۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۴

ایرنا نوشت:

وزیر امور مهاجران افغانستان از ساخت شهرک مهاجران افغان بازگشته به کشورشان در افغانستان طی آینده نزدیک خبر داد و گفت: این شهرک به ابتکار و کمک دولت ایران و توسط افغان های بازگشته به کشورشان ساخته می شود. 

 جماهیر انوری عصر چهارشنبه در پایان نشست مشترک هفدهم افغانستان، ایران و سازمان ملل درباره امور مهاجران افغان طی یک نشست مطبوعاتی ضمن قدردانی از میزبانی ایران در پذیرش مهاجران قانونی و غیرقانونی افغان گفت: کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران طی سه دهه گذشته با کمال صمیمیت از برادران و خواهران افغان خود پذیرایی کرده اند.

وی با اشاره به توافق های هفدهمین نشست سه جانبه امروز، بیان کرد: هیات های افغانستان، ایران و سازمان ملل به توافقی برای برگزاری یک کنفرانس بین المللی به منظور بررسی وضعیت مهاجران افغان و یافتن راههای عملی در حل مشکل آنان رسیدند.

همچنین 'اندریکا راتواتی' (Indrika Ratwatte) معاون دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با قدردانی از کمک های جمهوری اسلامی ایران به مهاجران افغان، گفت: در نشست امروز تعهد لازم روی ایجاد سهولت برای مهاجران از سوی ایران و افغانستان با همکاری سازمان ملل شکل گرفت.

وی با بیان اینکه ' کمک های سازمان ملل به مهاجران بازگشته افغان کماکان ادامه می یابد'، اظهارامیدواری کرد که این کمک ها در افغانستان برای رفاه مهاجران هزینه شود.

اینک بیش از پنج میلیون مهاجر افغان در خارج به سر می برند که سه میلیون نفر آنان به صورت قانونی و غیرقانونی در ایران زندگی می کنند.

از آغاز سال 2002 میلادی تاکنون 6/5 میلیون مهاجر افغان به کشور خود بازگشته اند که 25 درصد کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهد./5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =