۰ نفر
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸

پنجمین گردهمایی عکاسی (فوتومیتینگ) فیاپ در کشور چین پس از ۱۷ روز برگزاری در ۱۹ آگوست (۲۸ مرداد) همزمان با روز جهانی عکاسی به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گردهمایی فدراسیون بین المللی هنر عکاسی به عنوان یک رویداد بین المللی که هر دو سال یکبار به میزبانی یکی از کشورهای عضو فیاپ برگزار می شود، روز گذشته با حضور ۴۵۰ عکاس از بیش از ۵۰ کشور جهان در چین به کار خود پایان داد. این رویداد بزرگ به «المپیک عکاسی» شهرت دارد.

در این رویداد بین المللی، علی سامعی نماینده فیاپ در ایران به همراه سعید عرب زاده، فرزاد حمیدی منش و سهند بادلی حضور داشتند و همچنین در حاشیه این رویداد، مجمع عمومی سالانه فدراسیون بین المللی هنر عکاسی با حضور نماینده کشورمان برگزار شد.

قرار است آثار چهار عکاس ایرانی حاضر در این رویداد به همراه آثار ۱۱ عکاس بین المللی در نمایشگاهی در ایران در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد.

در طول برگزاری این گردهمایی چندین نمایشگاه عکس در محل موزه هنرهای شاندونگ و سایر موزه های چین برگزار شد که از جمله آنها می توان به نمایشگاه عکس های گنجینه استادان فیاپ و نمایشگاه ۱۵۵ اثر اورجینال یوسف کارش به عنوان استاد پرتره جهان اشاره کرد. در این نمایشگاه عکس های معروف یوسف کارش از وینستون چرچیل، ارنست همینگوی، پابلو پیکاسو، آلبرت انیشتین و فیدل کاسترو به نمایش در آمد.

همچنین عکاسان با طی سه هزار کیلومتر مسیر، ضمن بازدید از شهرهای مختلف استان شاندونگ چین به عکاسی از مناطق مختلف این استان از جمله معبد کنفسیوس و کوه تای اقدام کردند.

از دیگر برنامه های این گردهمایی امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان میراث فرهنگی چین و فیاپ و اعلام کوه تای به عنوان نخستین سایت عکاسی فیاپ بود. بر اساس این تفاهمنامه کوه و معبد تای در سایت فیاپ به عنوان سایت عکاسی جهانی و مکان مورد توصیه فیاپ برای عکاسی در چین معرفی می شود و تمامی اعضای فیاپ می توانند به صورت رایگان از این مکان بازدید و عکاسی کنند.

همچنین در این رویداد و با حضور نمایندگان فیاپ، وزارت فرهنگ چین و شرکت های حامی فوتومیتینگ ۲۰۱۷، سازمان همکاری بین المللی عکاسی راه ابریشم تاسیس شد. این سازمان برای پاسداشت جاده ابریشم، افزایش تعاملات بین المللی فرهنگی و آشنایی با تمدن های جاده راه ابریشم آغاز به کار کرده است.

ششم خرداد ۹۶ مرکز نمایشگاه های فیاپ در ایران توسط ریکاردو بوسی رییس فیاپ از ایتالیا و رومین نرو مسئول جشنواره های فیاپ از لوگزامبورگ، مهمانانی از سفارت های مختلف و هنرمندان ایرانی در محل گالری ایده پارسی در تهران افتتاح شد.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =