علی نجفی ،نماینده مردم بابل درمجلس شورای اسلامی درصحن علنی مجلس پس از تبریک فرارسیدن نوروزبه تشریح مسائل بزرگترین شهرستان مازندران پرداخت.

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف ایران
نمایندگان محترم
مردم عزیز شهرستان بابل

پیشاپیش فرا رسیدن سال نو را تبریک عرض می کنم. با اغتنام از فرصت، نكات زیر را به استحضار می رسانم:

1) اوایل سال آینده، انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برگزار می شود. مردم ایران یکبار دیگر، همبستگی ملی و مشارکت سیاسی خود را نشان خواهند داد. انتخابات، مکانیزم تعامل و ارتباط مردم و حکومت است! بايستي از هرگونه اقدامي كه موجب كاهش مشاركت حداكثري مردم و دلسردي آنها مي شود، پرهيز شود. شایسته است که صدای مردم بعد از انتخابات موثر افتد. صدایی که گفتگوی ملی، توسعه ملی و همه جانبه و تعیین اولویتهای مهم جهت بهره گیری از ظرفیتهای کشوربرای مقابله با بیکاری و یاس و ناامیدی ناشی از آن، شکاف طبقاتی، ناکارامدی، تبعیض و آسیبهای اجتماعی را می طلبد!

2) تضعيف اعتماد عمومي، از مهمترين منابع تهديد امنيت ملي كشور بشمار مي رود. بايد چاره اي انديشيد. ارتقای کارآمدی ارگانهای مختلف اجرائی و قضایی و تقويت پاسخگوئي مسئولين، اهتمام جدي به مسايل جوانان بویژه بیکاری آنها، مبارزه جدي و بي تعارف با فساد، مي تواند به ارتقای اعتماد مردم، منجر شود.

3) آمار جذب و اختصاص سرمايه گذاري خارجي به استان مازندران و بويژه شهرستان بابل، بصورت جدي موجب پرسش و تاسف است! مشكل كجاست؟ مديريت هاي ضعيف و ناكارآمد يا فقدان طرح و برنامه؟ در این راستا متاسفانه علیرغم ظرفیتها و زمینه های موجود بویژه مناسبات همجواری استان مازندران با همسایگان شمالی، وضعیت تجارت خارجی در استان مازندران مطلوب نیست و انگیزه و اهتمـــام لازم در این راستــا مشاهده نمی شود! از وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت می خواهم که توجه شایسته ای به این مساله داشته باشد!

4) منابع طبیعی و محیط زیست بایستی در خدمت توسعه پایدار باشند. اینها نباید مانع از خدمات رسانی به مردم محروم در روستاهایی که سالیان متمادی در جنگل زندگی کرده اند، بشود! متاسفانه حفظ محیط زیست بهانه ای برای توسعه نیافتگی استان مازندران شده است و از سوی دیگر توسعه نامتوازن و ناپایدار، محیط زیست این استان را به خطر انداخته است.در حالیکه با بهره گیری از فناوریهای جدید میتوان توسعه را به خدمت حفظ محیط زیست و برعکس در آورد!

5) و اما جناب آقاي رئيس جمهور! نمایندگان محترم! رئيس محترم سازمان حفاظت محيط زيست و وزير محترم كشور! قصه پرغصه پسماند در منطقه انجیل سی شهرستان بابل را در اين كليپ كوتاه ببينيد! آنچه بـــــراي خود مي پسنديم براي ديگران نيز بپسنديم! زندگي و سلامت مردم، طبيعت و محصولات كشاورزي و باغي و آبهاي زيرزميني بصورت جدي در خطر است! متاسفانه طرح و برنامه عملیاتی براي مقابله با پیامدهای مخرب دفن روزانه حدود 300 تن پسماند در این منطقه که بیش از 15 سال از آن می گذرد و شیرابه آن کل منطقه و شهرستان را تهدید می کند، مشاهده نمي شود.

6) از وزیر محترم نفت مجددا درخواست و تاکید می کنم که طبق زمان بندی اعلام شده، نسبت به اتمام پروژه خط لوله گاز سمنان به مازندران برای تامین گاز پایدار برخی از شهرهای استان مازندران بویژه شهرستان بابل که در سالجاری با مشکلات جدی ناشی از قطع گاز مواجه شده بودند، اهتمام شایسته داشته باشد.

7) متاسفانه در شهرستان بابل بعنوان بزرگترين شهرستان استان مازندران، طرح و پروژه ملي نه براي بهره برداري و نه براي آغاز، وجود ندارد! از دولت محترم درخواست می کنم که توجه ویژه ای به شهرستان بابل برای اجرای طرحهای زیربنایی و کلان در حوزه هایی همچون گردشگری و احداث هتل، صنایع تبدیلی، صنایع دستی و غیره داشته باشد. در همین راستا مایلم تاکید کنم که مـــردم شهرستان بابل از حضور سرمایه گذاران استقبال می کنند و به آنها خوشامد می گویند.

8) ضمن تشکر از روند تکمیل کمربندی جنوبی بابل که بالاخره بعد از حدود 17 سال به زودی به بهره برداری می رسد، از وزير محترم راه و شهرسـازي درخواست مي شود كه ارتباط ريلي شهرستان بابل را در قالب راه آهن حومه اي و غيره، بصورت جدي در دستور كار قرار دهد.

9) ضمن تشکر و تاکید بر استمرار روند نظارت و ساماندهی موسسه استراتژیک لاین بابلکنار، اهتمام شایسته وزارت جهاد کشاورزی در احیا و بهره برداری موثر از ظرفیتهای مرکز گاودشت بابل و برنامه ریزی جدی برای تبدیل این مرکز به قطب کشاورزی و دامپروری و صنایع تبدیلی جانبی در راستای اقتصاد مقاومتی با تاکید بر سه اصل حفط یکپارچگی، حفظ کاربری و استفاده موثر از زیرساختهای موجود در اراضی پهناور این مرکز ( حدود 400 هکتار) را موکدا خواستارهستم!
چنانچه وزارت راه و شهرسازي علاقمند به راه اندازي فرودگاه است، در منطقه احمدكلا در محدوده بابل و بابلسر امكان پذير است و ما نيز از آن استقبال مي كنيم.

10) بعنوان يك ديپلمات، به رییس جمهور و مقامات جديد آمریکا يادآوري مي كنم كه محدوديت و تب
عيض، امنيت نمی آورد. تصور تهديد، افراط گرايی را توجيه نمی‌كند. آقای ترامپ! اين صدائی است از پارلمان ايران، مهد تمدن و فرهنگ جهان! تصميمات و اقدامات شما محكوم است!
بدیهی است انسجام ملی و تفاهم فزاینده همه نیروهای معتقد به نظام و پرهیز از اختلاف در سایه رهبری معظم انقلاب، بهترین پشتوانه برای مقابله با تحرکات و تهدیدات سیاسیون تازه کار در آمریکا خواهد بود.

11) نمایندگان محترم! با ابراز تاسف از فقدان اثر بخشي و بي نتيجه ماندن حجم قابل توجه ساز و كارهاي نظارتي مجلس، بايستي چاره اي انديشيد. به اعتقاد اينجانب مجلس بايد پر كاري خود را تقليل دهد. حجم انبوه مصوبات و تعداد جلسات، عملا دردي از مملكت دوا نكرده و نخواهد كرد!

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =