سایت فدراسیون وزنه‌برداری نوشت:سجاد انوشیروانی می‌گوید:«هدف مان موفقیت در بازی‌های المپیک 2020 توکیو است.»

سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان در خصوص مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا به میزبانی عشق آباد ترکمنستان و بازی های همبستگی کشورهای اسلامی به میزبانی باکو آذربایجان، اظهار داشت: پس از پایان المپیک 2016 ریو، قصد داریم برای المپیک 20200 توکیو، پشتوانه سازی کنیم. باید به جوانترها میدان بدهیم، برهمین اساس تیم جوانی را راهی دو مسابقه قهرمانی بزرگسالان آسیا و بازی های همبستگی کشورهای اسلامی خواهیم کرد. جوانگرایی ریسک بالایی دارد ولی فارغ از کسب نتیجه در این مسابقات، وزنه‌برداران جوان تیم ملی نیز تجربه حضور در میادین بین المللی را پیدا می کنند. اگر این نفرات در نخستین تجربه خود موفق به مدال آوری شوند، وزنه برداری کشورمان از این پشتوانه ها در آینده استفاده خواهد کرد.

وی در خصوص برنامه ریزی چهار ساله فدراسیون وزنه برداری تصریح کرد: پس از المپیک ریو، برنامه چهار ساله جدیدی داریم تا در رقابت‌های مهم پیش رو به بهترین نتیجه دست پیدا کنیم موفقیت در رقابت‌های قهرمانی جهان و المپیک برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است. این برنامه ریزی 4 ساله موفقیت در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان در آذرماه سال جاری به میزبانی امریکا ، بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی و بعد از آن بازی‌های المپیک 2020 توکیو خواهد بود.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان در خصوص اینکه نفرات شاخص تیم ملی وزنه‌برداری در اردو حضور ندارند، یادآور شد: تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان در رقابت‌های کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا از ستاره‌‌های خود بهره خواهد برد. قهرمانان کشورمان هیچ گاه تمرینات خود را تعطیل نمی کنند و به‌صورت اختصاصی در حال تمرین هستند.

نایب قهرمان المپیک2012 لندن در خصوص حل مشکلات اردوها تاکید کرد: هم اکنون فدراسیون وزنه‌برداری برای برپایی اردوی تیم های ملی(نوجوانان، جوانان و بزرگسالان) بودجه بالایی را هزینه‌ می‌کند. همچنین از طرح‌های مختلفی که دارد باید پشتیبانی کند. باید هیأت‌های وزنه برداری استان های کشور از نظر مالی رسیدگی شوند. از این رو پرداخت‌های مالی به فدراسیون فشار می آورد، اما من مطمئن هستم ظرف روزهای آینده شرایط اردوها ایده‌آل می‌شود. اگر چه انتظار ما این است که از وزنه‌برداری حمایت ویژه‌ای شود.

وی ادامه داد: تقاضای من از مدیران وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این است که همواره حقایق را مدنظر قرار بگیرند. در المپیک ریو اگر حق بهداد سلیمی خورده نمی‌شد، وزنه‌بر دای 3 مدال طلا می‌گرفت و بیش از پیش به کاروان ورزشی ایران کمک می‌کرد. این عملکرد فوق‌العاده باید دیده شود.ما سال‌‌هاست که به ورزش‌های پایه مثل شنا، دوومیدانی و ژیمناستیک بودجه‌های خوبی می دهیم ولی موفقیت‌های آنها تا چه اندازه بوده است؟ چرا وزنه‌برداری باید در ردیف هشتم یا نهم ردیف بودجه قرار بگیرد. من که سال‌هاست در وزنه‌برداری هستم معتقدم اگر می‌خواهند به شنا و دیگر رشته‌‌های پایه بودجه بیشتری اختصاص دهند نباید حق وزنه‌برداری، کشتی و تکواندو که مدال‌های با ارزشی برای ایران در المپیک و بازی های آسیایی گرفته‌اند را نادیده بگیرند. هرچه قدر دلشان می خواهند به هر رشته‌ای بودجه دهند ولی از سهم ما کاسته نشود.

سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه چه زمانی سعید علی حسینی می تواند در اردوهای تیم ملی حضور پیدا می کند، عنوان کرد: محرومیت سعید علی‌حسینی آبان ماه امسال به پایان می‌رسد و طبق قوانین فدراسیون جهانی او از 6 ماه قبل از پایان دوران محرومیتش می‌تواند در اردوها و مسابقات داخلی شرکت کند تا با آمادگی پس از طی دوران محرومیتش در رقابت‌های مختلف شرکت کند. من از لحاظ تمرینی وضعیت علی‌حسینی را بررسی کردم و با خود او هم صحبت کرده‌ام. شرایط او به دقت پیگیری می‌شود و در صورت آنکه شرایط لازم را داشته باشد از اردوی بعدی تیم ملی به دیگر ملی‌پوشان اضافه می‌شود.

وی در خصوص بازگشت کیانوش رستمی به تمرینات تیم ملی نیز گفت:ما هیچ‌موقع از کسی قطع امید نکرده‌ایم. مخصوصا قهرمانان بزرگ کشور را همواره مدنظر قرار داریم. تصمیم برای بازگشت کیانوش رستمی را باید فدراسیون و کمیته فنی بگیرد و من به عنوان سرمربی تیم ملی به هر تصمیمی که گرفته شود احترام می‌گذارم.

انوشیروانی در خصوص کاندیداتوری علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری در انتخابات فدراسیون جهانی خاطرنشان کرد:کسب کرسی در آسیا و جهان برای وزنه‌برداری ما حیاتی است و باید راهی را برویم که در آینده حق امثال بهداد سلیمی ها خورده نشود. الان رسول خادم در اتحادیه جهانی کشتی پست با ارزشی را به‌دست آورده و حالا علی مرادی در وزنه‌بردای می‌خواهد در بحث انتخابات و کسب کرسی جهانی موفق باشد. او برای دفاع از حق مملکت در حال رایزنی است و امیدوارم آنهایی که بی‌دلیل انتقاد می‌کنند تمامی جوانب را درنظر بگیرند. وزنه برداری با موفقیت در میادین مختلف در سال‌گذشته و در تمامی رده‌های سنی ثابت کرد کاملا هدف‌گرا عمل می‌کند و در آینده هم به‌دنبا موفقیت‌های بیشتر است. 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =