حمایت فراکسیون اهل سنت از ربیعی: او جزء وزرای موفق دولت روحانی بوده است

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد در مجلس شورای اسلامی عملکرد علی ربیعی را در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت یازدهم مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلیل رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به سیاست گذاری‌های کلان صورت گرفته در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معتقد است ثبات مدیریتی می‌تواند، بخش عمده‌ای از این سیاست گذاری‌ها را به تثبیت برساند.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس دهم و عوض فراکسیون امید افزود: حوزه کار ربیعی بدون اغراق یکی از وسیع‌ترین، حوزه‌های کاری در میان وزارت خانه هاست. ما اگر هم اکنون آسیب‌های کشور را در پنج تا شش آسیب خلاصه کنیم، قدر مسلم آسیب‌های اجتماعی و اشتغال دو آسیب عمده، اجتماعی در کشور هستند. باید توجه داشته باشیم ربیعی در وزارت‌خانه‌ای شروع به کار کرد که دوره تحریم‌ها بود، کاهش درآمد، کاهش بودجه‌های کشور، رکود و عدم ثبات بازار، موجی از بیکاری را در کشور به وجود آورده بود.

او آسیب‌های اجتماعی را از بحران‌های اساسی جامعه عنوان کرد و گفت: ما هر زمان که دیدار با رهبری نظام داریم، یکی از دغدغه‌های اصلی رهبری توامند نظام، مسئله بیکاری است. به یاد دارم در یکی از دیدار‌ها رهبری نظام فرمودند که به‌‌ همان میزانی که پدر خانواده اگر دستش خالی باشد، یا فرزندنش بیکار باشد عذاب و خجالت می‌کشد، به هامن میزان عذاب و خجالت می‌کشم، حتی بیشتر. این نشان می‌دهد که یکی از عمده‌ترین مسائلی که چه در دولت و چه در مجلس باید بر روی آن کار شود، همین مسئله اشتغال و آسیب‌های اجتماعی بوده است.

رحیمی جهان آبادی همچنین در ادامه با توجه مشکلات و چالش‌هایی که کشور با آن مواجه است، افزود: ربیعی در شرایطی شروع به کار کرد که کشور، علی رغم ظرفیت‌هایی بالایی که دارد، نتونسته بود از همه ظرفیت‌ها به دلیل تحریم‌ها و مسائل مختلف، بهره برداری کند. ظرف این چهار سال با اینکه تحریم‌ها شکسته شد و برجام کمک کرد به افزایش درآمد کشور، افزایش تولید نفت و بهبود شرایط، نوعی آرامش اجتماعی و رفع برخی از دغدغه‌های اقتصادی مردم در کشور حکمفرما شد، اما با رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

این نماینده مجلس ادامه داد: معتقد هستیم ربیعی باید با جدیت سیاستگذاری‌های کلان خود را دنبال کنند. بر همین اساس ما هم در انتخابات پیش روی کابیته با رای خودمان از ایشان حمایت خواهیم کرد چون میزان وسعت و بزرگی کاری که انجام داده واقف هستیم. در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی، آمار و ارقام‌های مشخصی در کشور وجود دارد، با استناد به همه آمار‌ها می‌گویم دکتر ربیعی موفق عمل کرده است.

رحیمی جهان آبادی در پاسخ به سوالی درباره عملکرد ربیعی در دولت یازدهم گفت: با توجه به امکانات و شرایط، ربیعی نمره کاملا قابل قبولی دارند. شما وقتی قرار است در مدیر وزیری قضاوت کنید باید به مقدورات و محذورات وزیر هم عنایت داشته باشید، اینکه توان وزیر تا چه حدی بوده؟ امکاناتی که در اختیارش بوده تا چه حد بوده؟ و این امکانات چه محدودیت‌هایی داشته؟ بر پایه میانگین و معدل عملکرد وزرا، بر پایه امکانات موجود، بر پایه تنگناهای داخلی و بین المللی، علی ربیعی جزو وزرای موفق دولت حسن روحانی بوده است. و این شرط انصاف نیست چنین وزیری را با این پیشینه انقلابی، از یک خانواده انقلابی، با یک پیشینه پاک، با شرایط موفقی که در این وزارت خانه داشته، که یکی از زجرکشید‌ترین و مظلوم‌ترین وزرای آقای روحانی است بخواهیم در مجلس تنها بگذاریم. البته شاید نقدهایی هم به او داشته باشیم، اما او همیشه از نقدهای ما استقبال کرده و برای مصالح کشور تلاش کرده‌اند.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس دهم افزود: شاید تنها ایراد ربیعی حسن او بود که اجازه نداد گروه‌ها و دسته جات مختلف در مجموعه مدیریتی سهم خواهی کنند. امروز هم اگر از هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا در کنار ربیعی هستند و از او حمایت می‌کنند، گواه سالم بودن و بر مبنای مصالح ملی عملکرد او است که به نماینده‌های ملت اثبات شده است.

رحیمی همچنین از دیدار فراکسیون اهل سنت با ربیعی به زودی خبرداد و گفت: در فراکسیون‌ها ما باید به یک اجماع بر پایه دلیل عقلی، منطقی، حجت شرعی باید برسیم، درست است که من به سهم خودم یک رای دارم، اما تلاش خودم را خواهم کرد دوستان خود را در فراکسیون مجاب کنم، و مطمئن هستم بر پایه‌شناختی که از نمایندگان اهل سنت دارم، اگر آمار‌ها، عملکرد‌ها و شرح وظایف و دستاوردهای وزارتخانه دکتر ربیعی را برای اعضای فراکسیون ترشیح کنیم، آن‌ها نیز همراه خواهند شد.

۴۷۲۳۵

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =