ایرنا نوشت: بنابر تازه ترین نظرسنجی های صورت گرفته میزان محبوبیت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به پایینترین حد خود از زمان رسیدن وی به این مقام یعنی 36 درصد رسید.

شبکه تلویزیونی سی ان ان روز سه شنبه با انتشار این خبر گزارش داد: تازه ترین نظرسنجی به عمل آمده از سوی موسسه نظرسنجی 'گالوپ' نشان می دهد که عدم محبوبیت دونالد ترامپ که تنها 68 روز از دوران ریاست جمهوری وی می گذرد، به 57 درصد رسیده است.

بنابراین گزارش موسسه نظرسنجی گالوپ که این نظرسنجی را در یک دوره زمانی سه روزه 24 تا 26مارس (چهارم تا ششم فروردین) به عمل آورده، علت کاهش میزان محبوبیت دونالد ترامپ را در پی شکست تلاش های دولت وی برای ملغی کردن بیمه درمانی 'اوباماکر' و جایگزینی آن با بیمه درمانی 'ترامپ کر' عنوان کرد.

بالاترین میزان محبوبیت کاری دونالد ترامپ بنا بر نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ 46 درصد و عدم محبوبیت وی 45درصد مربوط به 25 ژانویه گذشته و مربوط به نخستین روزهای ورود وی به کاخ سفید است.

بنابراین گزارش میزان محبوبیت 36 درصدی ترامپ دو درصد پایینتر از میزان محبوبیت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا با 38 درصد است که بین سال های 2011 تا 2014 میلادی برای باراک اوباما رقمی بی سابقه را دراین زمینه به ثبت رساند.
میزان محبوبیت پایین ترامپ در این مدت زمانی کوتاه از ریاست جمهوری وی حتی پایینتر از محبوبیت کاری بیل کلینتون در نخستین سال ریاست جمهوری وی با 37درصد در سال 1993میلادی و همچنین پایینتر از 'جرالد فورد' با 37 درصد در ماه مارس 1975 است.

این در حالیست که پایینترین میزان محبوبیت 'جان اف کندی' 56 درصد و 'داویت آیزنهاور' رئیس جمهوری آمریکا بین سال های 1953-1961میلادی 48 درصد محبوبیت بوده است.

بنابراین گزارش، با این حال میزان محبوبیت ترامپ نسبت به برخی روسای جمهوری دیگر آمریکا بالاتر است. پایینترین میزان محبوبیت نسبت به ترامپ متعلق به جرج دبلیو بوش (پسر) با 25درصد، جرج اچ.دبلیو بوش (پدر) با 29 درصد، رونالد ریگان با 35 درصد ، جیمی کارتر با 28 درصد، ریچارد نیکسون با 24 درصد، هری ترومن با 22 درصد و لیندون جانسون با 35 درصد است که تمامی این روسای جمهوری پایینترین میزان محبوبیت زیر 36درصد را یک بار در دوره ریاست جمهوری خود تجربه کرده اند.

موسسه نظرسنجی گالوپ نظرسنجی درباره میزان محبوبیت و عدم محبوبیت ترامپ را روزانه از میان حدود یکهزار و 500 شهروند آمریکایی با انجام تماس های تلفنی و با خطای سه درصد به عمل می آورد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =