الف نوشت:داستان ثامن از یک خبر و یک فیلم شروع شد؛ خبری که از ادغام موسسه مالی واعتباری کوثر، تعاونی ثامن و بانک مهراقتصاد سخن می ‌گفت و فیلمی که در پی اشکال و قطع سیستم نرم افزاری یکی از شعبات ثامن در تهران و عدم دریافت وجه نقد توسط مراجعه کنندگان، توسط یکی از حاضران گرفته و به یک شبکه ماهواره‌ای فرستاده شد و در نتیجه، در اولین روز هفته، هجوم سپرده گذاران را به شعبات ثامن برای بازپس گرفتن پولهایشان، در پی داشت.



 آنان با نگرانی از وضعیت سپرده های خود به شعبه ها مراجعه کردند و البته با این پاسخ مواجه می‌شدند که: « نگران پولهایتان نباشید،‌ثامن ورشکست نشده و اگر همین تعداد مردم به هر یک از بانکهای کشور هم مراجعه کند، قطعا به دلیل عدم وجود نقدینگی، نمی ‌توانند به هر میزان که می‌خواهید به شما پول بدهند».

همچنین رضایی رییس هیات مدیره تعاونی ثامن که همزمان مدیرعاملی موسسه کوثر را نیز بر عهده دارد، به مردم اطمینان داد: « نگران سپرده های خود در ثامن نباشند و آرامش خود را در این شرایط حفظ کنند زیرا جای هیچ نگرانی در تامین نقدینگی مورد نیاز مردم نیست».
 با شدت گرفتن نگرانی ها، مسئولان بانک مرکزی نیز به میدان آمدند و در برنامه‌های خبری تلویزیونی، بارها اعلام کردند که مردم نگران سپرده‌هایشان نباشند. در همین راستا؛ حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی بعد از تکذیب و تاییدهای متعدد که از سوی مسئولان بانکی و موسسات مالی مطرح می‌شد؛ گفت که بانک مرکزی تاکنون برنامه ای برای ادغام ثامن، کوثر و مهر اقتصاد نداشته است.

به گفته وی« هر سه موسسه و بانک اکنون در حال فعالیتند و تاکنون هم مشکلی نداشته اند» و « بانک مرکزی به این موسسه ها اشراف کامل دارد و در صورت ادغام نیز به طور حتم با بهترین وجه ممکن که صدمه به سپرده گذاران وارد نشود، اقدام می شود».

این سخنان اگرچه ارامش بخش بود اما نتوانست در طول سه هفته اخیر، کارساز باشد و همچنان سپرده گذاران به خصوص آنانی که به پول خود نیاز ضروری دارند؛ برای دریافت پولشان با مشکل مواجهند و صحنه های تلخ و دردآوری در مقابل شعبات ثامن به وجود آمده است.

زنی جوان نامه‌ای به دفتر مدیرعامل ثامن آورده و در حالیکه قولنامه‌ای دستش است، التماس می کند یکی از آنسوی میله‌های شعبه آمده و نامه و مدارکش را بگیرد تا باور کنند باید بقیه پول خانه‌ای را که قولنامه کرده‌اند بدهد و اکنون بخاطر دیرکرد در موعد پرداخت، مجبور است به ازای هر روز تاخیر، روزی 50 هزارتومان ضرر و زیان بدهد. البته می گوید « فروشنده آپارتمان با ما کنار آمده چون قرار بوده روزی 100 هزارتومان ضرر و زیان بدهند  اما وقتی دفترچه ثامن را دید که پول در آن هست ولی نمی‌توان آن را برداشت کنم؛ قبول کرد که نصفش را دریافت کند چون می گفت که خودش هم روی این پول حساب کرده بوده و خانه‌ای خریده و حالا نیز باید به آن طرف‌؛ ضرر و زیان بدهد.»

زن میانسال دیگری صورتش از گرما سرخ است؛ خودش را به میله‌های حائل که می رساند، اول طلب یک لیوان آب می کند تا یکی از درون شعبه به دستش بدهد. یکی از دو سه کارمند موسسه ثامن که در سوی دیگر میله‌ها، سعی در آرام کردن مردم دارند، به دست زن یک لیوان آب می دهد. حال زن که کمی جا می ‌آید، نسخه ای از کیفش در آورده و می‌گوید هشت روز دیگر دوره جدید شیمی درمانی همسرش شروع می شود و نیاز به پولشان دارد. زن التماس می کند که پولش را بدهند اما هیچ کسی وقعی نمی‌گذارد.

در میان مراجعه کنندگان،‌مردی میانه قامت، ته برگ بلیط هواپیمایش را نشان می‌دهد و در حالیکه دیگر قادر به کنترل صدایش نیست و فریادش بلند شده است، می گوید :« از شیراز آمده ام چکم برگشت خورده و به زودی حکم جلبم را می گیرند.  صبح با هواپیما آمده ام تهران بلکه مدیرعامل به دادم برسد». همه نگاه‌ها به سمت مرد است و سرو صدای مرد باعث می شود تا چند نفر دیگر از کارمندان هم به خود را به میله ‌ها برسانند و از مرد بخواهند داد و بیداد راه نیندازد چون با داد و بیداد نمی تواند مشکلش را حل کند. مرد شیرازی که انتظار همدردی داشت، عصبانی تر شده و جواب می دهد: « داد می زنم، بلندتر هم داد می زنم. چرا متوجه نیستید چکم برگشت خورده...».

دیگران که شاهد این بگو و مگو هستند، از مرد شیرازی می خواهند ارامش خود را حفظ کند و نامه ای به مدیرعامل بنویسد. در این حین توجهم به دختر جوانی که مشخص است اصالتا افغانستانی‌است، جلب می شود. او به همراه مادرش به آنجا آمده و نامه‌ای در دست دارد و اصرار می کند آن را تحویل بگیرند اما کسی این کار را نمی کند و در عوض به او می گویند که به شعبه سرپرستی هفت حوض برود و نامه اش را به آنجا تحویل بدهد. دخترک هم که فکر می کند درست راهنمایی‌اش کرده‌اند، ادرس دقیق هفت حوض را می گیرد و دیگر نمی پرسد چرا همین جا نامه‌اش را تحویل نمی‌گیرند. دختر و مادرش می گویند که از باقرشهر آمده‌اند و صاحب خانه شان برای تمدید اجاره، طلب کرایه کرده است و چون آنها امکان پرداخت کرایه بیشتر ندارند، باید خانه ای دیگر رهن کنند و حالا به پولشان نیاز دارند تا برای رهن خانه جدیدی که یافته اند بدهند و کمتر از 10 روز دیگر فرصت دارند تا خانه فعلی‌شان را تخلیه کنند اما در این سه هفته شعبه شان فقط مبلغ 2و نیم میلیون از پولشان را داده و برای گرفتن بقیه پولشان دچار مشکل هستند و به آنها گفته شده که به شعبه جردن مراجعه کنند.

در این میان،‌زنی دیگر هم در حالی که دائما ذکری بر لب دارد و به نظر می رسد صلوات می فرستاد، هر از گاهی به سمت میله ها می آید و از یکی از کارکنان می پرسد :«پس چه وقت شماره نامه‌ای که حدود یک ساعت قبل تحویلتان داده ام، می‌دهید؟». می گوید مددکار است و در یک موسسه خیریه در جنوب تهران کار می کند و بخشی از پول موسسه را در ثامن گذاشته بودند و حالا که به این پول برای یک مددجودی مستمند و بیمار نیاز دارند، معطل مانده‌اند و گفته اند اگر به مدیرعامل ثامن نامه بنویسد و مدارکی برای اثبات ادعایش ارائه دهد، این امید وجود دارد که به پولش برسد.

آنچه شرح داده شد،‌گوشه ‌ای از مشاهدات حدودا چند ساعته‌ای است که روز گذشته مقابل شعبه مرکزی و محل دفتر مدیرعامل موسسه ثامن صورت گرفت و بیان گر بخشی از مشکلات مردمی است که حدود یک ماه است گرفتار شده‌اند و برغم قولها و وعده‌هایی که به آنها داده شده، هنوز گرفتارند و نمی توانند به پولهایشان برسند. البته برخی اقدامات از جمله امکان دریافت وجه نقد از دستگاه‌های خودپرداز بانک صادرات باعث شد تا روزهای آخر هفته قبل، صف‌های مقابل ثامن، کم شود. همچنین از اواسط هفته گذشته از سوی کارکنان ثامن به مراجعین گفته شده که در روزهای آتی خط اعتباری از سوی بانک مرکزی به ثامن اختصاص می‌یابد و اگر چند روز دیگر صبر کنند؛ به زودی مشکلشان حل خواهد شد. با این وجود، بخاطر آنچه که درخصوص موسسات آرمان، فرشتگان و ثامن الحجج رخ داده است، باعث شده تا دل‌ سپرده‌گذاران ها آرام نباشد. در واقع مردم آنچه را که می‌بینند باور دارند، ‌اینکه یک ماه قبل، در هفته اول، روزی دو میلیون به هر سپرده گذار می ‌دادند و هفته بعد، این مبلغ به یک میلیون تومان کاهش پیدا  کرد و اکنون به 200 هزارتومان رسیده است!

این در حالی است که هفته گذشته، رخدادهای متعددی در خصوص موسسات اعتباری صورت گرفته است. از حضور رئیس بانک مرکزی در جلسه غیرعلنی مجلس گرفته تا بررسی گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مورد مؤسسات مالی و اعتباری در هیأت وزیران به ریاست رئیس‌جمهوری. بنابر اخبار منتشرشده ، رئیس جمهوری برای حل گرفتاری سپرده گذاران مؤسسات دارای مشکل ، دستور داده است. در خصوص تعاوني اعتباري ثامن نیز وعده داده شده است که مشکلش با تزريق منابع جديد به تدريج حل خواهد شد و در عین حال، اين موسسه در جلسات آتی شوراي پول و اعتبار تعيين تكليف شده و از بحران مالی عبور خواهد كرد. البته حدود یک ماه و نیم است که شورای پول و اعتبار تشکیل جلسه نداده است و همه اینها بر دغدغه سپرده‌گذاران افزوده است.

اینک همه منتظر اقدام بانک مرکزی هستند و ضروری است تا قبل از آنکه بحران دیگری از طریق موسسات مالی دامنگیر کشور شود، هرچه زودتر نسبت به بازگرداندن آرامش به ثامن اقدامی صورت گیرد تا بدین طریق به تعداد مردمی که سالهاست دچار معضل مالی شده اند، افزوده نشود.
  17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 685425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 67
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    82 12
    خسته شدم از بس رفتم و اومدم و جواب ندادند.
  • شوقی RO ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    77 6
    از این به بعد دیگه در هیچ موسسه ای پول نمیذارم
    • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
      57 11
      نباید تو هیچ بانک و موسسه ایی پول گذاشت.....
  • غلامرضایی RO ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    46 3
    نباید اجازه می دادند از اولش مشکل درست بشه
  • امیر A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    34 5
    سپرده گذار درسته نه سهامدار
    • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
      18 12
      سپرده گذار همون سهامدار می شه به نوعی
  • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    42 12
    تمام سرمایه زندگیم رادر ثامن پس انداز کردم از دستم رفت
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    49 4
    ثامن پول داره ولی فقط به نور چشمی هاش می ده
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    32 5
    من خانمم با دو تا بچم هر روز کارشون شده برن ثامن اونام بگن فعلا پول نداریم داره مجوز می اد. منم خودم راننده تاکسی ام و نمیرسم هر روز برم ولی هر بار که رفتم دست خالی برگشتم
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    28 5
    کلا 15 میلیون تومان سپرده گذاشتم بهم برنگردوندن
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    27 5
    به خدا تمام داراییم رو گذاشتم تو یکی از همین خراب شده ها الان به خاک سیاه نشستم. صدامو بشنوین. یه کاری کنین. خب لااقل به این ها مجوز بدین یه کاری کنین نمی دونم
  • محمدرضا DE ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    44 4
    چرا مدیرعامل اصلا حرفی نمیزنه"یعنی داد مردم و نمیشنوه ؟من که صبرم تمام شده
  • محمدرضا DE ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    41 5
    بانک مرکزی شرعا وقانونا باید جواب بده "مال مسلمان به اندازه خون مسلمان احترام داره"مگه مملکت ما اسلامی نیست که به حدیث پیامبر اهمیتی نمیدن واجرا نمیکنن
  • محمدرضا DE ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    23 4
    سهامداران ثامن بایدشرعا و قانونا به مسوولیتهای خودشون توجه کرده و لحظه ای درنگ نکنن"چرا اطلاع رسانی نمیکنن
  • بی نام A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    6 43
    بانک مرکزی نباید هیچ حمایتی از این موسسات بکنه.
  • بی نام A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    12 1
    موسسه ثامن الحجج ۲ سال است که نه پولی و نه سودی به مردم داده است چرا که بانک مرکزی حسابها را به بهانه سامان دادن مسدود کرده. و بانک مرکزی به طور غلو آمیز میگوید ۹۹ از ۱۲۰۰۰۰۰ نفر سپرده گزاران موسسه ثامن الحجج را تعیین تکلیف کرده. ولی حقیقت این است که ۳۵ میلیون به افراد تا ۳۰۰ میلیون را طی این ۲ سال داده و و دیگر هیچ
  • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    7 26
    مجوز این موسسات با لابی و بدون در نظر گرفتن نظر بانک مرکزی صادر شده و به عبارتی دیگر به بانک مرکزی تحمیل شده، الان هم بانک مرکزی باید در قبال موردی جوابگو باشه که بدون دخالت خودش شکل گرفته.
    • اسی IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      4 2
      به اربابت بانک مرکزی بگو 30 هزار میلیارد تومن پول بیزبونی که ثامن با خوش خیالی و برای دریافت مجوز از جیب سپرده گذارش ریخت به حساب دزدای روز بانک مرکزی پس بده بعد پاشو بکشه کنار تا متحمل و جور کش ما نشه بانک مرکزی به ثامن رکب زد قرار شد ثامن 30 هزار میلیارد بریزه 1 هفته ای مجوزش صادر شه اما اربابای دزد تو تو بانک مرکزی پولو کشیدن بالا مجوز ندادن که هیچ مردم رو هم هی سرزنش میکنن به اون سیفی جات و دارو دسته راهزنش بگو اگه مردن بگن چه خوابی واسه ثامن و البته فلج کردن بزرگترین و قدرتمندترین نهاد کشور دیدن ولی شک نکن روشونو کم میکنیم توبت ماهم میشه
  • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
    13 11
    از اساس اشتباه بود
  • رضا IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    55 5
    بانک مرکزی همکاری نمی کند فقط شعار میدهد مردم بلا تکلیف اند مدیران ثامن هم بیخیال شرایط مردم هستند خدا به کمک مردم برسد
  • علی A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    8 3
    تو را به خدا ما را کمک کنید چرا مسئولین ساکت هستند
  • میلاد A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    7 14
    ببینین ثامن باید فقط پول کسانی که موعد قراردادشون تموم شده رو بده بقیه هجوم نیارن. مثلا من سپرده 30 تیر تموم میشه یعنی هفته بعد خدایی تا الان نرفتم فقط برا برداشت سود مشکلی نیست نرید بزارین فعالیت کنه تا بتونه پولهای ما رو بده
    • بیژن احمدپور IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      2 0
      سلام بنده مستاجرم توان کاررا ندارم معلول هستم تمام سرمایه یک عمر زندگیم توحساب ثامن است اگر شما راست میگویید بجای پول بنده وسود ماهانه ام یک واحد مسکونی تولیدی خودتان که زیر نظر شرکتهای تحت پوشش شما هست واگذار کنید ماوالتفاوت ان را نقدا دریافت کنید سود دوجانبه است بدیهیست مخالفت شما نتنها باید سودمقرر را پرداخت کنید بلکه مطالبات بنده جزدرامدهای نقدینگی شما محسوب میشود.وثانیا مشخص میگردد نیت واقعی شما چیست
  • بی نام A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    8 31
    بیچاره بانک مرکزی، باید تاوان اشتباهات یک گروه دیگه را پس بده
  • محمود A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    16 1
    من خودم سپرده 60 میلیونی تو این موسسه دارم به نظر من این همه تاخیر در دادن مجوز به این موسسه منطقی نیست وفکر میکنم این فقط یه پوششه که مردم بیشتر از این هجوم نیارن به موسسه و ففط به قول قدیمیها ارامش قبل از طوفانه اخرش هم بانک مرکزی اعلام میکنه که این موسسه نتونست مجوز بگیره خدا به دادمون برسه
  • مال باخته RO ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
    20 0
    1وزارت تعاون باید پاسخ گو باشه چون مجوز ثامن از وزارت تعاون صادر شده 2 بانک مرکزی بهتره در کار وزارت تعاون دخالت نکنه بستن یا ادغام تعاونیها از ابتدا اشتباه بود 3 اگر ثامن توانایی پرداخت پولهای سپرده گذارانش رو نداره بهتر اعلام ورشکستگی بکنه تا تکلیف یکسره شه دادن 200 هزار تومان اون هم با نوبت دهی چند هفته ای توهین به سپرده گذاران هستش 4 با توجه به عدم اعتماد و از دست رفتن اعتبار ثامن صدور مجوز و یا انحلال برای این تعاونی عاقلانه نیست و مطمئناً ادغام تنها راه حل نجات خواهد بود
  • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    22 23
    دوستان دهم مرداد بانک کوثر اعلام وجود میکنه. سپرده های ثامن هم منتقل میشه به کوثر . انشالله
  • بی نام A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    17 2
    سلام همین الان زنگ زدم امور پاسخگویی به مسائل ثامن جواب دادن یا ادغام با کوثر میشه یا شورای پول و اعتبار باید تایید کند موسسه مجاز بشود و ما فقط کمبود نقدینگی داریم گفتم شورای پول و اعتبار کی تشکیل میشود میگوید معلوم نیست این حرف خیلی مسخره است یعنی ملت را سر کار گذاشتند یک ماه نتونستند تصمیم بگیرند؟ به بانک زنگ زدم میگوید در مرداد ماه مشکل حل میشود یعنی خودشان هم با هم هماهنگ نیستند و هیچی نمیدانند
  • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    5 1
    خدا لعنتتان کند که بر روی خون شهدا قصرها بنا کردید و چه جنایت ها که در حق این ملت نجیب و شریف نکردید. رویتان سیاه باد شرمتان باد خطاب به مدیران ارشد موسسه ثامن که دائماً دم از دینداری و پاسداری از حقوق سپرده گزاران خود می کردند. شما اگر می خواستید مانند سری های قبل به وفور پول پشت پیش خوان باجه ها می گذاشتید مثل زمان آقای توکلی که مردم با اطمینان به خانه هایشان بازگردند اما از همان روز اول جلوی پرداختها را مسدود کردید چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سپرده گذار IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    6 2
    ما سپرده گذارآن خودمان دستی دستی این موسسه را داریم ورشکست می کنیم . چون هر بانکی سپرده گذران یکدفعه به هجوم بیاورن آن بانک ورشکست خواهد شد که در دنیا به نام پدیده پانیک معروف است . تو خدا صبور باشید تا دچار ثامن الحج نشویم
  • مشتری ثامن A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    1 2
    دیدید تو خبر ها که میگن هجوم ملخ محصولات کشاورزی فلان منطقه را نابود کرد خوب هجوم انسانها به ثامن دیگه چه وضعیتی بوجود میاره قضاوت باشما
  • بی نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    1 0
    میگن پول ما رو بدید
  • بی نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    1 0
    بانک قوامین هم سود کوتاه مدت رو پرداخت نکرده این ماه
  • بی نام CA ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    1 6
    کسانی به طمع سود بیشتر، که همان ربا است، در دام سوداگرانی افتاده اند که به شبکه های قدرت و سیاست و باندبازی وصلند. اکنون از حدیث پیامبر و اسلام سخن گفتن برای بازگشت بهره پول که همان ربا است، کاری است خطا البته هر سه قوه می بایست با کسانی که موجب حیف و میل سرمایه مردم شده و جامعه راملتهب ساخته اند، در هر لباس و مقامی، بدون کوچکترین پرده پوشی و لحاظ کردن سابقه خدمت احتمالی به نظام، بگونه ای قانونی و علنی برخورد کند و پول مردم را بهمراه سودی که هم اندازه تورم باشد، به آنها بازگرداند تا ارزش و قدرت خرید پول آنان تااندازه ای حفظ شود و بیش از این آسیب نبینند، وگرنه سرپوش گذاشتن بر آن و ریشه ای برخورد نکردن با آن، موجب گسترش این غده سرطانی در خفا می شود...
  • بی نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    7 0
    جاي سئوال كه بأنك مركزي كه مسئوليت نظارت بر أمور مالي و بانكي كشور را دارد تا به حال چه غلطي مي كرده .اصلا چرا بايد اجازه بده كه چنين موسسا تي داير بشه و در اين حجم گسترش پيدا كنه كه مردم اعتماد كنند و پولي كه با گرفتاري و سختي بدست آورده اند در اين موسسات سرمايه گذاري كنند..واقعا اين مملكت بي صاحب است كلا مديريت و نظارت تعطيله.جالبتر اينه كه رئيس احمق بأنك مركزي مقصر رو خود مردم ميدونه.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    3 0
    مرداد دگه حساب نکنید چون نمایندگان تا ۱۵ تعطیل هستند بعد از ان مراسم تحلیف ریاست جمهوری وتایید صلاحیت وزرا واز این امور کی دگه به فکر موسسه ثامن هست
  • نابود شده A1 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    12 2
    با سلام خدمت تمامی سوخته شدگان تعاونی هیچ ربطی به بانک مرکزی نداره پس آقای بانک مرکزی لطف کن تو جایی که تخصص شما نیست وارد نشو هی شعار تخصص تخصص نده شما تو بانک مرکزی تنها تخصصتون سوزاندن زندگی مردم به قیمت نرخ تورم پایین هست هیچ فرقی نمیکنه چه قیمت دلار 4 برابر شه چه نرخ تورم 40 بشه یا تو روز روشن پولهای مردم به بهانه غیر مجاز بودن سوخت بشه که تورم البته تو توهم شما نرخش تک رقمی شه اینا همش یک معنی داره بیچاره کردن ملت محترم ایران به دست افراد نالایق ننگ بر شما که ملت شریف و محجوب ایران رو اینتور گرفتار میکنید
  • مالباخته میلیاردی A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    4 10
    زنگ زدم به روابط عمومی ثامن و گفت معلوم نیست تا کی این وضعیت ادامه داشته باشه و هیچ چیزی و آینده معلوم نیست.معلومه ورشکست شدن و اعلام نمیکنن
  • شهروند A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
    5 2
    از سوء مدیریت مدیران ثامن برای جلوگیری از گسترش بحران که بگذریم ، آیا واقعاً رفتار مردم در قبال بحران عادیه ؟ تا کی باید دقیقاً رفتارامون برخلاف رویه ای باشه که در همه جای دنیا صورت میگیره ؟ مثل پخش شدن شایعه گران شدن یک کالا که بجای عدم استقبال و خرید مردم بمنظور جلوگیری از بحران و افزایش قیمت ، دقیقاً همه به فروشگاهها هجوم میبریم تا اون کالا را خرید کنیم . در نتیجه هم اون کالا رو نایاب کردیم و هم به گرانتر شدنش کمک کردیم . این شر حال این روزای مردم و مؤسسه ثامنه .
  • بی نام A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
    10 0
    باهمدیگرهمدستی می کنیدپول مردموبالامیکشید چندسال دیگه خردخربامنت بهش پس میدید بعدمیریدیه بانک جدید باز میکنیدباپولهای مردم بدبخت بیچاره فقط من که بدبخت شدم دم همتون ازکوچیک وبزرگ گرم هیچ جای دنیا بامردماشون اینجوری رفتار نمیکنن خیلی مردهستید
  • بی نام A1 ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
    4 0
    روزهای اول بانک مرکزی و صدا سیما حسابی از ثامن و مهر حمایت کردن مهر درست شد ولی ثامن نه چون موسسه بود و مردم ترسیدن شاید شبیه بودن اسمش با ثامن الحجج هم ترسشون رو افزایش داد و اون کلیپ که از شبکه منو تو فرستاده شد که هموطنان عزیر داخلش گفتن مدیران ثامن فرار کردن
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    6 0
    چرا راستش رو نمی گین .هر روز با بچه کوچک میرم ثامن و میگن درست میشه. هنوز خبری هم نیست
  • بی نام A1 ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    6 0
    از سایت ثامن کاملا مشخصه که میخواهد ادغام شود اما این عدم پاسخگویی خیلی زشت است هر کس از بزرگترش یاد میگیره چکار کنه و این عدم پاسخگویی به بقیه افراد جامعه در هر زمانی و هر مکانی یاد میدهد که پاسخگوی مناسبی برای همدیگر نباشند اینم از مهربانی و عشق ایرانیها
  • بی نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    6 0
    ثامن با بیش از 800 شعبه از بسیاری از بانک ها بزرگتر بود و تحت تکفل بازنشستگان سپاه، اما دیگر این موسسه به اسم ثامن نمیتواند فعالیت کتد. در هرحال تنها راه نجاتش ادغام در یک بانک خصوصی و یا ایجاد بانک کوثر است. سیف در مجلس 3 ماه برای حل و فصل مشکلات زمان خواسته بود که مجلس 1 هفته فرصت داد و طبیعتا اتفاقی نیفتاد. اگر همون 3 ماهه مورد تقاضای سیف رو در نظر بگیریم مشکل این موسسات حداقل تا مهر و آبان ادامه خواهد داشت. علی رغم این مسائل خود ثامن قول حل مشکلات در مرداد را میدهد که اساسا به نظر فقط برای آرام کردن سپرده گذاران مطرح میشود و اطلاعات خاصی در اختیار شعبات نیست. در نهایت این باز هم دود مشکل دولت و سپاه مستقیم به چشم مردم رفت.
  • بیژن احمدپور IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    1 0
    باسلام یکی از بهترین راها تعامل با مشتریست بدین صورت مشتریهایی که سقف سپرده انها بالاتر از پنج میلیارد است وارد مذاکرات بشوند.وفروش صنعت مسکن را بالا ببرند. پیش فروش واحدهای مسکونی وتجاری به سرمایه گذاران در موسسه مالی ثامن نتنهااز میزان بد هکاریهای بانک کسر میگردد. بلکه قدرت وبازوی اقتصادی ثامن تقویت میگردد .وبا این حرکت سود دوطرفه عاید میگردد .بااین حرکت دق دقه فروش املاک ثامن وهجوم مردم کسر .واعتماد تقویت میگردد .بدیهیست مدیران ارشد ثامن راهکارههای فنی را پیشه نمیگیرند .سلیقه ایی کار میکنند همین روش کار انهارا به چالش وسقوط هدایت میکند.باسپاس
  • سروش US ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    5 0
    ضمن تشکر از از سایت خبرآنلاین، تقضاضا دارم خبر به روز شده تری نسبت به 26 تیر ماه تاریخ انتشار این خبر راجع به این موضوع درج نمائید، چراکه هر روز به اندازه یک سال برای سپرده گذاران ثامن موسسه ای با بیش از 800 شعبه در سراسر کشور میگذره.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    5 1
    پولمون را خوردند یک آب هم روش خودمون هم نشستیم فقط ارسال دیدگاه میزینیم اگر 4 تا ثامن را آتش بزنیم همه پولها را میدهند و ممنونمان هم میشوند
    • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
      0 2
      هیچ وقت همچین کاری نکن چون پولت را نمی دهند هیچ بلکه خسارت وارده را می گیرند و به جرن بر هم زدن نظم عمومی و تخریب اموال غیر زندانیت می کنند مطمئن باش این پروتده بسیار سریعتر از پرونده طلبت از موسسه به جریان میافته
  • بی نام A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    5 0
    یکی به آقای سیف محترم و عزیز بگوید اگر ثامن ورشکست نشده پس اینهمه معطلی برای چه است چرا آن موقع که آقای فریدون پول بانک ملت را داشت بالا میکشید تو فکر ضربه به جامعه نبودید و نمیگفتید پرداخت زیان از جیب 80میلیون است حالا برای پرداخت کاسپین میفرمایید اگر دولت پرداخت نماید تاوانش را همه جامعه پرداخت مینمایند چرا ملت را به جان هم میاندازید معرفت در گرانیست آقای سیف
  • بی نام EU ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    2 0
    پرویز هستم ماتا کی باید صبر کنیم این مشکل حل بشه اگر افای مدیر شماهم جای همین مردم بودید چه می کردید چرا اوژانسی به این مشکل نمیرسید
  • مال باخته A1 ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    4 1
    ثامن و......... همه قربانی سیاست پولی دولت آقای روحانی شده اند بانک مرکزی پیرو دستورات شخص آقای روحانی میخواهد به هر قیمتی بیچاره کردن ملت ایران نه فقط موسسات کوچک بلکه بانکهای کوچک را هم ادغام کند تا از طرف کشورهای سلطه طلب غرب مجوز پیوستن به نهاد بانکهای جهانی را دریافت کند. برجام مالی در راه است برجام هسته ای که بعد از کلی هزینه از جیب مردم توسط آمریکای جنایت کار در جام شد و هیچ سودی برای ملت ایران نداشت آقای روحانی عزیز اجنبی پرست نباشید کافیست به تاریخ ایران نیم نگاهی داشته باشید جنایت پیشگان سلطه طلب غرب جز زیان چیزی برای ایران و مردم ما نداشته اند از تسخیر بندر عباس تا کودتای 28 مرداداز جنگ تحمیلی تا تحریمهای به قول شما ظالمانه لطفاً تدبیر کنید تا باعث تحقیر مردم شریف ایران نشوید
  • بی نام A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    3 0
    سلام میفرمایند ریال به تومان تبدیل شد میدانید اینکار چه هزینه ای دارد؟ پول مردم را بدهید تا مردم اینقدر دغدغه خاطر نداشته باشند اینهمه ملت را غمدیده و ناراحت کردید که چه؟
  • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    8 0
    لعنت به بانک مرکزی و موسسه ثامن. آه سپرده گذاران روزی گریبانگیر خودشان و فرزندانشان خواهد شد. انشاالله.
  • محمد IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
    3 0
    خبر جدیدی نیست؟ کسی شعبات سر نزده جدیدا؟
    • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
      2 0
      رسانه که خاموش است. روابط عمومی موسسه که خاموش است. حداقل اگه کسی از شعبه ای یا مسئولی یا آشنایی خبر گرفت لطفا اینجا به بقیه اطلاع رسانی کنه.
  • اسی IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    3 1
    محدودت عدم پذیرش چکهای بانکی و چکهای رمزدار بانک صادرات تو سایت بانک مرکزی خودم دیدم یا اربرفرضضضضضضضضضضضضضضضضضضضض بانک صادراتم تقش در اومد ملت برید اگه پول تو صادرات دارید ورداری تا درشو تخته نکردن
    • 6565 RO ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
      1 2
      خخخخ خیالت راحت بانک ورشکست نمیشه یعنی نمیزان که بشه خودت ورشکسته میشی ولی بانک صادرات نه
  • فرامرز A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
    1 1
    امروز رفتم از خودپرداز صادرات 200 تومن بردارم، پول که نداد ولی اس ام اس اومد که 200 تومن از حسابم کم شد
    • اسی IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
      0 0
      بعد 5 یا 6 روز برمیگرده به حسابت
  • فاطمه به فرامرز IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
    1 2
    پول بر می گرده دوباره به حسابتون.
  • اسی RO ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
    2 1
    امروز بگو مگوش بود که ثامن داره با بانک انصار مذاکره میکنه میخوان اگه انصار قبول کنه همه زیر 100 میلیونی ها روبه کم کم از برج 9 انصار قبول کنه و یه جورایی تا آخر سال زیر 100 میلیونی ها رو خلاص کنن احتمالا بانک مرکزی و شورای پول اعتبار هم این و تائید میکنن حالا اگه انصارم نشه شاید صادرات یا کوثر بیان جلو ولی بالای 100 میلیونی ها هیچی معلوم نیست باید چند سالی برن تو قولک بعد براشون یه فکری میکنن در مغازهای ثامن دیر یا زود بسته میشه شک نکنید این جور که من میبینم همه کارمنداشون بد جور افسرده شدن کار ثامن تممومه بانک مرکزی آخرشم زهرشو به ثامن ریخت این عمو سیفی فکر میکنه این سپرده گذارای ثامن سعودی تکفیرین می خواد ازشون انتقام بگیره ملت ایران رو اینقد اذیت نکنید به خاطر کل کل تو خودتون
  • محمد IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
    3 0
    مطمئن باشيد اگر بانك مركزي موسسه تعاوني ثامن الائمه را كه بيش از 20 سال سابقه صداقت ودرستي دارد به بهانه هاي واهي جزو بانكهاي كشور منظور نكند يعني مردمي را كه بيش از 95 درصدشون براي امرار معاش وگذران امورات زندگي پولشون را بخاطر حتي يك يا دو درصد بيشتر با اعتماد به سياستهاي دولتهاي وقت وبانك مركزي به سپرده گذاشته اند ايمان واعتمادشان از همه سياستهاي دولت وحرفهاي مسئولين سلب ومثل هميشه نااميد تر ميشوند چرا كه اعتبار يك دولت به صحت واعتبار عمللكردآن دولت وسياستهايش بستگي مستقيم دارد.به گفته خود اقا اولين مشكلات مردم اصلاح ورسيدگي به معيشت واقتصاد اونهاستحالا اگر مرحمي براين زخمهاي كهنه نيستيد لااقل كمتر نمك بپاشيد.الهي كه خداوند آه دل اين بينوايان را از تك تك شما مسئولين نااهل بستاند.آمين
  • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    3 0
    یکی به داد ما برسه چرا همیشه فکر میکنند ما دروغ میگوییم بخدا به پولم نیاز دارم این مروز و فردا یعنی چه هر چه زمان بیشتر بگذرد وضعیت بدتر مشود آخر کاری کنید
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    0 0
    بهتره همه بی خیال پولهامون بشیم بی وفاها تازه طرح وفا را تمدید کردند
  • بابک IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    0 0
    ادغام شدن تمومه فقط خدا میدونه کی به پولامون میرسیم 1 سال یا 5 سال معلوم نیست قرار شده بعد از ادغام کوثریها با مهر اقتصادیها روال سابق ولی ثامنیها از 10 میلیون بعد 20 میلیون نهایتاً تا 100 میلیونیها رو کم کم تسویه میکنن بالای 100 میلیونیها حالا حالا گیرن وسلام فاتحمونو خودن خدا بیامرزمون فاتحهههههههههه
  • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    0 0
    حکایت موسسات مالی ومردم ودولت:این است که سرپرست خانواده به جهت رفاه وآسایش اعضای خانواده لوازم وامکاناتی را تهیه میکند واعضاء خانواده هم درخورنیازخود از آن امکاناتی که توسط بزرگ خانواده تهیه شده وباتوجه به ایمانی که به بزرگ خانواده دارند ازآن امکانات استفاده میکنند حال چنانچه درحین استفاده مشکلی برای اعضاءخانواده بوجود بیاید شرعآ وقانونن رفع مشکل وظیفه بزرگ خانواده میباشد نه اینکه بیاید وحاشیه سازی وفرافکنی کند که فلانی چرا شمارفتی ومثلآ فلان غذا را تناول کردی که این مشکل برایت پیش بیاید مادر حکومت اسلامی به حاکمان خود ایمان داریم واگر هرچیزی که درجامعه موجود میباشد را با اطمینان استفاده میکنیم واگر غیر ازاین باشد حاکمان ما در جایگاه غصبی نشسته اند وبه مردم بگویند که ما فقط رای شما را میخواه
  • رسول IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    0 0
    سلام ، چه خبر تازه از ثامن، دوستان اگه خبری دارید لطفا بگین