مهر نوشت: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دلایل مخالفان طرح جمع آوری کودکان کار کارشناسی نیست، گفت: طرح نباید متوقف شده بلکه نواقص آن باید رفع شود.

شکور پورحسین در موافقت با طرح جمع آوری و ساماندهی کودکان کار پایتخت با بیان اینکه این طرح نباید متوقف شود، گفت: با جمع آوری و ساماندهی سریع تر کودکان کار بخشی از آسیب های حوزه کودکان مدیریت و رفع می شود البته نیاز است نظارت مناسبی بر اجرای این طرح صورت گرفته و نواقص آن هر چه سریع تر رفع و برطرف شود.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه با جمع آوری کودکان کار بدسرپرست ها، بی سرپرست ها،کودکان کار واقعی، مافیا و اتباع بیگانه شناسایی می شوند، عنوان کرد: هدف از جمع آوری کودکان کار باید ساماندهی باشد و برخورد قهری و پلیسی با آنها به هیچ وجه مورد تایید نیست.

۱۱ دستگاه متولی جمع آوری و ساماندهی کودکان کار هستند

وی با یادآوری اینکه ۱۱ دستگاه متولی جمع آوری و ساماندهی کودکان کار هستند، افزود: آسیب ها و معضلات زیادی در سطح شهر کودکان کار و خیابانی را تهدید می کند و یک بار برای همیشه باید با همکاری هماهنگ ۱۱ دستگاه متولی این معضل مدیریت شود در این رابطه می طلبد دستگاه ها تمامی امکانات و منابع این طرح را تامین کرده و کودکان را رها نکنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه دلایل مخالفان طرح جمع آوری و ساماندهی کودکان کار پایتخت کارشناسی نیست، گفت: کودکان باید تمامی وقت خود را در مدارس و کنار خانواده سپری کنند و حتی حضور یک کودک در خیابان دردناک است؛ جای تعجب است که چگونه با وجود این همه آسیب در حوزه کودکان کار، برخی با اجرای طرح مذکور مخالفت می کنند.

پورحسین با یادآوری نشست مشترک کمیسیون متبوع خود با دستگاه های متولی جمع آوری و ساماندهی کودکان کار، ادامه داد: بر اساس آمارهای مسئولان مربوطه ۴۰۰ کودک جذب و به سازمان بهزیستی منتقل شدند و این اقدام نویدبخش است.

خانواده های نیازمند کودکان کار باید شناسایی و مورد حمایت جدی نهادهای حمایتی و دولت قرار گیرند

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه خانواده های نیازمند کودکان کار باید شناسایی و مورد حمایت جدی نهادهای حمایتی و دولت قرار گیرند از تکدی گری کودکان کار اتباع بیگانه و همچنین قاچاق و ترانزیت آنها به کشور انتقاد کرد و افزود: دولت باید اهتمام بیشتری برای کنترل مبادی ورودی و خروجی کشور داشته و از ورود غیرقانونی اتباع بیگانه به کشور جلوگیری و با اتباع غیرمجاز به صورت جدی برخورد کند و آنها را به کشورشان عودت دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم شناسایی باندها و مافیای کودکان کار، گفت: نیروی انتظامی و دستگاه قضا باید مافیا را شناسایی و برخورد قاطع با آنها را در دستور کار قرار دهد.

42237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =