رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:اگر مردم بی تفاوت شوند کشور به سوی استبداد کشیده می شود.

به گزارش خبرآنلاین اکبر هاشمی رفسنجانی که عصر امروز در تالار آیینه حرم رضوی سخن می گفت تاکید کرد: نظام باید زمینه انتخاب مردم را فراهم کند چرا که انتخابات مشورت و اظهار نظر مردم است که باید واقعی و مانند آیینه باشد.

وی با تاکید براینکه « بی تفاوتی در این میدان از سوی  خداوند بی پاسخ نخواهد ماند اگر مردم بی تفاوتی کنند دیری نخواهد پایید که به استبداد و غیر اسلامی بودن کشیده می شود و مردم پشیمان خواهند شد» تصریح کرد: اگر مسئولان نتوانند زمینه انتخابات را همانطور که مردم می خواهند فراهم کنند در مسئولیت خود خیانت کرده اند هرچند ممکن است سوء نیتی نداشته باشند اما عواقب این اشتباه بسیار بیشتر از عدم سوء نیت است وعواقب شدید آن ما را به جای دیگری می برد. 

دولتی ها امانتداری کنند
وی افزود: دولتی ها امانتداری کنند تا انتخاباتی خوب برگزار شود چرا که با برگزاری انتخاباتی خوب و سالم دنیا بالاخره می فهمد و اعتراف می کند که با ملتی آزاده و هوشیار روبرو است.

رییس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه «باید درصد شرکت کنندگان زیاد باشد و مایی که از 99 درصد شروع کرده ایم باید همانطور قوی بمانیم»اذعان داشت: به طور قاطع می توانم قضاوت کنم به هر اندازه که وفاداری ما نسبت به انتخابات کم شود از مبانی اسلام و انقلاب فاصله گرفته ایم.

وی که در جمع اعضای تشکلهای دانشجویی منطقه نهم دانشگاه آزاد اسلامی سخن می گفت افزود: نقطه اصلی جمهوری اسلامی پس از ایمان به خداوند اتکا به آرای عمومی مردم است و این همان است که اسلام از ما خواسته و هیچ کسی در این مسئله از خود بدعت گذاری نکرده است.

ابزار فریب کاری در اختیار کسی قرار نگیرد
وی با اشاره به انتخابات و بیان اینکه «ابزار فریب کاری نباید در اختیار کسی قرار گیرد» گفت: می خواهیم مردم اعتقاد خود را ابراز کنند و اگر بخواهیم اسلامی عمل کنیم اینگونه باید باشیم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه امام خمینی خیلی سریع با برگزاری رفراندم پذیرش انقلاب اسلامی را منوط به آرای مردم کرد و گام اول خود قرار را برداشت افرود: هیچ انقلابی را سراغ نداریم که به سرعت قانون اساسی بنویسید چون این خواست امام بود که اساس حرکت انقلاب در قانون اساسی مشخص شود که پایه کار انقلاب بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه نباید انتخابات را به صورت یک حرکت سیاسی صرف تصور کرد بلکه باید آن را وظیفه دینی، حاکمیتی و اسلامی خود بدانیم اذعان داشت: مردم وظیفه دارند که نظر خود را اعلام کنند حال نظر آنها هرچه که می خواهد باشد.

هاشمی رفسنجانی خطاب به احزاب نیز تصریح کرد: انتخابات را جدی بگیرید حتی اگر رقیب بی تقوایی می کنند شما این عمل را انجام ندهید.

وی با اشاره به سوره شوری گفت: مشورت واقعی به همراه خود همدلی و اعتماد دارد و به معنای فریب کاری نیست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =