حسین اسرافیلی با آثاری چون «پیشانی صبح، حیاط خلوت کلمات، صخره و پلنگ و دو پنجره» در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب حاضر می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، «پیشانی صبح» سروده‌های حسین اسرافیلی درباره امام خمینی(ره) است که وی بیشتر این سروده‌ها را در زمان حیات ایشان سروده بود. وی درباره این مجموعه شعر به خبرآنلاین گفت: «مجموعه شعر «پیشانی صبح» که انتشارات عروج مسئولیت انتشار آن را برعهده دارد از جمله کتاب های من است که در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه می شود. در این مجموعه که در قالب‌های متنوع کلاسیک و آزاد به نظم درآورده است، احساسات و علاقه خود را نسبت به امام راحل (ره) بیان کرده ام. برخی از اشعار این اثر که در سال پیش منتشر شده بود، به زبان آذری سروده شده‌اند.»

اسرافیلی در خصوص سایر آثارش که در نمایشگاه کتاب عرضه می شود، اینگونه توضیح داد: « «حیاط خلوط کلمات» عنوان مجموعه مقالات من است که در روزنامه ها و نشریات متعدد به چاپ رسیده است و سال گذشته به اصرار برخی از دوستان تصمیم گرفتم این مقالات را در یک مجموعه جدید جمع آوری کنم و در اختیار علاقمندان قرار دهم که البته انجمن قلم ایران نیز آن را منتشر و در نمایشگاه کتاب عرضه می‌کند.»

وی ادامه داد: « «صخره و پلنگ» عنوان مجموعه اشعار دفاع مقدسی من و شامل غزل و قطعه است که تاکنون در هیچ جایی منتشر نشده است و برای نخستین بار این مجموعه از سوی انتشارات انجمن قلم ایران به چاپ رسیده و در نمایشگاه کتاب عرضه می شود. در این مجموعه شعر سعی کرده ام احساسات خود را درباره حادثه عظیم جنگ بیان کنم و ضمن ذکر رشادت‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل، برخی از وقایع و صحنه‌های جنگ را با توصیف به تصویر بکشم.»

در یکی از اشعار این دفتر آمده است:
باران چو گرفت در میان دریا
همرنگ کویر شد دهان دریا
از سوز عطش به خویش می‌پپیچیدند
در بین دو نخل ماهیان دریا

به گفته اسرافیلی، مجموعه شعر «تشنه در باران زخم» در قالب‌های نو و کلاسیک با رویکردی نو سروده شده‌ و در آن، اشعار چاپ شده یا چاپ نشده‌ عاشورایی او گردآوری شده است. اسرافیلی در این آثار تلاش کرده است که با زبانی ساده مضامین و مفاهیم پایداری و مذهبی را بیان کند تا جوانان را مخاطب این آثار قرار دهد. مجموعه اشعار «تشنه در باران زخم» دارای 200 قطعه شعر عاشورایی و آئینی است و انتشارات انجمن قلم ایران آن را برای عرضه در نمایشگاه کتاب منتشر کرده است.

وی یادآور شد:« 2 کتاب شعر دیگرم با نام های «عبور از صاعقه» و «مثل آتش که در دل سنگ» که در سال 70 چاپ شده بود همراه با تغییرات و اصلاحاتی در یک کتاب با نام «دو پنجره» نیز توسط انتشارات انجمن قلم ایران منتشر شد. مثنوی «عبور از صاعقه» نیز یک مثنوی بلند در رثای شهید محلاتی است که در زمان جنگ، هواپیمای وی توسط بعثی ها منفجر شد. همچنین مثنوی «مثل آتش که در دل سنگ» نیز به موضوع فلسطین و مظلومیت مردمان این آب و خاک می پردازد.»

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =