وقتی می‌توان از بدترین فیلم تاریخ پول درآورد

جیمز فرانکو در فیلم «هنرمند فاجعه» نشان داد که می‌توان داستان ساخت بدترین فیلم تاریخ سینما را تبدیل به فیلمی موفق و پرفروش کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم «هنرمند فاجعه» نخستین تجربه جیمز فرانکو در جایگاه کارگردان است. او این فیلم را با الهام از داستان فردی به نام تامی وایزو ساخته است که بدترین فیلم تاریخ سینما را با نام «اتاق» ساخت و به این ترتیب جایگاهی در تاریخ سینما برای خود دست و پا کرد. «اتاق» با بودجه ۶ میلیون دلاری ساخته شد اما در گیشه تنها ۱ هزار و ۶۰۰ دلار فروش داشت و به شکست تجاری تمام عیاری تبدیل شد.

حال جیمز فرانکو فیلم «هنرمند فاجعه» را با الهام از زندگی تامی وایزو به سینما عرضه کرده است. این فیلم هفته گذشته چهارمین فیلم پرفروش سینمای آمریکا بود. این اثر سینمایی با وجود اینکه کمتر از هزار سالن سینما در اختیار دارد خیلی زود به فروش ۸ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

جیمز فرانکو در فیلم نقش تامی وایزو را بازی می‌کند و دیگر بازیگران فیلم دیوید فرانکو، ست روگن، آلیسون بری و آری گرینور هستند.

فیلم دیگری که هفته گذشته روی پرده آمد،‌ «تازه شروع کردم» با بازی مورگان فریمن، تامی لی‌جونز و الیزابت اشلی بود. این فیلم علیرغم در اختیار داشتن بیش از ۲ هزار سالن سینما در اکران حرفی برای گفتن نداشت و با فروش ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری در رده دهم پرفروش‌های هفته قرار گرفت.

داستان فیلم «تازه شروع کردم» در خانه سالمندان می‌گذرد که در آن افسر بازنشسته پلیس و وکیلی که در دوران کار وکالت خلافکاران را برعهده می‌گرفت، اختلافات قدیمی را کنار می‌گذارند و به نبرد مافیا می‌روند. این فیلم نتوانست رضایت تماشاگران را جلب کند. منتقدان سینمایی هم با نقدهای تند به استقبال فیلم رفتند.

گیشه سینمای آمریکا در ماه پایانی سال میلادی دو روی متفاوت دارد. در دو هفته نخست معمولا خبری از اکران‌های پرسروصدا و نیست و گیشه آرام و بی‌سروصدا است. اما با نزدیک شدن به روزهای تعطیلات پایانی سال فیلم‌های پرهزینه و مشهور از راه می‌رسند و گیشه داغ پایان سال شکل می‌گیرد.

امسال مشهورترین فیلمی که در این بازه زمانی اکران می‌شود، «جنگ ستارگان: آخرین جدای»؛ تازه‌ترین قسمت از این سری فیلم مشهور است. «جنگ ستارگان: آخرین جدای» از ۱۵ دسامبر اکران می‌شود.

هفته پیش در غیاب آثار مدعی و پرمخاطب انیمیشن «کوکو» برای سومین هفته پیاپی صدرنشین جدول پرفروش‌های سینما قرار گرفت. این فیلم که در سه روز پایانی در آمریکا هفته ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش داشت، خارج از مرزهای آمریکای شمالی نیز پرفروش‌ترین فیلم بود. «کوکو» از آغاز تا کنون ۳۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در سراسر جهان به دست آورده است.

در این میان دومین اثر پرفروش هفته «لیگ عدالت» با فروش ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری بود. این اثر پرهزینه ابرقهرمانی در سراسر جهان به فروش ۶۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرده است. با فروش خوب «لیگ عدالت» کمپانی برادران وارنر به نخستین کمپانی هالیوودی تبدیل شد که سال ۲۰۱۷ تنها در آمریکای شمالی به رکورد ۲ میلیارد دلار دست پیدا کرده است.

همانند هفته‌های پیش فیلم «اعجوبه» در ردیف پرفروش‌های هفته قرار داشت. این فیلم کم هزینه پس از سه هفته اکران از مرز فروش ۱۰۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی عبور کرد. با احتساب فروش خارجی «اعجوبه» تا اینجای کار به فروش ۱۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری رسیده است.

پنجمین فیلم پرفروش هفته «ثور: راگناروک» بود. این فیلم هفته گذشته از مرز ۳۰۰ میلیون دلار فروش در آمریکا گذشت و فروش جهانی فیلم به بیش از ۸۳۳ میلیون دلار رسید.

 

ردیف

نام فیلم

فروش هفتگی در آمریکای شمالی (میلیون دلار)

مجموع فروش در آمریکای شمالی (میلیون دلار)

بودجه

(میلیون دلار)

1

کوکو

۱۸.۳

۱۳۵.۵

۱۷۵-۲۰۰

2

لیگ عدالت

۹.۶

۲۱۲.۱

۳۰۰

3

اعجوبه

۸.۵

۱۰۰.۳

۲۰

4

هنرمند فاجعه

۶.۴

۸

-

5

ثور: راگناروک

۶.۳

۳۰۱.۲

۱۸۰

6

خانه بابا

۶

۹۱.۲

۶۹

7

قتل در قطار سریع‌السیر شرق

۵.۱

۹۲.۷

۵۵

8

ستاره

۳.۷

۳۲.۳

۲۰

9

لیدی برد

۳.۵

۲۲.۳

-

10

تازه شروع کردم

۳.۲

۳.۲

۲۲


منبع:‌ هالیوودریپورتر/ ۱۰ دسامبر؛ ترجمه: فرزاد مظفری

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =