آیت‌الله‌العظمی مرعشی‌نجفی‌(ره) بنا به سنت علمای سلف شیعه، یکی از علمای پیشگام در تقریب مذاهب بوده و حتی در جلسات درس علمای اهل‌سنت در عراق شرکت می کرد.

به گزارش خبرآنلاین از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مرعشی، در جلد هفتم کتاب نسخه‌شناسی به معرفی علمای تقریب مذاهب پرداخته و افرادی چون، سید مرتضی‌(ره)، شیخ طوسی‌(ره)، علامه حلی، شیخ بهایی، علامه مجلسی، آیت‌الله‌العظمی بروجردی را در زمره پیشگامان تقریب مذاهب بر شمرده است.

آیت‌الله‌العظمی مرعشی‌نجفی‌(ره) بنا به سنت علمای سلف شیعه، یکی از علمای پیشگام در تقریب مذاهب بوده و حتی در جلسات درس علمای اهل‌سنت در عراق شرکت کرده و ارتباطی متین و مستحکم را با آنان به وجود آورده که موجب شگفتی بسیاری از معاصران وی گردید و به شکلی واقعی و عینی در راه تفاهم هرچه بیشتر و نزدیک‌سازی مذاهب مختلف و علما با یکدیگر و ایجاد زمینه‌های گسترده ارتباطات همه‌جانبه کوشید.

آیت‌الله‌العظمی مرعشی نجفی همچنین برای وحدت بیشتر علمای اسلام، از تعداد بسیاری از مشایخ روایی و فقهای اهل سنت، اجازه روایت دریافت کردند و یا به آنان اجازه روایت دادند که به این اجازات روایت طرفینی، اصطلاحاً «مدبّجه» می‌گویند. ایشان در آغاز دوره تحصیلی در عراق در محفل و جلسه درس علمای طراز اول اهل سنت عراق مانند شیخ عبدالسلام کردستانی شافعی، سیدابراهیم موسوی رفاعی شافعی بغدادی و... شرکت نمود و از مباحث و تقریرات درسی آنان استناد کرد.

/62

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =