مهر نوشت: رئیس سازمان پدافند غیر عامل در پی حمله سایبری گسترده در سطح جهان گفت: در صورتی که اطلاعاتی از دستگاه‌ها یا نهادها دچار آسیب شده باشد، قرارگاه پدافند سایبری کشور آمادگی بازگرداندن اطلاعات آسیب دیده را دارد.

سردار غلامرضا جلالی با اشاره به حمله سایبری گسترده در سطح جهان گفت: این باجگیر از سازمان NSA آمریکا فرار و به صورت عمدی به کار گرفته شده است.

سردار جلالی تصریح کرد: از آنجایی که توزیع این بد افزار در سراسر جهان حدود 90 کشور را در بر گرفته و انتشار چنین بدافزارهایی نیازمند پایگاه‌های انتشار سریع است، این اقدام را متوجه دولت‌ها و دستگاه‌های اطلاعاتی دانست و افزود: با توجه به اینکه در اهداف این حمله سایبری کشور آمریکا قرار ندارد و عمدتا کشورهای اروپایی و شرقی هستند می‌توان منشا آن را آمریکا تلقی کرد.

وی در ادامه با توجه به مشخص نبودن میزان رایانه‌هایی که در داخل کشور آلوده به این باج افزار شده‌اند، افزود: سایت‌های بین المللی که این موضوع را دنبال می‌کنند ایران را در رده 15 قرار داده‌اند.

جلالی به استفاده از بروز رسانی‌های مربوط به ویندوز که به صورت وصله‌های امنیتی تولید شده و سیستم‌های امنیتی را تحت کنترل قرار می‌دهد تاکید کرد.

وی همچنین توصیه کرد: رایانه‌های آلوده‌ای که به شبکه متصل هستند را از شبکه جدا کنند و موضوع را به قرارگاه پدافند سایبری و پلیس فتا گزارش دهند.

جلالی در پایان گفت: چنانچه اطلاعاتی از دستگاه‌ها یا نهادها دچار آسیب شده باشد، قرارگاه پدافند سایبری کشور آمادگی دارد با در اختیار گذاشتن ابزارهایی نسبت به بازگردانی اطلاعات اقدام نماید.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 665272

برچسب‌ها