ایرنا نوشت: نیروی دریایی ژاپن اعلام کرد: دو فروند ناوشکن ژاپنی برای شرکت در رزمایش مشترک به ناو آمریکایی کارل وینسون در آبهای شبه جزیره کره می پیوندند تا توکیو با واشنگتن علیه برنامه هسته ای و آزمایش های موشکی کره شمالی اعلام همبستگی کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از بیانیه نیروی دریایی ژاپن ، گزارش داد: 2 کشتی جنگی ژاپنی ' سامیداره و آشیگارا' جمعه گذشته سواحل غرب این کشور را برای پیوستن با ناو وینسون ترک کرده بودند.
نیروی دریایی ژاپن که بخش عمده آن را ناوشکن ها تشکیل می دهند، پس از چین دومین نیروی دریایی بزرگ آسیا محسوب می شود.
طبق این بیانیه، ناوشکن های ژاپنی به همراه ناو جنگی آمریکا امروز در رزمایش مشترک خود انواع تاکتیک های جنگی دریایی را به نمایش می گذارند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از مشاجرات لفظی طولانی علیه کره شمالی،در موضع گیری تند دستور اعزام ناو گروه جنگی کارل وینسون به آب های شبه جزیره کره را داد.
یک فرمانده نیروی دریایی ژاپن در گفت وگو با رویترز که خواست نامش ذکر نشود گفت که ناوشکن های این کشور حداقل تا آبهای دریای چین جنوبی ناو آمریکایی را همراهی می کنند.

وی درعین حال گفت اینکه ناوشکن های ژاپنی تا چه مدت ناو آمریکایی را همراهی می کنند هنوز دقیقا مشخص نشده است.
کره شمالی تاکنون پنج آزمایش هسته ای انجام داده که دو مورد از این آزمایش ها در سال گذشته صورت گرفت . پیونگ یانگ همچنین بدون توجه به تحریم های آمریکا آزمایش های موشکی متعددی را اجرا کرده است .

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در روزهای اخیردر واکنش به این مساله در اظهاراتی وعده داد که جلوی کره شمالی را پیش از اینکه قادر به ضربه زدن به آمریکا شود، بگیرد و دراین مسیر از همه گزینه ها حتی گزینه نظامی استفاده می کند.
کره شمالی نیز در واکنش به این اظهارات ترامپ، به آمریکا هشدار داد که هر نوع تجاوز واشنگتن را با حمله هسته ای پاسخ خواهد داد. پیونگ یانگ همچنین دو متحد آمریکا در منطقه 'کره جنوبی و ژاپن' را تهدید به حمله هسته ای کرد.

در روزهای اخیر برخی از نمایندگان مجلس حزب حاکم ژاپن از شینزو آبه نخست وزیر خواستند تا نیروهای مسلح این کشور را به تجهیزات نظامی مورد نیاز برای مقابله پیشدستانه با حمله احتمالی کره شمالی مجهز کند.
رویترز برگزاری رزمایش نظامی مشترک دریایی میان ژاپن و آمریکا را حاکی از افزایش نگرانی نیروی دریایی ژاپن از احتمال وقوع حمله شیمیایی یا هسته ای کره شمالی علیه این کشور دانست.
ناظران منطقه ای می گویند حضور ناوگان جنگی آمریکا در آبهای شبه جزیره کره شمالی سبب گسترش بحران و رویکرد نظامی در این منطقه شده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    0 2
    اين ديوانه اخر دنيارو به سمت جنگ پيش ميبره در اخرين مصاحبه كه من شنيدم انچنانبا اب وتاب از زير دريايي و هواپيما و كشتى هاى امريكا دارد صحبت ميكند كه يك بچه لوس و ننر از اسباب بازيهاش حرف ميزنه خدا عاقبت و اخرت دنيارو با اين تاجر پوپوليست بخير كنه