به مناسبت پیروزی قاطع فهرست امید در شورای شهر، این سه شنبه با دوچرخه‌های خود جشن بگیریم و از همه اعضای جدید شورا بخواهیم تا هم رکاب شهروندانی شوند که آرزوی آنها شهری سبز و انسان محور است.

حالا که فهرست امید بطور قاطع در شورای شهر پیروز شده است، ضمن تبریک به منتخبین. امید داریم که اعضای شورای جدید به جای آنکه به دنبال لابی ساخت و ساز باشند، بجای آنکه خودرومحوری را سرلوحه برنامه توسعه شهری قرار دهند، به جای آنکه به دنبال بهره بردن از مزایا و تخفیف‌های خاص باشند، به فکر شهری انسان محور باشند. زباله‌ها را تفکیک کنند و از حجم تولید آن‌ها بکاهند. ما شهری سالم و با امنیت می‌خواهیم که عوارض ما برای بهتر شدن شرایط زیست شهروندان به کار آید. شورای شهری که از دل فهرست امید بیرون آمده است نباید با پل و اتوبان و آسمانخراش نسبتی داشته باشد. این اعضا بایستی کرامت شهروندان، بخصوص کودکان، معلولان و سالمندان را در اولویت خود قرار دهند. در این شهر نباید کودک کار و کارتن خواب و گور خواب داشته باشد. ما به عنوان کسانی که به این فهرست رای داده‌ایم، هیچ عقد اخوتی با کسی نبسته‌ایم، ما به هیچ جناحی تعلق نداریم. اولویت ما سالم زیستن و شادابی شهروندان و توسعه پایدار شهر است. ما شهرداری می‌خواهیم که از شهر پرستاری کند، نه آنکه مانند مدیریت فعلی شهر را بر دار بکشد.

لذا پیشنهاد می‌کنم در همین سه شنبه با دو‌چرخه‌های خود به سر کار برویم تا نمایش جشن پیروزی را با رکاب زدن برگزار کنیم. از تمامی اعضای جدید شورای جدید هم بخواهیم سوار بر دوچرخه با ما رکاب بزنند تا متوجه شوند که مدیران بتن محور چه بلایی به سر شهر آورده‌اند. به آنها بگوییم که وظیفه شما ساختن شهری امن برای انسان‌های شهر است. از آنها بخواهیم که اصلاح بدون قید و شرط شبکه حمل و نقل عمومی و مسیرهای امن دوچرخه سواری را در برنامه خود قرار دهند و حق فرزندان ما را در داشتن محیطی سالم و امن به آنها برگردانند.

از اعضا شورا هم می‌خواهیم رای ما را پله ترقی خود نکنند و در این چهار سال به احترام میلونها شهروندی که نام آنها را در برگه رای نوشته اند هرگز کرسی شورا را به مقام‌های دیگر حتی در مقام شهرداری و وزارت و مشابه آن عوض نکنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
    1 0
    اصولا من هنوز نفهمیده ام بعضی چرا با دوچرخه سواری خانم ها مخالفند. تاوقتی هم که خانمها نمی توانند راحت دوچرخه سواری کنند نباید به آن بها داد.