۰ نفر
۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲

باشگاه خبرنگاران نوشت:طی ماه های اخیر توزیع و میزان عرضه میوه های ممنوعه در بازار کاهش یافته است.

همه ساله شاهد ورود میوه‌های فرنگی به کشور هستیم که درنهایت این امر برهم خوردن تنظیم بازار و دورریخته شدن محصولات کشاورزی را به همراه دارد.
البته ناگفته نماند که طی دو سال اخیر ورود لجام گسیخته قاچاق انواع میوه‌های خارجی نگرانی هایی از باب تغییر ذائقه ایرانی به وجود آورده است.
براین اساس قاچاق میوه یکی از معضلات و چالش هایی به شمار می‌رود که مقابله و مهار آن امری ضروری است.

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به آخرین وضعیت توزیع میوه‌های ممنوعه در بازار اظهار داشت: توزیع میوه‌های ممنوعه در بازار بسیار کاهش یافته، به طوریکه تنها ۳ قلم میوه خارجی در بازار عرضه می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر میوه‌های قاچاق شامل انگور شیلی، سیب فرانسه و آووکادو است که میزان عرضه آن در بازار بسیار اندک است.
به گفته مهاجران نرخ هر کیلو انگور شیلی ۲۵ هزار تومان، سیب سبز فرانسه ۱۶ و آووکادو دانه‌ای ۱۳ هزار تومان است.

ضرورت اجتناب خرید میوه‌های ممنوعه

مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران  گفت: در حال حاضر مقداری پرتقال قاچاق در مغازه‌های سطح شهر خرید و فروش می‌شود.
وی افزود: تولیدات داخل به سبب نبودن بازار مناسب و قاچاق با چالش هایی روبرو شده که از مسئولان انتظار می‌رود با متخلفان امر برخورد نمایند چرا که تا کنون برخورد جدی نسبت به این موضوع صورت نگرفته است.

شادلو ادامه داد: با توجه به فراوانی میوه‌های تابستانه ضرورتی بر عرضه میوه قاچاق خارج از فصل وجود ندارد.
نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با اشاره به نرخ‌های گزاف میوه‌های خارجی بیان کرد: علی‌رغم نرخ‌ بالای میوه‌های ممنوعه، اما عرضه آن در خارج از فصل تولیدات داخل، موجب شده تا مصرف کنندگان به سبب تنوع سبد میوه، اقدام به خرید نمایند، این درحالی است که مصرف‌کنندگان در جهت حمایت از تولید داخل باید از خرید اجتناب نمایند. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =