مشارکت ۷۶ درصدی مردم هرمزگان‌ در انتخابات/484404 هرمزگانی به روحانی رای دادند

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان گفت: ۷۶ درصد از واجدین شرایط رای دادن در هرمزگان در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين از هرمزگان، بهروز اکرمی در نشستی خبری افزود: در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه، ۸۸۷ هزار و ۹۶۹ هرمزگانی به پای صندوق رای رفتند که از این شمار، رای ۸۶۴ هزار و ۱۳۰ نفر صحیح بود.

وی ادامه داد: حجت الاسلام روحانی با ۴۸۴ هزار و ۴۰۴ رای، حجت الاسلام رئیسی با ۳۶۶ هزار و ۹۰۶ رای، آقای میر سلیم با هشت هزار و ۴۹ رای و آقای هاشمی طبا با چهار هزار و ۴۴۵ رای به ترتیب آرای مردم هرمزگان را در انتخابات ریاست جمهوری بدست آوردند.

وی افزود: در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب هرمزگان شامل شهرستان‌های بندرلنگه، بستک و پارسیان نیز آقای ناصر شریفی با ۳۸ هزار و ۵۱۶ رای منتخب مردم غرب هرمزگان برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی شد و آقای سید محمد نور موسوی با ۳۳ هزار و ۴۵۶ رای و غلامحسین زارعی با ۲۵ هزار و ۶۲۹ رای نفرات بعدی این انتخابات بودند.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان تصریح کرد: مشارکت هرمزگانی‌ها در انتخابات گذشته ۶۸ درصد بود که این بار با بیش از ۷۶ درصد مشارکت، شاهد افزایش ۸ درصدی مشارکت مردم بودیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =