داستان «داش آکل» نوشته صادق هدایت به سه زبان فرانسوی، انگلیسی و فارسی در آمریکا منتشر می‌شود.

جهانگیر هدایت، برادرزاده هدایت در‌این‌باره به خبرآنلاین گفت: «مذاکرات اولیه برای ترجمه این اثر هدایت و انتشار آن به صورت سه زبانه در آمریکا صورت گرفته و این اثر بعد از ترجمه در این کشور منتشر خواهد شد.» 

داش آکل لوطی مشهور شیرازی است که خصلت‌های جوانمردانه‌اش او را محبوب مردم ضعیف و بی‌پناه شهر کرده، اما کاکارستم که گردن‌کلفتی ناجوانمرد است و به همین سبب، بارها ضرب شست داش آکل را چشیده، به شدت از او نفرت دارد و در پی فرصتی است تا زهرش را به داش آکل بریزد و از او انتقام بگیرد.

از سوی دیگر به گفته جهانگیر هدایت، شناخت‌نامه صادق هدایت به تازگی از سوی نشر چشمه منتشر شده است.

او گفت: «تا به حال درباره صادق هدایت شناخت‌نامه نداشته‌ایم و آن‌چه داشتیم کتابشناسی بوده که خود هدایت آن را نوشته است.»

جهانگیر هدایت که کار تدوین و گردآوری این اثر را انجام داده، توضیح داد: ‌«در این اثر سعی کردیم صادق هدایت را بشناسانیم. در بخش اول این کتاب آثار بازمانده از هدایت است که شامل ترجمه، کارت پستال، طراحی و نقاشی و کارت ویزیت و مهر است که از خود او باقی مانده است.»

او افزود: «بخش دیگر این کتاب آثاری درباره هدایت عبارت از کتاب‌ها و مقالات، مکاتباب و احکام اداری مربوط به هدایت است و بعد نامه‌های دریافتی اشخاص مختلف از این نویسنده است. همچنین کارت پستال‌های دریافتی و عکس‌هایی که از او گرفته‌اند و پوسترهایی که از هدایت تهیه شده، سایت‌ها و وبلاگ‌ها و سی‌دی‌ها و فیلم‌هایی که از آثار یا درباره او تهیه شده در این کتاب آمده است. همچنین در بخشی از کتاب یابودها و همایش‌ها و طراحی‌هایی که از هدایت خلق شده و  مدالیون و سنجاق و مجسمه‌های هدایت نیز در این کتاب آمده است.»

54144

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
    3 0
    من داستانهای نویسندگان مختلف شهیر ایرانی را تا حدودی خوانده ام ولی هیچکدام قلم صادق هدایت را ندارند. این مرد اعجوبه ای در کنار هم چیدن کلمات و ساختن داستان بوده و هنوز هیچکس نتوانسته چنین زیبا بنویسد. البته در آثار هدایت اندیشه هنر برای هنر بیشتر چشمگیر است تا داشتن پیام در کتابهایش ولی این چیزی ار تبحر این نویسنده در داستان پردازی نمی کاهد.