۰ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۰

براساس سیاست جدید مسوولان فرودگاه جده در عربستان از تاریخ یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری کلیه پروازهای برنامه‌ای و غیر برنامه‌ای به این فرودگاه از جمله پروازهای ورودی و خروجی حج عمره از پایانه حج این فرودگاه پذیرش می‌شوند.

با اجرای این سیاست کلیه پروازهای ورودی و خروجی از سایر نقاط به مقصد جده از این پایانه انجام خواهد شد که این امر موجب ترافیک سنگین در کلیه پروازها می شود.

به گفته مسوولان فرودگاه جده هدف از اجرای این امر متمرکز نمودن کلیه پروازها از جمله پروازهای حج عمره به مقصد این کشور است.

بر این اساس ظرفیت محدود این پایانه و کافی نبودن امکانات فرودگاهی، ایستایی هواپیما و تاخیر کلیه پروازها از جمله پروازهای حج عمره را در پی دارد. به طوری که از زمان اجرای این سیاست تاکنون تعدادی از پروازهای خروجی این فرودگاه به مقصد ایران با ایستایی و تاخیر بیش از 10 ساعت انجام شده است. از سوی دیگر انجام پروازها با تاخیر، تاخیرات عکس‌العملی سایر پروازها را نیز به دنبال دارد.

در همین راستا روسای کاروان‌ها قبل از حرکت به سمت فرودگاه جده، آخرین وضعیت پرواز را ستاد مکه دریافت کند.

زائران از تهران و سایر ایستگاه‌ها باید اطلاعات پروازهای حج را از اطلاعات فرودگاه شهر خود دریافت کنند. باید به این نکته اشاره کرد که قبل از اجرای این تصمیم پروازهای برنامه‌ای که زائران عمره نیز داشتند و پروازهای عمره از پایانه‌های مستقل انجام می‌شد.

/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =