ذکر خیر وزیر پیشنهادی دفاع از قاسم سلیمانی/ جنایتکاران پاسخ قاطع نیروهای مسلح را دریافت می‎کنند

سردار امیر حاتمی در سالروز آزادی اسرای هشت سال جنگ تحمیلی به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع از تریبون مجلس سخن گفت و از پاسخ قاطع نیروهای مسلح به جنایتکارانی که شهید حججی را به شهادت رساندند، خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، وزیر پیشنهادی دفاع در کابینه دوازدهم پس از استماع سخنان نمایندگان موافق خود بدون اینکه کسی در مخالفت با او سخن بگوید، پشت تریبون رفت و با یاد شهدای ایران بویژه شهید حججی گفت: امیدوارم جنایتکارانی که مرتکب این کار شدند، به زودی پاسخ قاطع نیروهای مسلح را دریافت کنند.

وی با دعا برای عزت روز افزون رهبری، ملت و نمایندگان گفت: از قانون مصوب مجلس برای مقابله با آمریکا و افزایش توان نظامی کشور که با رای یکپارچه نمایندگان همراه شد، سپاسگزارم. از نمایندگانی که در حمایت از من و حوزه دفاعی سخنرانی کردند نیز سپاسگزارم.
او از فرصت های مهمی همچون انتخابات ریاست جمهوری با حضور آگاهانه مردم یاد کرد که منجر به استحکام نظام شد و افزود: در نظام مردم سالار دینی ما، دفاع ما یک دفاع مردم پایه است. خوشبختانه پیروزی های جبهه مقاومت در منطقه را شاهدیم و همه شاهد توانمندی ایران هستند. تلاش برای انزوای جمهوری اسلامی هم نتیجه دلخواه طراحان را به همراه نداشته است و امروز تحریم کنندگان ایران به دنبال تعامل با ما هستند.

امیر حاتمی با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران به توان بازدارندگی دست یافته و آن را حفظ کرده اند، ادامه داد: بر اساس الگوی بومی و تلاش برای اجرای اقتصاد مقاومتی، امروز به بالاترین قدرت دفاعی دست یافته ایم. پشتیبانی از نیروهای مسلح به نتایج مورد نظر رسیده و قدرت دفاعی کشور افزایش چشم گیری یافته است.
او با اشاره به برنامه ای که به نمایندگان ارائه داده بود، گفت: در این برنامه به مقدورات نیروهای مسلح اشاره شده است. از آحاد کارکنان این وزارتخانه و وزرای پیشین دفاع سپاسگزارم و برای وزرای شهید، سرلشگر فکوری، نامجو و دکتر چمران و سرلشگر سلیمی آرزوی رستگاری دارم.
وزیر پیشنهادی دفاع در تشریح اولویت‎های برنامه هایش به این موارد اشاره کرد: در حوزه رزم ضمن حفظ توانمندی های موجود، اهداف برنامه را محقق کرده و قدرت بالستیک و کروز را ارتقا خواهیم داد. قدرت بازدارندگی دریایی، توان دفاعی نیرهای زمینی نیز با توجه به جنگ های نیابتی دشمنان ارتقا خواهد یافت. برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه نقش آفرینی خواهیم کرد. روابط دفاعی، حمایت از متحدین و مشارکت با شرکای بین المللی نیز ادامه خواهد یافت. با دشمنان نظام بویژه آمریکای جنایتکار که متوهمانه رویای محقق نشدنی تغییر نظام ما را دارند، برخورد خواهیم کرد. حمایت از رکن رکین نیروی قدس و برادر عزیزم سردار قاسم سلیمانی نیز در دستور کار ماست.

وزیر پیشنهادی دفاع و نیروهای مسلح افزود: پیشگامی در اقتصاد مقامتی و ساماندهی فعالیت اقتصادی به خصوص صندوق های بازنشستگی، شفاف سازی و افزایش بهره وری هزینه‌کرد منابع، از اولویت های اساسی است. تسریع در تجهیز و به سازی پادگان‌ها و عملیات پاکسازی میادین مین و برقراری مناسبات سازنده با نیروهای مسلح، پشتیبانی حقوقی و تعامل با مجلس و بقیه ارکان کشور دنبال می شود.
امیر حاتمی یادآور شد: این مسئولیت امانت گران سنگ و حاصل مجاهدت هزار شهید صنعت دفاعی و تلاش بی وقفه کارکنان و مهندسان وزارت دفاع است، انشاءالله با مشارکت فعال نیروهای مسلح به ویژه سپاه و ارتش انجام این وظیفه، به سربلندی ملت ایران منجر خواهد شد. شهید آوینی گفت «هر کس می خواهد ما را بشناسد داستان کربلا را بخواند، اگرچه در خواندن داستان سودی نیست، اگر دلمان در کربلا نباشد».
وزیر پیشنهادی دفاع در پاسخ به سوالات مکتوب برخی نمایندگان نیز گفت: قانون ارشدیت های تحصیلی نظامی از ستاد کل به ارتش، سپاه و نیروهای انتظامی ابلاغ و طبق دستور العمل ابلاغی مقدمات اجرای آن فراهم شده است و برخی نیز اجرا را شروع کردند. در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز افتخار داشتم و در خدمت ایثارگران بودم . این موضوع در برنامه ششم نیز آمده و حکم نیروهای مسلح نیز ابلاغ شده که مشارکت موثر در آن خواهد شد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698212

برچسب‌ها