مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران : پیاده روی اربعین را مقدمه تحول جهانی است و نشان می دهد که دنیای مدرن جز بحران آفرینی دستاورد دیگری را برای بشیریت ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه  مازندران حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در پیش از خطبه نماز جمعه بابل با بیان اینکه امروز فرهنگ عاشورایی در همه دنیا اشاعه پیدا کرده است، گفت: مقام معظم رهبری نیز در سخنانش فرمودند که خدای متعال بر ما منت گذاشته و پیاده روی اربعین را خلق کرده است و جوانان ما راه را پیدا کردند و میلیون ها نفر از سراسر دنیا همایش عظیمی را برپا کردند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران پیاده روی اربعین را مقدمه تحول جهانی دانست و افزود: ..... یک نظریه پرداز روس مسیحی در مراسم اربعین ابا عبدالله الحسین (ع) شرکت می کند و نشان می دهد که دنیای مدرن جز بحران آفرینی دستاورد دیگری را برای بشیریت ندارد.
وی با بیان اینکه اربعین حسینی تنها مختص شیعیان نیست، ادامه داد: مردم سراسر دنیا با مذهب های مختلف در این همایش عظیم شرکت کردند.
حجت الاسلام حیدری وقف را از مصادیق بارز و جلوه های زیبای باقیات و صالحات است، بیان کرد: وقف از اثرگذار ترین عمل خیرخواهانه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه وقف زحمات دنیوی رابه پاداش های اخروی تبدیل می کند، گفت: برخی از موقوفه ها بیش از هزار سال از وقف آن ها می گذرد ولی نام واقف ماندگار مانده است.
وی با بیان اینکه در استان مازندران بیش از هزارو 361 امامزاده وجود دارد، افزود: مردم مازندران نخستین افرادی بودند که مذهب شیعی را پذیرفتند.
حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه بیش از 120 هزار رقبه و 14 هزار موقوفه در استان مازندران وجود دارد، ادامه داد: مردم ولایت مدار مازندران در طول تاریخ همواره نقش موثری در تربیت افراد فرهیخته داشته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید براینکه استان مازندران باید به شبعی بودن، علمای فرهیخته و شهدای خود افتخار کنند، بیان کرد: وقف به معنای کنترل و مدیریت درست اموال، حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی، ایجاد نشاط به زندگی فردی و اجتماعی، رفع نیازهای بشری است.
وی با بیان اینکه بسیاری از موقوفات استان مازندران وقف امام حسین(ع) است، گفت: اقدامات بزرگی از محل اجرای نیات واقفین در استان مازندران انجام می شود.
حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه از 25 آبان ماه الی 4 آذر ماه دهه وقف می باشد، تاکید کرد: حدود یک میلیارد تومان از محل نیت واقفین برای تجهیز بیمارستان ها و دارو و درمان هزینه می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از توزیع دوهزار سبد کالا از محل اجرای نیت واقفین در شهرستان بابل خبرداد و افزود: از محل اجرای نیات واقفین 45 نفر به مشهد مقدس و 175 نفر به عتبات عالیات اعزام شدند که یکی از اقدامات خوب شهرستان بابل بوده است.
وی به برپایی موکب حضرت علی اصغر(ع) اشاره کرد و افزود: 12 نفر از همکاران ما در شهر نعمانیه عراق مستقر هستند و به زائران سرور و سالار شهیدان خدمات رسانی می کنند.
حجت الاسلام حیدری 32 عرصه و اعیان مخروبه به 194 واحد مسکونی نوساز تبدیل و به محرومان واگذارشده است، گفت: احداث 15 مغازه تجاری، بازسازی امامزادگان و بقاع متبرکه و فرش کردن صحن امامزادگان از جمله دیگر اقدامات اوقاف شهرستان بابل است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید براینکه براساس سخنان مقام معظم رهبری بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآن در 61 شهرستان و اعزام 47 نفر به مسابقات کشوری، که استان مازندران در سال 96 رتبه سوم را کسب کرد.
وی به برگزاری دوره تربیت مربیان قرآن اشاره کرد و افزود: یکی از دغدغه های مردم حفظ و سند دار کردن موقوفات است که دوهزار هکتار از موقوفات سنددار شدند.
حجت الاسلام حیدری از ثبت 77 وقف جدید در استان مازندران خبرداد و گفت: بیش از 5 هزار قرارداد استیجاری در شهرستان بابل تنظیم شده است.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =