مهر نوشت: شرکت چینی کوروس در رقابت با تسلا طرح اولیه از خودروی الکتریکی را ارائه کرده که هیچ کدام از درهای آن یک شکل باز نمی شوند.

به نقل از درایو، در نمایشگاه بین المللی اتومبیل شانگهای علاوه برخودرو، طرح های اولیه آنها نیز به نمایش در می آید. یکی از این طرح های اولیه Model K-EV از شرکت Qoros است. در این خودرو هیچ کدام از درها شبیه یکدیگر نیستند. این درها به شیوه عادی باز نمی شوند. بلکه یکی به طور عمودی بالا می رود و دیگری کشویی است. هنگامیکه سرنشینان وارد خودرو شوند می توانند از سفر در خودرویی تمام الکتریکی لذت ببرند که در ۲.۶ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رساند.

این مدل آخرین نمونه خودرویی است که در چین برای رقابت با تسلا ساخته شده است. برخی ویژگی های آن شبیه مدل S تسلا است اما در کل شباهت بسیار زیادی به مدل X این خودروی آمریکایی الکتریکی دارد.

در صندلی کنار راننده علاوه برآنکه کشویی است، مجهز به مکانیسم دوگانه ای است که به طور معمول یا به شکل بالارونده باز می شود. همچنین داخل خودرو نیز براساس طرح «کابین کربنی هوشمند» است. براساس این طرح استفاده از فیبر کربنی در بخش های مختلف کابین خودرو به کاهش وزن آن منجر می شود.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    1 0
    فتو شاپه مثل پخش غیر زنده مناظره
  • بی نام DE ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    0 0
    ديزاين داخلي شبيه تركيبي از بنز و آودي و بي ام و.
  • علی IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
    1 0
    البته ایران خودرو باتولید پیکان وسایپا باتولید پراید از35و20سال پیش خودرو بادرهای ناهمسان تولید میکند .باورندارید بروید خودتان نگاه کنید