ضرورت راه‌اندازی حمل‌ونقل ریلی در کرج/ توجه به کاهش آلودگی هوا از اولویت‌های کلان‌شهرهاست

قائم مقام شهردار کرج با اشاره به اینکه کلاشنهر کرج نیاز اساسی به حمل و نقل ریلی دارد، بر ضرورت راه اندازی این مهم تاکید کرد و گفت: در کنار توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، ضروری است تا بستر سازی آشنایی شهروندان با فرهنگ ترافیک نیز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مصطفی رضاحسینی در مراسم معارفه قائم مقام حمل و نقل ریلی شهرداری کرج این مطلب را اعلام کرد و افزود: بزرگترین و مهم ترین نیاز جوامع بشری به ویژه کلانشهرها، بحث حمل و نقل ریلی است و این موضوع در کرج نیز دغدغه مدیران شهری است.

این مسئول اضافه کرد: فراهم کردن زیرساخت های حمل و نقل ریلی جهت دستیابی به ترافیک روان با هدف تسریع در انجام امور از ضروریات است و مجموعه مدیریت شهری کرج اهتمام ویژه ای نسبت به تحقق این مهم دارد.

وی از دیگر مزیت های راه اندازی سیستم حمل و نقل ریلی به کاهش آلودگی هوا اشاره و بیان کرد: امروزه آلودگی هوا به عنوان خطرناک ترین معضل جوامع شهری در راس وظایف مسئولان قرار گرفته و یکی از راهکارهای مناسب برای رفع این معضل استفاده از وسایل نقلیه همگانی به ویژه قطار شهری است.

قائم مقام شهردار کرج در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: راه اندازی حمل و نقل ریلی همچنین نقش بسزایی در حفظ سیما و منظر شهری دارد، کاهش مسافران در سطح شهر شاهدی بر این مدعی است.

رضاحسینی در ادامه عنوان کرد: کرج علی رقم اینکه سالهاست در زمینه راه اندازی قطارشهری گام های مثبتی برداشته اما متاسفانه به دلایل مالی و اداری هنوز طعم استفاده از آن را نچشیده است.

این مسئول با اشاره به مشکلات حاضر در احداث پروژه قطارشهری، اظهار داشت: لازمه تحقق این مهم در مدت زمانی کوتاه، همکاری همه دستگاه های ذیربط است و همه مسئولان مربوطه موظفند نقش خود را در اجرای این امر به درستی ایفا کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار امیدواری اظهارداشت: با اتمام پروژه قطارشهری کرج، تا 70 درصد مشکلات ترافیکی شهر و به تبع آن آلودگی هوا مرتفع شود.

گفتنی است در پایان این جلسه، احمد ناصربخت به عنوان قائم مقام حمل و نقل ریلی شهرداری کرج معارفه شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =