ایسنا نوشت: قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ایجاد ۴۰۰۰ شغل برای معتادین بهبود یافته برای اولین بار در کشور خبر داد.

 سردار علی مؤیدی در حاشیه نشست کمیته تخصصی سازمان‌های مردم‌نهاد و توسعه مشارکت مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرگاران گفت: رویکرد اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر، پیگیری بحث پیشگیری است که در این راستا حداکثر تلاش را برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد به کار خواهیم گرفت.

وی افزود: بر اساس مطالعات تنها راه کنترل و کاهش استفاده از مواد مخدر بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهادهای اجتماعی است. بر همین اساس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیشترین اعتبارات و منابع خود را در حوزه مشارکت نهادهای اجتماعی به کار گرفته است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به فعالیت تشکل مردم نهاد کنگره 60 و رویکرد این کنگره به موضوع درمان اعتیاد گفت: کنگره 60 از نهادهای موفق درمان و پیشگیری اعتیاد مواد مخدر است که توفیقات محسوسی نیز در این زمینه کسب کرده است. بی‌تردید با استفاده از ظرفیت نهادهای اجتماعی و همکاری مردم می‌توانیم گام‌های موثری برای اشتغال و درمان معتادین داشته باشیم.

مؤیدی تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر موضوع اشتغال درمان‌یافتگان است که بر همین اساس و با اقدامات انجام شده تا به امروز ۴۰۰۰ نفر از درمان‌یافتگان اعتیاد توانسته‌اند در بخش‌های مختلف مشغول به کار شوند که این امر برای اولین بار است که در کشور و در راستای اقتصاد مقاومتی و با حمایت‌های دولت، ستاد مبارزه با مواد مخدر و همچنین مردم محقق شده است.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های گسترده‌ای که در میان افراد گرفتار در دام اعتیاد وجود دارد، افزود: می‌توان با تلفیق استعدادهای بهبودیافتگان و با همکاری و مشارکت مردم از ظرفیت‌های بهبود یافتگان در امر اشتغال آنها بهره گرفت.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوالی در خصوص کمک‌های بین‌المللی در حوزه مبارزه با مواد مخدر به کشورمان گفت: این کمک‌ها بسیار ناچیز است اما اقبال نهادهای بین‌المللی برای همکاری با کشورمان در حوزه مبارزه با مواد مخدر افزایش چشمگیری داشته است. در حقیقت نهادهای بین‌المللی با توجه به فعالیت چشمگیر کشورمان در امر مبارزه با مواد مخدر و شهدایی که در این عرصه تقدیم شده است، امروز نقش برجسته کشورمان را و حقانیت ما را در این عرصه پذیرفته‌اند.

مؤیدی در خصوص کشفیات مواد مخدر نیز تاکید کرد: از شش ماهه نخست امسال حدود ۱۱ درصد افزایش کشفیات انواع مخدر را شاهد بوده‌ایم و به تازگی در شرق کشور شبکه پیچیده و مافیایی قاچاق مواد مخدر را متلاشی کردیم و سرشبکه این باند قاچاق مواد مخدر که تعدادی از همکاران ما را در ناجا ظرف سال‌های گذشته به شهادت رسانده بود و در امر قاچاق مواد مخدر در کشور نقش بسزایی داشت، دستگیر شد.

وی در تشریح نظارت این ستاد بر موسسات درمان و ترک اعتیاد گفت: امروز سیستم‌های نظارتی ما در امر درمان اعتیاد فعالیت چشمگیری نسبت به گذشته دارد و اجازه اعمال سلیقه‌های بی‌رویه را نخواهیم داشت که با همکاری مردم و گزارش‌های مردمی در کنار وجود سیستم‌های نظارتی ما قطعا با هر گونه تخلفی در این حوزه برخورد خواهیم کرد.

42234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =