+ A - یکشنبه 14 فروردین 1390 - 07:37:00 چاپ
امتیاز به مطلب 2 نفر

فعالیت یک شبکه ماهواره ای جدید فارسی زبان

فرهنگ > رسانه - سایت الف در مقاله ای نوشت:

در هیاهوی شبکه هایی مانند فارسی وان، من و تو، جِم و ... چند ماهی است که شبکه ای آرام و بی صدا کار خود را آغاز کرده است که برآوردهای میدانی از موفقیت چشم گیر آن نسبت به مدت کوتاهی که از راه اندازی و پخش برنامه آن می گذرد، حکایت می کنند.

این شبکه که مشخص نیست توسط بخش خصوصی هدایت می شود و یا از سرمایه گذاری عمومی هم کمک گرفته است، با ایجاد تمایز آشکار با شبکه های مشابه، در مدتی کوتاه توانسته است، اعتماد بخش قابل توجهی از خانواده های مخاطب ماهواره را جلب کند و سهم بازار قابل توجهی از شبکه های ماهواره های رقیب کسر کند.

موفقیت شبکه 20 را می توان در تاکید بر سبک زندگی اسلامی و میهنی این شبکه جستجو کرد، جایی که با پخش موسیقی ها و فیلم های خانوادگی ایرانی و متناسب با "سبک زندگی خانواده ایرانی" به رقابت با شبکه های دیگر رفته است.

در هر حال، الگوی شبکه 20 و دلایل موفقیت آن می تواند قابل توجه نهادهای سیاستگذار در این زمینه قرار گیرد، چرا که نبرد اصلی جنگ نرم، جدا از مسایل سیاسی، هم اینک در جبهه فرهنگ خانواده برقرار است.

این شبکه چه متعلق به ایران باشد و چه پروژه ای باشد که با پوششی خانوادگی و سالم برای چرخش های آتی در فرصت های مورد نظر ایجاد شده باشد، ارزش فکر کردن و الگو برداری دارد: شبکه هایی که جلوه ای غیر دولتی داشته باشند، خانوادگی باشند، محتوای پاک پخش کنند و مهمتر از همه موفق باشند.

کلید واژه ها: ماهواره -
نظرات 11
  • عبداته یکشنبه 14 فروردین 1390 - 07:44:50
    3 1 پاسخ به این نظر
    این شبکه خیلی وقت است حذف شده؟
  • فیلم ساز یکشنبه 14 فروردین 1390 - 07:56:59
    3 2 پاسخ به این نظر
    طول موجش را هم اعلام می کردین راستی بالاخره ماهواره آزاده یا ممنوع!
  • بدون نام یکشنبه 14 فروردین 1390 - 08:19:34
    1 2 پاسخ به این نظر
    علاوه بر شبکه 20 حداقل 20 شبکه دیگر نیز وجود دارد که مشخصا بر پایه سیاست حاکم بر شبکه 20 فعالیت می کند و مطمئنم که همه انها از جام جم خیابان ولی عصر پخش می شوند
  • بدون نام یکشنبه 14 فروردین 1390 - 08:41:29
    3 2 پاسخ به این نظر
    حدود یک ساله که شبکه 20 فعالیت میکنه و کاملا واضحه که سیاستگذاری و پخش اون از داخل ایرانه یعنی در واقع چراغ خاموش کار میکنه
  • شیدا یکشنبه 14 فروردین 1390 - 09:48:55
    1 2 پاسخ به این نظر
    مگه مراجع نفرمودند پخش هر نوع برنامه ای از ماهواره حرام است و کلا" ماهواره حرام است
  • بدون نام یکشنبه 14 فروردین 1390 - 10:16:42
    7 1 پاسخ به این نظر
    براي همينه كه كمتركسي ازشبكه هاي داخلي استفاده ميكند
  • بدون نام یکشنبه 14 فروردین 1390 - 14:27:26
    2 1 پاسخ به این نظر
    آره دیگه پس پخش فیلم های ایرانی بدون پرداخت کپی رایت مشکلی نداره !!!!!
  • بدون نام یکشنبه 14 فروردین 1390 - 14:50:30
    6 2 پاسخ به این نظر
    این استقبال گسترده توهم شماست. ما که اسم این شبکه رو هم نشنیده بودیم.
  • بدون نام یکشنبه 14 فروردین 1390 - 15:25:14
    2 2 پاسخ به این نظر
    حالا بابد دید چه کسانی در داخل نمی گذارند چنین کارهای موفقی از شبکه ی ملی پخش شود. یا باید دید چه کسانی به فکر پر کردن این خلا عظما از طریق ماهواره افتاده اند.
  • بدون نام یکشنبه 14 فروردین 1390 - 17:25:01
    2 2 پاسخ به این نظر
    چند می گیری تبلیغ کنی؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حسن سه شنبه 20 اردیبهشت 1390 - 07:22:53
    3 1 پاسخ به این نظر
    فقط تاسف میخورم از اینکه سیمای ایران با سریالهای مبتذل کمدی وسریالهای غم وغصه که فقط دردوغم دارهباعث میشه مردم به ماهواره رو بیارم .
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.