد باید توسط بیمه گر تایید شود تا داروخانه نسخه را به نرخ آزاد محاسبه نکند .ضمنا داروخانه ها اقلام داروئی را که پزشک عمومی باید تز ویز کند دارند واقلام داروئی تخصصی را با تجوبز پزشک عمومی آزاد محاسبه میکنند.وهمچنین جهت تایید نسخه های بالای حد مجاز بیمه گرها مستندات فروانی را درخواست میکنند وگذشتن از فیلتر آنها به این آسانی که در خبر آمده نیست .مگر اینکه تبانی در کار باشد که نباید به این راحتی برای جلو گیر ی از خدشه دار شدن اعتبار پزشکان این نوع خبر ها که صحت وسقم آن توسط مراجع قضایی تایید نشده منتشر شود.
  • سقراط حکیم IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
    0 1
    تجویز دارو های گرانقیمت و با تأثیر ناچیز با هدایت مافیای واردات دارو خب حالا می خواهید چکار کنید؟ مگه کسی میتونه حریف مافیا بشه؟
  • سید اکبر رضوی A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
    4 4
    از قبل به پزشکان عزیز اطلاع رسانی شودقبل از انتشار شاید پزشک عزیزمان در جریان موضوع نیست و حداقل پیامک داده شود و بصورت دوستانه آیا چنین چیزی واقعیت دارد . مواظب باشیم با کار نسنجیده افراد سکته نکنند. اینها سرمایه ی کشورمان هستند..تازه اگر چنین عملی شده با راه حل جلو بریم و از راههای دیگر مثل صندوق قرض الحسنه نظام پزشکی حتما دارند کمک کنیم.