تکمیل مترو اولویت اصلی مدیریت شهری کرج در دوره جدید باشد

رئیس شورای اسلامی شهر کرج از دوره جدید مدیریت شهری این کلانشهر تقاضا کرد که تکمیل و بهره برداری از خط 2 مترو را اولویت اصلی خود قرار دهند.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محمد دادگو با اعلام این مطلب گفت: موانع اصلی افتتاح خط 2 متروی این کلانشهر در سال های 94 و 95 مرتفع شد و با انتشار اوراق مشارکت و نیز موافقت شورای اسلامی شهر با تزریق نقدینگی به پروژه از محل فروش اراضی سرمایه ای، امید می رود که در سال 96 و سال های آتی شاهد تحولات مثبت و سازنده ای در حوزه حمل و نقل ریلی درون شهری باشیم.
وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته و اخذ مجوزهای قانونی، در تابستان سال 94 موفق به انتشار یک هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با عاملیت بانک شهر شدیم که تضمین بازپرداخت اصل و سود آن با سهم مساوی 50 درصدی بر عهده دولت و شهرداری کرج قرار دارد.
به گفته این مسئول شهری، یکی از اولویت های پیگیری مدیریت شهری کرج موضوع انتقال دو رام قطار خریداری شده از شرکت واگن سازی تهران بود که به حمد الهی در تابستان سال 95 این امر محقق و هم اکنون دو رام قطار در شرکت لوکوموتیوسازی مپنا نگهداری می شود و امید است در زمان بهره برداری فاز یک خط دو قطار شهری خدمات رسانی به شهروندان آغاز شود.
بر اساس اظهارات وی، با توجه به اتمام حفر 15 کیلومتر تونل زیرزمینی از دانشگاه خوارزمی تا ایستگاه شهید سلطانی، تکمیل 13 ایستگاه در طول مسیر خط 2 از مهمترین اولویت ها جهت پیگیری می باشد و در این زمینه مواردی چون طراحی و معماری، اجرای سازه و بعضاً استملاک های مورد نیاز انجام پذیرفته است، ضمن آنکه احداث ساختمان مرکز فرمان به لحاظ نصب تجهیزات ویژه، مطابق با برنامه ریزی های انجام شده در حال اتمام می باشد.

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =