تسنیم نوشت: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: به ملت ایران اطمینان می‌دهیم ‌نیروی دریایی ‌بالاترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی را در اختیار دار‌د.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه افتتاح نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی راهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایگاه دریایی خرمشهر اظهار داشت: چهل و چهارمین ناوگروه نیروی دریایی در هفته اخیر بعد از 150 روز دریانوردی به کشور بازگشت که رکورد دریانوردی را شکست.

وی افزود: این ناوگروه با حضور در اقیانوس هند جنوبی و اطلس، توانمندی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت تا تعبیر فرمایش مقام معظم رهبری با عنوان "مظهر اقتدار مردم در دریا" را نشان بدهد.

فرمانده کل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: در روزهای اخیر ناوگروه نیروی دریایی ارتش در دریای خزر مهمان روسیه بود و هم‌زمان با آن ناوگروه دیگر ما در بندر عمان حضور داشت و اکنون درراه رسیدن به بندر هندوستان است؛ ما نیز میزبان ناوگروه پاکستانی در بندرعباس بودیم که این نشان‌دهنده توانمندی‌های نیروی دریایی درزمینهٔ دیپلماسی فعال دریایی است.

وی گفت: ما در ارتباط با کشورهای دنیا برای نشان دادن توان و اقتدار، فرهنگ و انقلاب در ارتباط با کشورهای دنیا فعال هستیم هم‌زمان با آن تحرکات دشمن را به‌طور دقیق رصد می‌کنیم، رصد اطلاعاتی کافی بر تحرکات دشمن وجود دارد همچنین برای خنثی‌سازی هرگونه تهدید دشمن آمادگی کامل داریم.

امیر دریادار سیاری بیان کرد: بعد از ناوشکن جماران، ناوشکن دماوند الحاق پیدا کرد و به‌زودی ناوشکن سهند نیز به جمع ناوشکن‌ها الحاق پیدا می‌کند، ناوهای موشک‌انداز ما به‌زودی یکی پس از دیگری به جمع ناوشکن‌های ما می‌پیوندند، تولید زیردریایی‌های کلاس غدیر و فاتح در حال اقدام است و روزبه‌روز به توان دریایی خود را افزایش می‌دهیم.

وی تصریح کرد: امروز تمام تجهیزات موردنیاز نیروی دریایی ارتش برای حضور در آب‌های آزاد جهان که هزاران کیلومتر با مرزهای ما فاصله دارد به دست توانمند جوانان متخصص داخلی خودمان تأمین‌شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین با تأکید بر اینکه در نیروی دریایی به شعار "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" قاطعانه عمل شده است، اظهار داشت: افتخار می‌کنیم که تدبیر مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را عملیاتی کردیم، امروز تمام تجهیزات نیروی دریایی به دست توانمند جوانان ایرانی با نگاه به درون تأمین‌شده است.

وی تصریح کرد: به ملت ایران اطمینان می‌دهیم که درزمینهٔ تولید تجهیزات موردنیاز نیروی دریایی که بالاترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی را در اختیار دارند به دست نیروهای داخلی با همکاری صنایع دفاع و دانشگاه‌های کشور و همچنین همت بلند جوانان ایرانی تولید می‌شود، این یعنی ترجمان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" و نیروی دریایی ارتش در این زمینه موفق بوده است.

23214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =