۰ نفر
۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
فیلم کوتاه ایرانی برگزیده کن شد

ایسنا نوشت: فیلم کوتاه «حیوان» ساخته بهرام و بهمن ارک موفق به کسب جایزه دوم بخش سینه فونداسیون هفتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن شد.

فیلم کوتاه «حیوان» از تولیدات آموزشی هنرجویان مدرسه ملی سینمای ایران در بخش سینه فونداسیون جشنواره کن در رقابت با فیلم‌هایی از کشورهای اسلواکی، برزیل، ژاپن، هند، فرانسه، آمریکا، آرژانتین، بریتانیا و تایوان و بلژیک موفق به کسب جایزه دوم این بخش از جشنواره به ارزش 11250 یورو شد.

در بخش سینه‌فونداسیون جشنواره کن که هر ساله فیلم‌های منتخب دانشگاه‌ها و مدارس فیلم‌سازی سراسر دنیا با یکدیگر رقابت می‌کنند، جایزه اول امسال به ارزش 15 هزار یورو به فیلم «پل اینجاست» ساخته والنتینا مائورل از کشور بلژیک رسید و جایزه سوم نیز به ارزش 7500 یورو به فیلم «دو جوان مُردند» ساخته توماسو آسبرتی از فرانسه اختصاص یافت.

بهرام و بهمن ارک از هنرجویان دوره اصلی پرورش سینماگر مدرسه ملی سینما هستند و فیلم کوتاه ۱۵ دقیقه‌ای «حیوان» را تحت آموزش و به تهیه‌کنندگی و حمایت مدرسه ملی سینما ساخته‌اند.

داستان «حیوان» درباره مردی است که تلاش می‌کند خود را به آنسوی مرز برساند.

امسال کریستین مونجیو فیلمساز برجسته رومانیایی ریاست هیات داوران بخش فیلم کوتاه و سینه‌فونداسیون هفتادمین دوره جشنواره کن را برعهده دارد.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =