۰ نفر
۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۵

خرچنگ‌ها انواع بسیار متنوعی دارند، اما یکی از گونه‌های بسیار عجیب و غول‌پیکر آن با نام کرب-زیلا که در مجموع به اندازه 3.6 متر می‌رسد، توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است.

کربزیلا (crabzilla) یک خرچنگ عنکبوتی غول‌پیکر ژاپنی است که عرض آن با احتساب پاهایش به 3.6 متر می‌رسد. قرار است این خرچنگ زندگی خود را در مرکز حیات دریایی شونینگن در هلند آغاز کند.

این جانور دریایی ترسناک که در این تصاویر مشاهده می‌کنید، بیش از 13.5 کیلوگرم وزن دارد و با داشتن 40 سال سن یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌های این نوع خرچنگ است که تاکنون صید شده است.

خرچنگ

خرچنگ عنکبوتی ژاپنی (Macrocheira kaempferi) به طور غیر قابل باوری بزرگ و غول پیکر است. اما در اصل اندازه بزرگ این جانور به خاطر پاهای بسیار بلندش است که جلوه ترسناکی هم به آن می‌دهد. در افسانه‌ها گفته می‌شود این خرچنگ از بدن غرق شده دریانوردان تغذیه می‌کند، اما در واقعیت آن‌ها از هر چیزی که در آب پیدا کنند تغذیه می‌کنند.

این کربزیلا که تصاویرش را مشاهده میکنید، در سال 2009 در اقیانوس آرام صید شد و بزرگ‌ترین خرچنگ دریایی است که تا کنون در اروپا به نمایش گذاشته شده است.

خرچنگ

گراهام بوراوس متصدی مرکز ملی حیات دریایی در بیرمنگام در این باره گفت: «خرچنگ عنکبوتی ژاپنی بزرگ‌ترین عضو از خانواده مفصل داران است. اعضای جلویی کربزیلا در حقیقت بازوهای تغذیه‌ای او هستند که به 1.5 متر می‌رسد. این خرچنگ‌ها یکی از غذاهای مورد علاقه ژاپنی‌هاست، اما خوردن این حیوانات در فصل بهار به دلیل آغاز تخم گذاری آن‌ها ممنوع است.»

50132

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 135900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۹
    1 1
    من از خرچنگ ها خیلی خوشم میاد اما این یکی وحشتناکه