۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۳

چهار میلیون خودروی فرسوده در ایران وجود دارد که ۵۰ درصد آنها در تهران است.

طرح جامع آلودگی هوا که در سازمان محیط زیست تصویب شده  تفاوت هایی با طرح جامع سابق دارد که مهمترین این تفاوتها ۵ ساله شدن دوره اجرای آن است.

محمدعلی شاعری قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست با بیا این مطلب به خبر آلاین اظهار داشت:همچنین تدوین استانداردهایی برای سوخت، و تولید خودروها در نظر گرفته شده که در طرح قبلی کمتر به آن توجه شده است.متفاوت بودن خارج کردن خودروهای فرسوده در طرح جدید و اضافه کردن چند پروژه تازه مانند ساماندهی صنایع آلاینده، توسعه فضای سبز و مدیریت عمومی در چارچوب طرح جامع می تواند این طرح را با طرح جامع سابق متفاوت کند.

وی با بیان اینکه  محور اصلی طرح جامع فعلی بر ساماندهی و خروج خودروهای فرسوده است گفت: چهار میلیون خودروی فرسوده در ایران وجود دارد که ۵۰ درصد آنها در تهران است و منبع اصلی آلودگی هوا خودروهای فرسوده هستند بر همین اساس با تامین اعتبار برای خروج خودروهای فرسوده و همکاری ستاد سوخت، برای از رده خارج کردن آنها تفاهامات انجام شده است.

وی تصریح کرد: پیش بینی شده در طول سه سال در تهران خودروهای فرسوده خارج و خودروهای جایگزین وارد شوند که با این کار ۸۵ درصد آلودگی هوای تهران مرتفع می شود.

شاعری با بیان اینکه امیدوارم این طرح به سرنوشت طرح قبلی دچار نشود تاکید کرد: پس از تصویب در دولت اجرای آن هیچ مشکلی نخواهد داشت.

متن کامل این گفت وگو را می توانید اینجا بخوانید:

134

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =